Stromer ST3 Deep Black: foto's

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dit blijft voor mij nog steeds een van gaafste wielsets: stealth maar toch ook weer herkenbaar door spaakpatroon, 1400gr/set. En €1,- per gram :mrgreen:

Afbeelding
Bijlagen
13C5C638-B5C8-40A6-888B-ECAC8E8EF0B8.jpeg
13C5C638-B5C8-40A6-888B-ECAC8E8EF0B8.jpeg (981.84 KiB) 3034 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Over de kleurkeus gaan we het natuurlijk nooit eens worden. Duidelijk is wel dat wit en zwart al sinds de eerste Stromer in 2009 de standaard in het assortiment zijn: de allereerste Stromers uit 2009 waren leverbaar in rood, wit en zwart. Later werd het wit en zwart, daarna wit, zwart en zilver en hierna (inmiddels is het 2013/2014) werd het weer enkel wit en zwart. Ook de ST2 kwam alleen uit in wit en zwart.

Pas in 2015/2016 is Stromer voor het eerst serieus gaan experimenteren met kekke kleurtjes, maar alleen op enkele gelimiteerde edities van de ST1: we kregen Metallic light blue, Metallic Lime Green en Metallic Brown. Persoonlijk vond ik dat geweldige uitgaven.

Eén van de destijds duurste modellen, de gelimiteerde ST2 Solar Impulse, was grijs. De later duurste ST2 S ook, en de huidige ST5 ook. De ST2 Ltd in brushed alu is nog de meest gewaagde keus, maar bij de duurste modellen kiest Stromer dus toch weer voor de veilige weg.

Pas in 2017 stapt Stromer voor het eerst écht af van de veiligheid van wit, zwart en grijs: de ST1 X werd ook leverbaar in oranje en vond gretig aftrek. Stromer durfde dit kennelijk alleen aan met hun "young urbans"-doelgroep. Het jaar erna kwam de ST1 X er ook in Ocean en Sand, maar al die tijd bleef de duurdere ST2 wit of zwart.

Met de vernieuwde uitgave van de ST1 waagt Stromer weer een kleuren-uitstapje, want die wordt leverbaar in geel, rood, grijs en zwart. Helaas zijn het geen mega-gewaagde, primaire, kleuren en weer gaat het om Stromers in de "lagere" prijsklasse (naar Stromer-maatstaven). Maartoch: leuk is het wel.

Feitelijk is de ST3 LE dus de eerste Stromer in het hogere prijssegment in een bijzonder kleurtje: deep green. En volgens mij is dit model een daverend succes. Misschien juist ook omdat de reguliere ST3 enkel leverbaar wordt in, jawel: wit en zwart.

Dat zwart moet van mij blijven, altijd. Maar ik hoop wel dat Stromer met het succes van de groene ST3 LE gaat inzien dat er ook veel klanten zijn die wél voor een kleurtje op hun Stromer te porren zijn, ook als-ie duur is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Right on :cool2:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Denk dat bij de 3LE niet de kleur het verkooppunt is, maar het feit dat het een goedkopere 5 is.
Al is het groen echt wel schitterend.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet zeker van wel. De reacties op de ST3 LE zijn vanaf de aller-eerste irl foto's al zeer enthousiast. (De Stromer catalogus-foto's zijn ruk helaas.)

De ST3 in wit of zwart is ook een gedowngrade ST5, dus als het niet om de groene kleur te doen zou zijn (of de kortere levertijd) dan kun je net zo goed die nemen. Is nog 700 euro goedkoper ook als je een eventuele accu-upgrade niet meetelt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Daniel1975 schreef: 17 nov 2018, 21:07 Dit blijft voor mij nog steeds een van gaafste wielsets: stealth maar toch ook weer herkenbaar door spaakpatroon, 1400gr/set. En €1,- per gram :mrgreen:

Afbeelding
CHapeau, het drielandenpunt!
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

LOL, wel de verkeerde foto mee-gequote ;p
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

In het zwart is ie stoer maar het groen van de LE vind ik persoonlijk mooier 😊
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

@stromer 9000,
Over de kleurkeus gaan we het natuurlijk nooit eens worden
En dat was voor mij nou net de reden om voor een zwarte te kiezen.
Maar ik vind het wel mooi als er verschillende kleuren rond rijden, want zoveel mensen zoveel smaken.
Toen ik de ST3 aan het bekijken was kon ik de groene kleur niet irl bekijken en normaal kies ik altijd al voor zwart.
Dat heb ik met mijn auto's gedaan, met mijn motoren (ik heb er zelfs een van rood naar zwart laten spuiten) en nu dan ook met mijn Stromer gedaan (een ST3 in het zwart).
Iedereen veel succes met de keuze die gemaakt moet worden, maar je neemt altijd de goede keuze als je een Stromer koopt. :lol:
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Trafficleader schreef: 20 nov 2018, 12:49 @stromer 9000,
Over de kleurkeus gaan we het natuurlijk nooit eens worden
En dat was voor mij nou net de reden om voor een zwarte te kiezen.
Maar ik vind het wel mooi als er verschillende kleuren rond rijden, want zoveel mensen zoveel smaken.
Toen ik de ST3 aan het bekijken was kon ik de groene kleur niet irl bekijken en normaal kies ik altijd al voor zwart.
Dat heb ik met mijn auto's gedaan, met mijn motoren (ik heb er zelfs een van rood naar zwart laten spuiten) en nu dan ook met mijn Stromer gedaan (een ST3 in het zwart).
Iedereen veel succes met de keuze die gemaakt moet worden, maar je neemt altijd de goede keuze als je een Stromer koopt. :lol:
Proficiat met je aankoop en kleurkeuze :ay

Enig idee wanneer deze geleverd wordt?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Plaats reactie