Test de Stromer ST3 van 13 t/m 17 juli in Amsterdam!

Lomito

Michail schreef: 14 jul 2018, 15:24 @ Lomito: ik heb de fiets in stand 3 gereden dan staat toch alles op maximaal ?
Niet per se... wanneer de koppelsensor in de OMNI niet op maximaal staat dan krijg je ook in stand 3 minder bucks for money. Ik heb die functie dan ook nooit begrepen, want in stand 2* kun je je ondersteuningswensen helemaal tweaken. Waarom een raspaard bij voorbaat verminken? Koop dan een pedelec (25 km/uur).
Tomic
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2018, 14:13
Locatie: Bussum

Vanmorgen ff rondje Sloterdijk op de ST3. Afgelopen weken al proef gereden op de ST2, en St1x.

Ik ben het ermee eens dat de topsnelheid van 48 wat lastig of niet makkelijker dan op de ST2 te bereiken is. Wat dat betreft dus niet onder de indruk.

Maar! De wegligging, de stabiliteit.... Dat is van een compleet andere klasse! Die banden zijn echt :ba zo tja, VAST. Het stuur is prachtig met alle kabels weggewerkt. Ik snap dat stromer deze richting op gaat. Veel te fijn om te stoppen.

:ay
Stromer ST2 814wh, Brooks zadel, Strakke bodyfloat, XLC Stuurpen - 26 KM ww. en vele km's privé...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Michail schreef: 14 jul 2018, 14:49 Ben geweest en gereden; wit exemplaar op Belgisch kenteken. Heerlijke fiets, mooi stabiel en comfortabel. Hele prettige zithouding. In vergelijking met de ES, minder explosief, beweeglijk en ook had ik het gevoel dat de topsnelheid, ruim 47 overigens er moeilijk uitkomt dan bij mijn ES die onder vrijwel alle omstandigheden vrij snel de 48+ aantikt.
De topsnelheid zal wat eerder worden afgetopt om de ST5 het verschil te laten maken. Dat gebeurde ook met de ST2 S en de ST2 (zelfde motor, ST2 S gaat harder).
Michail schreef: 14 jul 2018, 14:49 Wat wel opviel was de forse las in de de voorvork; dat is voor mij nou geen beeld van kwaliteit... als je dan toch een alu voorvork wil monteren ( ook gezien de aanschafprijs) mag je ook wel verwachten dat er een vork uit een geheel gemaakt zou kunnen worden.. even los van evt nadelen van de las (als deze bij onze oosterse vrienden niet met alle zorgvuldigheid is uitgevoerd). Voor mij was de Las in de vork wel een afknapper.
Die las daar kun je cosmetisch zeker wat vinden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel prima vind. Vanaf de ST1 X is Stromer begonnen met het monteren van alu voorvorken. Die is daarna ook op de ST2 Ltd RAW 2018 gekomen, en nu dus op de ST5, ST3 en daarmee zeker ook op de relaunch van de ST1.

Hiermee is de hele Stromer vloot nu volledig voorzien van aluminium voorvorken, terwijl alle Stromers in den beginne standaard een carbon vork hadden. Het is wel jammer van de ietwat meer verende eigenschappen van carbon, dat moet nu dus allemaal uit de bandendruk gehaald worden. (Maar met die nieuwe Pirelli's gaat dat écht helemaal prima, ik heb het zelf ook gevoeld.)

Over het Azië-spookverhaal maak ik me geen zorgen, want dat staat of valt met de QC van Stromer. Je wil niet weten hoeveel van wat jij in en om je huis hebt staan in Azië is gemaakt. De complete Stromer frames worden ook in Taiwan gemaakt en die houden zich perfect, dus heeft Stromer de QC op deze Aziatische onderdelen strak onder controle. Los van het probleem met de tikkende voorvork van de ST1 X (wat niks met Taiwan te maken had en wat inmiddels is opgelost want die zijn allemaal vervangen), heb ik tot nu toe alleen nog maar compleet aan stukken gereten carbon voorvorken van Stromer voorbij zien komen, allemaal na een ongeval trouwens.

Carbon is met name geïntroduceerd om een gewichtsbesparing te realiseren, en laat dat nou juist op een Stromer helemaal niks uitmaken. Die fiets weegt toch al bijna 30kg. Ik denk wel dat als je álles aan de Stromer dat van carbon kán zijn in carbon afmonteert, dat er echt nog wel een paar kilo van het totaalgewicht af gaat en dan wordt het zeker de moeite waard. Maar dan moet dat wel allemaal eerst door de typegoedkeuring komen (kost duur), én dan moeten we wel met zijn allen bereid zijn om er een krankzinnig hoog bedrag te betalen voor de ST839 ofzo (gaat iedereen weer over de prijs zeuren...zijn we namelijk heel goed in als het over Stromer gaat.)

Dat gezegd hebbende: het is duidelijk dat Stromer probeert om de prijs laag te houden door toenemend niet meer voor de meest voor de hand liggende A-merken te kiezen. Vond je op Stromers van meer dan vijf jaar geleden nog Ritchey onderdelen all over: dat is inmiddels allemaal vervangen door OEM. En hetzelfde geldt inmiddels dus voor onderdelen zoals de remmen. Vind ik dat een probleem? Zal de tijd moeten uitwijzen. Tektro bijvoorbeeld maakt écht hele nette remmen, en Stromer zou dit merk no way op de ST5 zetten als ze niet zouden voldoen. Qua specs zien ze er ook helemaal oké uit, en bij de Tektro's op mijn ST1 X kon ik het oliepijl zien via een venstertje. Dat kan weer niet met de Magura's op mijn ST2 S.

Wat mij meer zorgen baart is de kwaliteit van de onzichtbare onderdelen, zoals de wiellagers. Geef er een paar euro per lager meer aan uit en je hebt lagers die zomaar tien keer langer meegaan. Ik ben benieuwd wanneer Stomer de FSA trapas-lagers eruit gaat bezuinigen, zou ik niet zo leuk vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Michail
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 okt 2017, 09:09
Locatie: Groene Hart
Merk SP: Stromer St5 LE
Km-stand: 15250

Die las daar kun je cosmetisch zeker wat vinden,
Het uiterlijk vindt Stromer ontegenzeggelijk belangrijk; waarom zouden ze anders hier zoveel aandacht aan besteden in de vorm zoals geen zichtbare kabels, prachtige oplossing voor de plaats van de accu. Echter wat ze hier bij de voorvork hebben gedaan komt bij mij over als of er een standaard vork is genomen waar een Stromer "ophanging" aangelast is. Voor mij de nogmaals de afknapper als je naar zo een mooie fiets kijkt.

Ik deel inderdaad je zorg ook wat betreft de niet zichtbare delen; want het verschil tussen goed en goedkoop is vaak niet meer dan een paar euro, en geef anders de koper de keuze in een kwaliteit van afmontage.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 14 jul 2018, 15:30 Ik hoop dat de mensen van Stromer meelezen, want als Stromer denkt dat dit niet opvalt en ongestraft kan worden gedaan, dan hebben ze het mis.
Dat ben ik roerend met je eens.

Ik snap de keuzes van Stromer vanuit hun standpunt gezien budgettair wel, maar als eindgebruiker zie ik echt wel waar er stapje voor stapje wordt bezuinigd. We zijn niet gek.

Zolang bezuinigen niet ten koste gaan van de kwaliteit vind ik het prima. Ik staar mezelf niet blind op stickertjes van bekende A-merken, die stickertjes hebben namelijk ook zo hun prijs; je betaalt deels voor de naamsbekendheid. Mijn verhoogde aandacht gaat wel uit naar bezuiniging op onzichtbare onderdelen zoals lagers. Ik wil gewoon goeie spullen en "the proof of the pudding is in the eating". Waarmee je weer uitkomt bij de oh zo belangrijke early adaptors, want anders gaat die Stromer er voor Henry nóóóóóóit komen! ;p

Dat gezegd hebbende: het is natuurlijk ook de vraag wat Stromer wil uitstralen als high-end merk. De gemiddelde consument is namelijk wél gevoelig voor A-merk bestickering en dan is het erg lekker als je overal op je Stromer Ritchey, Shimano, FSA, Magura, DT Swiss etc. ziet staan. Hierin lijkt Stromer echter nu een totaal ander pad dan een jaar of vijf geleden in te zijn geslagen. Misschien omdat ze nu zo groot zijn geworden dat ze ermee wegkomen. Stromer is namelijk zélf inmiddels een gewild A-merk geworden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Vanmiddag naar de Amsterdamse dealer gefietst. Heen nagenoeg in stand 1 zodat ik ook nog snel terug kon. Dat is gelukt. Een proefrit gemaakt op een ST3 met Zwitsers kenteken rond het Westerpark. Tjonge wat ligt dat ding goed op de weg zeg. Hangen in de bocht en je merkt niets. Het klopt wat ze zeggen dat hij op de weg plakt.

Het was heerlijk om met gemak 45 km/uur te fietsen en zonder problemen vol te houden. Nu nog een proefrit op de ST5 en dan kiezen.

Morgen is de dealer dicht trouwens.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 14 jul 2018, 18:09 Het was heerlijk om met gemak 45 km/uur te fietsen en zonder problemen vol te houden. Nu nog een proefrit op de ST5 en dan kiezen.
Je bent ook voor de bijl gegaan? :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Heb jij het nummer van Slachtofferzorg voor mij? Volgens mij heb ik een beginnende PTSS en dat is niet een nieuwe band van Pirelli :d3:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zullen we samen in groepstherapie gaan? Ik en mijn bankrekening kunnen ook wel wat professionele hulp gebruiken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Groepsaankoop??

:bc :bu: :bu: :aq
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie