Qwic RD10 Speed

Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Wel getest, maar niet voldoende om het zadel goed te beoordelen.

Je hebt gelijk, elke bil is anders :D
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

En indien dat zadel je niet bevalt, koop je een ander zadel. Ik zou me daar nu echt geen zorgen over maken. Zadels genoeg ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Het is niet dat ik me zorgen maak. Maar als het over het algemeen als niet goed wordt ervaren, kan ik het meteen laten vervangen en neemt de FM het Qwic-zadel over.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mistlicht schreef: 11 okt 2018, 21:35 Het is niet dat ik me zorgen maak. Maar als het over het algemeen als niet goed wordt ervaren, kan ik het meteen laten vervangen en neemt de FM het Qwic-zadel over.
... Maar als het over het algemeen als niet goed wordt ervaren en het is voor jou nu net hèt perfecte zadel :bn:

Ofwel: probeer met je FM af te spreken dat je een paar dagen mag rijden met de fiets voordat je een uitspraak doet over het zadel! Dan kun je er pas echt iets over zeggen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ik was in het begin ook van plan om mijn zadel aan te passen, het ziet er inderdaad niet echt sportief uit :D

Maar na meer dan 3500 km geen klachten. Let wel, ik rij voornamelijk met een koersbroek, dus met zeemvel.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
sjaakvanderburg
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:32

Had ook m'n bedenkingen bij het brede zadel, rij er elke dag 50km op in een normale broek en het is een fijn zadel
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

opdepedalen schreef: 26 aug 2018, 13:49 Wat balen dat er toch veel problemen zijn met de Qwic RD10. De fietsenmakers die het merk qwic verkopen lachen je uit als je te kritisch bent en de verhalen van o.a. dit forum voorlegt. Ik ben er denk ik uit en het wordt toch een Stromer. Liever meer betalen en goede service / kwaliteit. Bedankt voor delen!!
Mijn fietsenmaker verkoopt Stromer, Klever en Qwic. Hij heeft al meerdere RD10 speed rondrijden, en hij is er tot nu toe erg tevreden van, volgens hem is het enige grote probleem op die fietsen de standaard trapas.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Discussie over de upgrade van de QWIC Performance serie afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=23&t=1872#p38492
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Bijna 4000 km op de teller en vorige week mijn 1e niet-mechanische panne: ondersteuning viel 1x weg in de heen- en terugrit, maar verholpen met een herstart. Dag nadien aan het begin van de rit, na 10 km: alle ondersteuning weer weg ondanks een volle batterij. Geen herstart meer mogelijk, de lamp flitste even aan en uit en dat was het.

Pechbijstand + naar de FM, 's avonds kon ik mijn fiets al terug ophalen. Oorzaak zou een gecrashte of corrupte batterijsoftware of het BMS geweest zijn. Ik heb een nieuwe batterij gekregen. FM had dit probleem nog niet eerder gezien.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

JeroenH schreef: 26 okt 2018, 12:26 Bijna 4000 km op de teller en vorige week mijn 1e niet-mechanische panne: ondersteuning viel 1x weg in de heen- en terugrit, maar verholpen met een herstart. Dag nadien aan het begin van de rit, na 10 km: alle ondersteuning weer weg ondanks een volle batterij. Geen herstart meer mogelijk, de lamp flitste even aan en uit en dat was het.

Pechbijstand + naar de FM, 's avonds kon ik mijn fiets al terug ophalen. Oorzaak zou een gecrashte of corrupte batterijsoftware of het BMS geweest zijn. Ik heb een nieuwe batterij gekregen. FM had dit probleem nog niet eerder gezien.
Dit probleem is hier ook voorgekomen, iets over 3000km. In één van de vorige post had ik het over het uitvallen gehad, dit heeft een goede 1000 km aangehouden, soms meermaals per rit, dan weer enkele honderden km niet. Meestal na een herstart van de fiets was het in orde. Soms begon de fiets ook te horten - stoten, en dan ging het vanzelf over. Tot op een keer de elektronica niet meer wou opstartten. Verdict was batterij defect, ( fm had dit probleem nog niet voorgehad) maar ik vermoed dat het wel meer voorkomt/ gaat voorkomen bij deze fietsen. Voor de trapas heeft qwic ondertussen een ander type toegepast dat beter zou zijn. Hopelijk gaat deze langer mee, ( twee trapassen defect eerste 3000km). Dat Qwic een ander type trapas gebruikt geeft me vertrouwen, dat geeft naar mijn gevoel aan dat het probleem meer voorkomt en dat qwic naar een oplossing zoekt.
Plaats reactie