Eerste ervaringen met Stromer ST3 (incl foto’s) versus ST2 en ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Prachtig doortimmerd verslag weer Barry. Je hebt echt een unieke kans gehad (en genomen) om de ST3 en de ST5 tot in het uiterste met elkaar te vergelijken. Zeer interessant om te lezen.

Ook leuk om te zien dat het elektronisch schakelen je bevalt. Iedereen is daar altijd wat argwanend over, maar zodra ze het geprobeerd hebben zijn ze (op een enkeling na) direct helemaal verkocht. Ik had dit systeem al op één van mijn andere fietsen en ben er superblij mee op mijn Es. Naast dat het lekker makkelijk en soepel werkt, en echt altijd raak is, ga je er ook onnodige slijtage aan je drivetrain mee tegen (want je schakelt meer) en spaar je de accu (want je schakelt meer).

Dankjewel weer! Ook voor de briljante "maritieme" foto, altijd leuk met een witte Stromer ;-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 10 sep 2018, 22:03 Veel geluk en wijsheid, Barry :lol:

Even zonder gekte: wat een mooi luxeprobleem heb je toch! Het zijn allemaal fantastische fietsen. Welliswaar allemaal op net een andere manier... maar da's hetgeen het meteen lastig maakt.

Ik gok dat het de ST5 gaat worden :cool2:
:D
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

heel graag gedaan Stromeur! Naast dat ik het leuk vind om hierover te schrijven geef ik ook graag wat terug aan het forum dat mij inmiddels al heel veel info én een heel leuk weekend heeft gebracht :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Barry schreef: 10 sep 2018, 22:22 én een heel leuk weekend
Snap ik. Die Gelderse clan van het Stromer Forum, dat is een mooi stel figuren bij elkaar :az
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 10 sep 2018, 22:23 Snap ik. Die Gelderse clan van het Stromer Forum, dat is een mooi stel figuren bij elkaar :az
Zeker! Als de Friese of Vlaamse clan een keer wat organiseert houd ik me ook aanbevolen :D Lijkt me erg gezellig nog wat meer forumleden te ontmoeten...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Barry schreef: 10 sep 2018, 22:03 Ik weet het oprecht nog niet Daniel1975.. Zit echt nog even te puzzelen. Budget speelt nog wel een rol, scheelt toch zo'n 2K..

Zowel St3 als ST5 in maat XL gaan wel eventjes duren, waarschijnlijk december. Dit verschilt overigens per dealer begreep ik.
ST3 Launch Edition nog een optie als deze in XL te krijgen is :?:
Lomito

Leuke review Barry. Het was me het weekendje ook wel! Jammer dat de ST5 zonder koplamp niet meer bruikbaar was voor de rit naar Amersfoort maar daardoor hebben we nu wel een zeer uitgebreide review van de nieuwe ST3 en dat is waardevolle informatie voor potentiële kopers.

Ik verwacht binnenkort wel een uitnodiging voor een prachtige rit in de buurt van Amersfoort. Voor mij is die omgeving als oud-Soestenaar uiteraard gesneden koek maar daardoor weet ik ook dat het zeer de moeite waard is om in die omgeving rond te stromeren.

Succes met de keuze van de fiets, best een lastige... :heat:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

mhoutman schreef: 10 sep 2018, 22:59 ST3 Launch Edition nog een optie als deze in XL te krijgen is :?:
Zeker een optie, maar die kans is zeer klein om die te bemachtigen begreep ik al...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lomito schreef: 10 sep 2018, 23:00 Ik verwacht binnenkort wel een uitnodiging voor een prachtige rit in de buurt van Amersfoort.
Die uitnodiging komt zeker! Ik ga over een leuke route nadenken... :cool2:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Barry,

top: dank voor het uitgebreide en leuke verslag.
Stromer lijkt een mooi model met die ST3 neergezet te hebben. De ST5 staat daar nog duidelijk boven; maar dat mag.
Ik denk dat ik wel weet welke route jullie genomen hebben en dan ben je van allerlei soorten wegen tegengekomen. De ene wat kwalitatief beter dan de ander; met zeer bochtige stukjes en ook stukken goed recht. Dat geeft jouw opmerking over houding en stuurgemak op de fiets extra waarde. Daarnaast heb je ook niet even een kilometertje voor de FM-deur gereden maar serieuze stukken. Dus je hebt echt de Stromer "ondergaan".

Klasse.

Veel succes met de keuze; niet de meest gemakkelijke want feitelijk moet je kiezen tussen 2 goede opties....in beide gevallen zul je een prima SP mogen berijden.

Grtz, Reinout
Plaats reactie