Wat heb je het nu het best voor rond de €5000

VFooR
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2018, 17:40
Locatie: Gent (B)

Merci voor alle info:

Op de review van elctrabikes.nl, waar een test staat met een commuter+ 8S , lees je dat hij basaal is uitgerust (wat een nadeel is qua app's en electronica) maar dat dit als grote voordeel heeft dat er veel minder stuk aan kan...hij is zo eenvoudig zonder fransjes en rijdt ook wel vlot over de 40...

Stof tot nadenken.

Ik lees er ook zo weinig over over die trek ook al rijden er ook al heel wat rond. Waar men niets van schrijft, is meestal goed? Is dat een leuze dit opgaat hier?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er zijn er domweg te weinig van verkocht: dit jaar pas vier stuks van de Super Commuter+ 8S. (En 11x de Super Commuter+, geen idee welk model dat moet zijn.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

De Trek Super Commuter +8S is uitgeroepen tot speed pedelec van het jaar 2017 maar dat is duidelijk niet gebaseerd op een goede inschatting van het te verwachten marktaandeel van de fiets. Ook een jaar later zijn de verkoopcijfers om te huilen. Hetzelfde geldt voor de SP2018, de Klever X speed, vooral door de problemen met de grote accu. Wanneer dat is opgelost verwacht ik dat de Klever beter zal presteren dan de Trek SC+8S.

Klever heeft trouwens nog een interessante speed pedelec, de B speed of B45, een afschuwelijk ogende fiets die vooral gemaakt lijkt als transportmiddel voor licht gehandicapten. De kracht van deze fiets zit in de rechte zithouding die voor veel mensen prettiger is dan de aggressive forward houding op de meeste speed pedelecs, en desondanks rij je met de B45 met gemak 45 km/uur. En deze fiets zal niet snel gestolen worden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Lomito schreef: 28 aug 2018, 13:56 Klever heeft trouwens nog een interessante speed pedelec, de B speed of B45, een afschuwelijk ogende fiets die vooral gemaakt lijkt als transportmiddel voor licht gehandicapten.
Lelijker kan je een fiets volgens mij niet maken inderdaad, al komt de Klever S45 aardig in de buurt. :)
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BMartens schreef: 28 aug 2018, 17:04 Lelijker kan je een fiets volgens mij niet maken inderdaad, al komt de Klever S45 aardig in de buurt. :)
Die B45 is een beetje een Fiat Multipla onder de speed pedelecs :ba it or :aq it... Maar hij schijnt wel heerlijk comfortabel te zijn en helemaal geweldig als je chronische rugklachten hebt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 28 aug 2018, 19:27 ...en helemaal geweldig als je chronische rugklachten hebt.
Licht gehandicapt...
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Lomito schreef: 28 aug 2018, 20:42
FreddyH schreef: 28 aug 2018, 19:27 ...en helemaal geweldig als je chronische rugklachten hebt.
Licht gehandicapt...
Vooruit dan ga ik maar eens een gratis parkeren kaart aanvragen :bh:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 28 aug 2018, 10:30 Ik heb mezelf eens wat grondiger ingelezen in hoe het ervoor staat met de kwaliteit van de X-Speed, maar helaas gaat het ook daar niet helemaal vlekkeloos:

Er zijn meldingen over los latende cranks, ketting loopt er vooraan af (dit wordt door Klever opgelost met ander type voorblad, maar dat is momenteel in zilver en vooralsnog niet zwart dus minder mooi) en rammelt tegen de kettingkast, rammelende accu (probleem met de slede? Wordt al door gebruikers zelf opgelost met opvulmateriaal), de 850Wh accu, die veel later dan aangekondigd op de markt is gekomen en vrijwel direct daarna weer is teruggeroepen, omdat hij niet waterdicht was (accu wordt hopelijk vanaf september weer uitgeleverd, snelheid/volume van levering onbekend) en online verschijnen de eerste meldingen van de errors in de display en de gebruikelijke mysterieuze rammeltjes.

Hoewel Stromer het met de kwaliteit volgens mij dit jaar beter doet dan vorig jaar (voor wat betreft de ST1 X en de ST2 / ST2 S dan, want met de ST5 loopt het niet lekker), komen dit mij allemaal wel bekend voor van de Stromers: uiteenlopende cosmetische, mechanische en elektronische issues.

Dat 2018 een heel belangrijk jaar zou gaan worden voor Stromer was vorig jaar al duidelijk, en Stromer is dit hoogseizoen helaas behoorlijk door het ijs gegaan door leveringsproblemen, met alle gevolgen voor dealers en consumenten van dien. De introductie van de ST5 heeft er het tot nu toe niet beter op gemaakt. Ik heb geen inside/betrouwbare informatie, maar volgens mij rommelt het in de Stromer-organisatie. Ik hoop zo dat Stromer de goeie lijn snel weer weet op te pakken, met een vlekkeloze lancering van de ST3 LE bijvoorbeeld :)

Er zijn in de eerste helft van dit jaar 40 Klever X-Speeds verkocht tegenover 468 Stromer. Als de verkoopcijfers van Klever (m.n. de X-Speed) volgend jaar stevig gaan stijgen, en dat zit er dik in, dan kan 2019/2020 weleens eens een vergelijkbaar uitdagend jaar voor Klever worden, want dán moet Klever het waar gaan maken. Ik hoop dat Klever leert van de fouten van grootste concurrent Stromer. De X-Speed is met veel enthousiasme ontvangen, maar dan moet het wel goed blijven gaan, want het internet is genadeloos. Dat weten we hier jammer genoeg maar al te goed.

Wat Klever in ieder geval al veel beter doet dan Stromer, is communiceren met de eindgebruikers. Dit wordt - ondanks dat er in de berichten soms maar weinig concreets wordt gemeld - erg positief ontvangen. Goeie instelling van Klever om de early adaptors te vriend te houden! :ay
want met de st5 loopt het niet lekker....vooral die mechanische en elektronische issues.....weet je dat ik echt elke dag weer bedenk om die fiets te annuleren? rij verdorie al 5 jaar probleemloos met Flyers, naafmotor perfect, nu een "misser" qua capaciteit met de middenmotor maar verder probleemloos........krijg hier echt een wee gevoel van en de verkoper heeft mij een st5 boven een st2s of x aangeraden maar begin toch aardig te twijfelen......gelukkkig goede advocaat in de bloedlijn en als je geen st5 knap kunt assembleren en controleren moet je natuurlijk niet aan een st3 beginnen da's kul!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 29 aug 2018, 00:30 als je geen st5 knap kunt assembleren en controleren moet je natuurlijk niet aan een st3 beginnen da's kul!
Niet als je vertrouwt op voortschrijdend inzicht en oplossingsgerichtheid bij Stromer. Dat doe ik persoonlijk wel, omdat ik denk dat ambitieuze fabrikanten zoals Stromer leren van hun fouten, en ook omdat ik erop vertrouw dat de dealer eventuele issues in de tussentijd (al dan niet i.s.m. Stromer technici) onder garantie zal oplossen.

Maar negatieve berichtgeving heeft op iedereen een ander effect.

Heb je het vertrouwen in Stromer niet (meer), dan kun je inderdaad beter je bestelling annuleren en een alternatief zoeken. Wachten op de levering met een groeiend rotgevoel in plaats van opgewonden spanning, dat is drie keer niks. Dan kun je beter een andere weg inslaan met een 10k budget, want het is een hele hoop geld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Vanochtend een B45 voorbij gereden, die overigens netjes een ST1x bijhield.
Speciaal model, meer iets voor 65+ vind ik, maar verder niet onaardig.
Wat de ST5 betreft, rijdt probleemloos.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Plaats reactie