WW haven van Antwerpen

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 23 dec 2018, 17:14 Ranst -> Wijnegem Stokerij / sluis Wijnegem -> brug naar Schoten -> naast Albertkanaal tot Straatsburgdok -> Straatsburgbrug -> Boerinnestraat -> Kastelweg -> Scheldelaan
Boerinnestraat kan je niet meer nemen, vermits dit geen doorlopende weg meer is. Een deel van de Boerinnestraat is bij onze concessie van Samga opgenomen en met een hek afgesloten, hierdoor is ook mijn ww werk dagelijks met 4km toegenomen omdat de ingang nu aan de andere kant van de Boerinnestraat ligt. :d3:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Mooi zo, dat weet de TS dan ook weer ... dankjewel ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 23 dec 2018, 18:41 Mooi zo, dat weet de TS dan ook weer ... dankjewel ! :ay
TS??
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

TS = Topic Starter ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Eens de Royerssluis over kan je idd beter ineens links het fietspad op. Mooi rijden vanaf daar.
Oosterweelstwg kan ook druk zijn om over te geraken en daarna de Kastelweg loopt in principe dood voor fietsers. Je kan er wel de Scheldelaan oversteken, maar toch goed uitkijken daar.
Ikzelf kom van over de Ford-bruggen en rijdt de Oosterweelstwg tot aan de lichten (waar je altijd voor staat)ipv rechts dat stukje Kastelweg te nemen.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Mikali
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2018, 22:10

Voor de bekenden in de haven, ik zou dus aan de lillobeug moeten geraken, aan de rechterkant (Noorderlaan). Dwz oftwel een brak fietspad volgens mij, oftwel de scheldekaan nemen en dan de fietsbus aan Lillo? Maar hoe op tijd/vol die bus is heb geen idee van ...
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Langs de scheldelaan is wel een serieus stukske om rijden en dan moet je de Lillobrug over en die staat altijd open (zo lijkt het toch). Ik zou dan toch het fietspad van de noorderlaan eens verkennen (er rijden best wat fietsers over dus misschien valt dat toch nog mee). Of door dwars door Ekeren, langs de nieuwe havenweg en door de hooge maey rijden dan kom je bijna aan de rechterkant van de Lillobrug uit, al is dat ook niet de korste weg...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Info mbt de fietsbus: https://www.portofantwerp.com/nl/fietsbus
Tijdens de spits rijden ze continue ipv elke 15’ denk ik. Stromer vast houden tijdens de rit, beugels zijn niet geschikt voor onze zware fiets :shock:
Vooral handig voor fietsers omgeving Stabroek of LO die niet te ver van de tunnel moeten zijn. Ik fiets liever 15km rond (is 15’ extra op mn hele rit :d3: ) ipv te wachten en het stukje bus kost ook wel wat tijd, zeker in de spits.
Ik weet niet van waar je komt maar vanuit omgeving Antwerpen zal het dan Muisbroeklaan of Noorderlaan (ik ken de fietspaden daar niet) worden als je naar Lillobrug kant Noorderlaan wil zonder bus.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Mikali
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2018, 22:10

jve66816 schreef: 26 dec 2018, 11:16 Info mbt de fietsbus: https://www.portofantwerp.com/nl/fietsbus
Tijdens de spits rijden ze continue ipv elke 15’ denk ik. Stromer vast houden tijdens de rit, beugels zijn niet geschikt voor onze zware fiets :shock:
Vooral handig voor fietsers omgeving Stabroek of LO die niet te ver van de tunnel moeten zijn. Ik fiets liever 15km rond (is 15’ extra op mn hele rit :d3: ) ipv te wachten en het stukje bus kost ook wel wat tijd, zeker in de spits.
Ik weet niet van waar je komt maar vanuit omgeving Antwerpen zal het dan Muisbroeklaan of Noorderlaan (ik ken de fietspaden daar niet) worden als je naar Lillobrug kant Noorderlaan wil zonder bus.
Ik kom uit Ranst. Dus word Albertkanaal en dan oftwel achter decathlon door richting Noorderlaan, oftwel dwars door Merksem via ringlaan en luchtbal. Zijn zowat de opties ... Na de feestdagen eens op prospectie gaan denk ik best 😉
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mikali schreef: 27 dec 2018, 19:33 Ik kom uit Ranst. Dus word Albertkanaal en dan oftwel achter decathlon door richting Noorderlaan, oftwel dwars door Merksem via ringlaan en luchtbal. Zijn zowat de opties ... Na de feestdagen eens op prospectie gaan denk ik best 😉
Ik zou je dus aanrijden om dat circuit eens eerst bij daglicht te rijden, overdag zie je zoveel meer ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie