Checklist levering ST3

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ik zou gewoon met je dealer overleggen; dat werkt prima. Het is op dit moment specifiek voor de ST3 niet te zeggen of deze kinderziektes heeft; de fiets is net uit en veel ervaring is er (nog) niet.
Wel zijn er een aantal service bulletins waarvan je dealer meer kan vertellen. En je dealer mag best blij zijn met een klant die een fiets van ruim 7000 EUR aanschaft. Ik begrijp ook niet dat er zo negatief wordt gereageerd op je topic; ik lees nergens dat je zelf met een moment sleutel eea wil gaan nalopen, maar dat je daar een vraag over hebt ivm de afmontage door je dealer.

Toen ik mijn ST2 ging aanschaffen had ik voor mezelf ook een aantal vragen en opmerkingen op een rijtje gezet en besproken; hetzelfde geldt voor de auto en de woning. Het blijft een flink bedrag en je wilt voldoende geïnformeerd zijn over de fiets, de afmontage bij levering en de technische aspecten. Dus kies lekker je eigen weg en bespreek het gewoon met je dealer. Als deze dat niet wilt, wat ik me haast niet kan voorstellen dan zegt dat genoeg over de service.
Succes en veel rijplezier want daar gaat het uiteindelijk om!
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik snap de vraag wel, ik denk dat stromer genoeg bewijs heeft geleverd dat ze ondanks de prijs niet in staat zijn een probleemloze fiets te leveren. En ja een stukje vertrouwen in je fietsenmaker moet je hebben...maar die zit niet bij iedereen om de hoek en er is niks zo irritant als iets nieuws kopen wat snel kapot is...zeker als het iets is wat zich als de top van de markt wil profileren....

Dat de eerste ST3 op het forum gelijk pech had werkt niet mee ...

Maar wie weet hebben ze geleerd.....en zijn ze nu in staat het wel in 1 keer goed te doen...al geloof ik dat de ST5's ook niet geheel probleemloos waren...dus snap best dat je zeker wil weten dat alles gedaan is om storingen te voorkomen. Had zelf ook de storing van de ST3LE gelijk naar mijn FM gestuurd :oops:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Pimsky
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2018, 16:32
Locatie: Tilburg

Dank voor jullie berichten. Ik begrijp wat jullie zeggen.

Stromeur, ik vind het ook enkel jammer dat Stromer soms niet wat meer openheid geeft. Ik begrijp dat ze dat niet verplicht zijn en al helemaal dat ze dat niet voor elk wissewasje doen.

Het topic van de stromers waar geen issues mee zijn is een goed initiatief moet ik zeggen.

Ik was ook zeker niet van plan het werk van de dealer te gaan controleren. Als ik die indruk wekte dan spijt mij dat. Het koppel ging me over de as, omdat ik me kon herinneren dat dat ondersteuningsissues kon veroorzaken. Ik ga niet zelf die zaken nalopen.

Ik volg jullie advies en zal zonder tips van mijn kant op mijn dealer vertrouwen. Het kwam wellicht ook meer voort uit het schrikbeeld op 30 km van huis en dealer verwijdert (in de regen) te stranden
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snap ik, en dit kan een dealer helaas niet voorkomen als-ie jouw Stromer voorafgaand aan levering heeft getest en jij dat ook nog even doet als je hem in ontvangst neemt. Even de roze bril af (wat is-ie moooooooooi!!) en het geheel kritisch bekijken en een stukje rijden.

Het is mij weleens gebeurd, precies dat: in de Stromende regen op 22km van mijn huis hield mijn ST1 X 2017 ermee op. Eerlijk is eerlijk: ik schrok wel, want daar stond ik dan. Maargoed: accu eruit gehaald, 5 minuten gewacht, accu teruggeplaatst en toen deed-ie het gelukkig weer. Het mag niet gebeuren, daar zijn we het allemaal over eens, maar soms heb je gewoon pech. Ik heb 100% vertrouwen in mijn dealer, maar die had niks kunnen doen om dit te voorkomen. Je kunt ook een lekke band krijgen.

Als je je hier veel zorgen over maakt, neem dan een verzekering voor pechhulp onderweg. (Ik ben niet verzekerd voor pech en heb daar geen spijt van, maar er zijn er genoeg die wel zo'n verzekering hebben. Ik denk zelf altijd: gaat het mis dan vind ik hier in Friesland wel een boer waar ik mijn Stromer in de schuur kan stallen, taxi naar huis en later de Stromer ophalen. Dat is gelukkig nog nooit nodig geweest en een band plakken in de berm lukt me wel. )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Ergens begrijp ik het ook wel, als ik in the middle of nowhere tot stilstand kom rond 2:00 's nachts word ik daar ook niet vrolijk van.
Maar zoals eerder aangegeven, de FM kan alleen zijn best doen om alles perfect af te leveren en ik als koper kan alleen er vanuit gaan dat alles goed gaat.
Zoals Stromeur al aangeeft, moet je ook vertrouwen hebben in de FM en dat heb ik zeker.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vraag over montage iPhone op het stuur van de ST3 afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=24&t=1813&p=37188#p37181
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Jerrycan met water meebrengen.
Fiets buiten grondig overspoelen met de jerrycan water en dan de fiets testen
zeker de onderste punt van het frame waar de claxon staat

Ik heb twee stromers, alletwee meermaals terug naar de dealer gebracht wegens defecten bij regenweer. :bh:
Plaats reactie