Kinderkoppen

Plaats reactie
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

als ik soms over kinderkoppen fiets, heb ik de indruk dat mijn fiets uit elkaar zal rammelen.
Maar na de deze stroken is er met de fiets niets aan de hand. Deze gedraagt zich goed.
Dit in tegenstelling tot de door elkaar gerammelde bestuurder :D

Hoe doen de stromer fietsen het op zo'n wegen

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Marky schreef: 29 jul 2018, 00:20
Dit in tegenstelling tot de door elkaar gerammelde bestuurder :D

Hoe doen de stromer fietsen het op zo'n wegen
De fietsen doen het prima, no worries.

Dat van de bestuurder is 1 van de redenen waarom ik geen Stromer heb... Voorvering icm verende zadelpen helpt dan enorm om je nieren op de juiste plek te houden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gaat prima hoor, de Stromer houdt zich prima, en ik ook, maar ik heb wel een geveerde voorvork en BodyFloat op mijn Es.

Ik vermijd stukken met kinderkopjes echter wel. Die krengen zijn namelijk spekglad, al helemaal als het geregend heeft. Ik rij liever een stukje om.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Een stukje kinderkopjes is met de bodyfloat en Rockshoks prima te doen. Beter dan op de racefiets maar slechter dan met een "fully".
Zoals Stromeur blijf ik er om veiligheid ook liever vandaan.
Maar omdat Parijs - Roubaix toch niet op mijn woonwerk route ligt zijn kinderkopjes geen probleem behalve in een stukje historische binnenstad waar je vrijwel nooit mag Stromeren.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Golvas

Ik heb op één van mijn vaste trajecten een stukje kassei (zo'n 40 à 50 meter) ... ik rij er niet speciaal voor om maar pas mijn snelheid aan, gaat prima op die manier.
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Op de dag dat ik mijn Stromer ging halen kwam ik in het overstromingsgebied Kruibeke-Rupelmonde enkele stukken tegen. Ik vloog daarover wetende dat op kinderkopjes of kasseien rijden mijn absolute minpunt is. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik ben toen niet direct naar huis gereden maar een lus gemaakt naar de langste kasseistrook in mijn buurt en ook een ruwere. Ook daar hetzelfde gevoel. Maar als ik de volgende dag eens aan de banden voelde zat er precies niet zoveel in. Bij controle zat er iets minder dan 2 bar in. Dat was het dus want nu staat er 3-3,5 in en de kasseien voelen heel wat anders aan. Door elkaar geschud worden dus.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Mijn bijna dagelijkse ritje naar de bakker gaat over kinderkoppen. Met mijn vorige speed pedelec (Sparta MNB) reed ik altijd om, of over de stoep.
Met de Stromer (zonder body float of verende vork)rij ik er gewoon overheen, valt erg mee.
Het is natuurlijk maar een heel klein stukje.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Golvas

De bandenspanning is hier inderdaad een belangrijke factor en heeft - zeker bij een fiets - een rechtstreekse impact op het comfort.

Ik heb de indruk dat de originele binnenbanden niet bijster "drukvast" zijn : het scheelt hem minimum zowat 0,1 bar / week bij meting onder dezelfde omstandigheden ... regelmatig checken is dan ook de boodschap.
Plaats reactie