Test de Stromer ST3 van 16 t/m 18 augustus in Amsterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor wie dat leuk vindt: de Stromer ST3 is op 16, 18 en 18 augustus weer te testen bij de Amsterdamse dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Stromeur schreef: 14 aug 2018, 19:03 Voor wie dat leuk vindt: de Stromer ST3 is op 16, 18 en 18 augustus weer te testen bij de Amsterdamse dealer.

Heb je enig idee of er ook een Launch Edition bij is; Ik denk dat veel mensen juist deze uitvoering willen zien...ik in ieder geval wel :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vermoed dat dit weer de gewone ST3 is. Als het de Launch Edition was geweest, dan had dit ongetwijfeld met koeienletters erbij gestaan in de nieuwsbrief waar ik deze info uit heb. Begeleidende afbeelding in de nieuwsbrief is van een witte ST3.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Stromeur schreef: 14 aug 2018, 19:39 Ik vermoed dat dit weer de gewone ST3 is. Als het de Launch Edition was geweest, dan had dit ongetwijfeld met koeienletters erbij gestaan in de nieuwsbrief waar ik deze info uit heb. Begeleidende afbeelding in de nieuwsbrief is van een witte ST3.
Merci. Nogmaals ingeschreven voor de nieuwsbrief want ondanks recente inschrijving ontvang ik niets :bh:
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Zojuist terug van qicq na een rondje op de st3 en st5 te hebben gereden. :cool2:

De ST3 was inderdaad de "standaard" Witte uitvoering, maar ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de ST3.

Persoonlijk heb ik qua rijden, remmen en sturen weinig verschil gemerkt tussen de ST3 en ST5. Beiden reden vrijwel gelijkwaardig en op beiden kunnen vrij eenvoudig snelheden word gehaald tussen de 46 en 49 km/h.

In grote lijnen mijn bevindingen:

ST3

Pro's:

- Krachtige motor. Weinig verschil met de ST5
- Remmen. Persoonlijk weinig verschil gemerkt qua remmen tussen de ST3 en ST5. Remmen beide prima!
- Standaard uitgerust met bagagedrager.
- Prijs t.o.v. ST5

Con's:

- Het gebruik van wat goedkoper ogende materialen t.o.v. de ST5
- Koplamp. lelijker en beduidend minder krachtig t.o.v. de ST5

ST5

Pro's:

- Mooie afwerking en keuze van de gebruikte materialen.
- Koplamp
- Electronisch schakelen. Rijd gewoon erg prettig :D

Con's:

- Prijs
- Geen standaard bagagedrager.

Of de ST5 de 1800 meerprijs waard is t.o.v. de ST3.... Het heeft mij aan het twijfelen gebracht eerlijk gezegd. :roll:
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

netvista schreef: 16 aug 2018, 16:52 Zojuist terug van de Amsterdamse dealer na een rondje op de st3 en st5 te hebben gereden. :cool2:

De ST3 was inderdaad de "standaard" Witte uitvoering, maar ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de ST3.

Of de ST5 de 1800 meerprijs waard is t.o.v. de ST3.... Het heeft mij aan het twijfelen gebracht eerlijk gezegd. :roll:
Super dat het op beide fietsen goed bevallen is en vergeet niet dat de ST3 nog een voorproductiemodel is dus alleen maar beter kan worden :ay

De keuze nu tussen ST3/ST5 was ook waar ik in 2016 tegen aanliep bij de aanschaf van een ST2/ST2s en toen de ST2s de meerprijs niet waard vond. Ook de rode striping/accenten vond ik lelijk.

Inmiddels heb ik wat ervaring met het elektrisch schakelen en dat is in de praktijk wel heel erg fijn en vandaar ook de switch van ST2 naar ST5.

...En toen was er opeens de ST3 LE. Okay een wat ‘mindere’ koplamp en wellicht remmen maar wel de brede sloffen, bagagedrager en aanpasbaar stuu; m.i. is ie wonderschoon :ba

Als je het groen op de ST3 Launch Edition mooi vindt, dan zou ik het nu wel weten :cool2:
CKR
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
Locatie: Randstad
Merk SP: ST2S
Km-stand: 19.500

Vanmiddag ook een rondje gereden. Mijn St2S is 17", vandaag een rondje op een large St3 gereden.
Uiteraard is het gevoel op een fiets erg persoonlijk. Het volgende viel me op:
1. De 3 kwam minder wendbaar over. Dat is voor mij een serieus punt. Ik rijd dagelijks oa 25km door Amsterdam en dan is een wendbare fiets een muts. Toeristen, auto's en fietsers ontwijken en niet in tramrails blijven hangen is een leuke uitdaging.

2. De q- faktor van de trapas lijkt wel kleiner. Oftewel, trappers lijken minder ver uit elkaar te staan. Als dat zo is dan zie ik dat als zeer positief.

3. Fiets voelt goedkoper aan. Misschien door het iele stuur, de meer plastic look van bepaalde onderdelen. Ik kan het niet helemaal duiden maar toch voelt de fiets minder premium. En voor dat geld mag je wel een premium gevoel krijgen.

4. Rijdt minder alert dan mijn St2S. Dat komt mogelijk door de grotere wielen en hogere gewicht van de wielset.
Als het eenmaal rijdt dan is het prima. Ik zie een vergelijk met een ATB, met grotere wielen bol je makkelijk door wanneer ze op snelheid zijn. Ik rijd zelf nog lekker op een fully met 26".

Al met al erg leuk om een stukje te fietsen. Op deze manier blijf je ook bij met de ontwikkelingen. Ik hoop nog lang op mijn huidige Strömer te kunnen fietsen. Deze St3 zie ik in ieder geval nog niet als een verbetering tov mijn huidige fiets.

Nogmaals, de ervaring en het gevoel op een fiets is er persoonlijk en hartstikke subjectief.
Ik heb een vergelijk met een St2S, dat is mijn benchmark en bepaald deels ook mijn gevoel.
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
Gebruikersavatar
Stroener
Pro
Pro
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 18:33
Locatie: Maassluis (NL)

Ook ik ben vandaag wezen rijden met de st3 en de st5

Wat ben ik blij met mijn keuze om de st2 ltd te hebben gekocht...

Alleen het eclectisch schakelen vind ik een plus op de st5 eens kijken of dit met de tijd op de st2 ltd gebouwd kan worden
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!
Lomito

CKR schreef: 17 aug 2018, 20:49 Deze ST3 zie ik in ieder geval nog niet als een verbetering t.o.v. mijn huidige fiets (ST2s).
Dat is ook niet terecht, de ST2s is het (voormalige) topmodel van Stromer en wordt alleen overtroffen door de nieuwe ST5 met z'n sterkere motor en grotere wielen. De ST3 is weliswaar een uitgeklede versie van de ST5 maar met name door de afgeknepen motor PLUS grotere wielen is de ondersteuning niet zo frivool als die van de ST2s.

De ST3 kun je beter als opvolger van de ST2 zien...
Plaats reactie