Qwic RD10 Speed

pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

De Accu cover ziet er netjes uit. Kan de batterij opgeladen worden, zonder de cover te verwijderen ?
Dat van de gewijzigde ondersteunings niveaus met nieuwe controller is interessant! Hoe voelt de ondersteuning aan in de overige standen ( 3 , 5 en 6), kan je nu in de standen 4 en 5 naar hogere snelheid zonder het gevoel dat de motor begint af tz remmen? Merk je invloed op de actieradius?
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

pedelecer schreef: 25 nov 2018, 08:31 De Accu cover ziet er netjes uit. Kan de batterij opgeladen worden, zonder de cover te verwijderen ?
Dat van de gewijzigde ondersteunings niveaus met nieuwe controller is interessant! Hoe voelt de ondersteuning aan in de overige standen ( 3 , 5 en 6), kan je nu in de standen 4 en 5 naar hogere snelheid zonder het gevoel dat de motor begint af tz remmen? Merk je invloed op de actieradius?
De standen voelen nu allemaal iets logischer aan. Van 3 naar 4 is nu de grootste stap in ondersteuning. Invloed op actieradius is moeilijk te beoordelen met dit koude weer. De cover helpt naar mijn aanvoelen echt wel. Als ik de batterij bij aankomst uit de fiets en cover haal, voelt hij zelfs warm aan met dit bijna vriesweer, dus dat zit wel ok denk ik.

Fabrikant vd cover geeft aan dat je best niet oplaadt met de cover errond, wegens gevaar voor overhitting. Maar het is mogelijk als je het achterste uiteinde wat los doet.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
RonP
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2018, 11:25

Dit Stromer forum lijkt in deze "thread" goed te functioneren als RD10 speed forum, vandaar hier deze vraag:
Ben nu 3 weken in bezit van de Qwic en bevalt goed. De eerste 300 kilometer zit er op. Wordt gebruikt voor woon-werk verkeer, 26 km enkele reis, 2-3 keer per week.

Wat me wel is opgevallen, zeker op een regendag als gisteren, is dat de fiets veel water en modder omhoog brengt vanaf het wegdek. De spetters zitten tot op de zadelpen, en met de bietenoogst is dat een hoop modder.

Van Qwic zelf al begrepen dat er een standaard modificatie is die de FM kan doen om het voorspatbord te verlengen (in plaats van een voorspatbord spoiler), die ik bij de eerste beurt waarschijnlijk wel ga laten doen. De vraag die ik hier wil stellen, met het risico beticht te worden van vloeken in de kerk, is of iemand een suggestie heeft voor jasbeschermers achter, tegen opspattende troep aldaar. Zouden zo min mogelijk naar binnen moeten uitsteken in verband met bandenmaat 50-622 die er op ligt, bijna even breed als het spatbord zelf dus.

Fietstassen zijn wat mij betreft geen optie, de rugzak voor werk staat met hulp van de Monkey Mee prima op de bagagedrager en dus heb ik geen tassen aan de zijkant nodig.

Dank voor de suggesties!
Qwic RD10 Speed - Dutch Orange Diamond - 735 Wh
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

JeroenH schreef: 22 nov 2018, 11:34 Update na 5000km:

*Vorige week, deed mijn fietsverlichting + claxon het niet meer, gekend controllerprobleem volgens de FM. Nieuwe controller en hoezee, de problemen van stand 4 (uitgebreid aan bod gekomen in dit topic) zijn weg. Stand 4 is nu eigenlijk de ideale cruise-ondersteuning zo rond de 40km/u, tevreden!

*Enkele dagen nu de accu-cover van Fahrer in gebruik, er is een klein maar merkbaar verschil denk ik. Al is het maar 5%, dan is het zijn 25€ toch waard. Hij past maar net, maar ziet er zo ook wel netjes uit:
20181122_090157.jpg

Heel sterke klittenband ook!
OK, die hoes voor de batterij staat nu ook op mijn lijstje. Mijn QWIC RD10SPeed zou normaal 30/11 geleverd worden bij mijn fietsenmaker, maar deze datum is uitgesteld ... het zou 24 januari worden (!!!) ik wacht nu al 6 weken! Nu heb ik zelf naar QWIC gebeld en bevestigen ze het probleem, er is een fabriek in Taiwan waar de prodcutie gaat verhuizen ofzoiets ...
Maar dus, heb ik een grotere QWIC verdeler in de buurt gebeld, die had er nog 5 staan in de doos (zwarte met herenframe) degenen die ik wil dus. Deze zou overgebracht worden naar mijn fietsenmaker zodat ik deze alsnog snel in mijn bezit zou hebben. Ik weet dus wel niet of de 735Wh batterij er bij zit? Ook kreeg ik twee laders bij de fiets ... ondertussen weer twee dagen aan 't wachten zonder dat ik iets weet.

Ik las nu net iets van die display/controller die vervangen werd waardoor de ondersteuningsstanden zijn verbeterd, logischer zijn. Dat zal standaard zo zijn op de nieuwe fietsen denk ik dan zo ... doe ik er goed aan om een oudere fiets uit stock te kopen dan? Nu twijfel ik om te wachten ...
RonP
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2018, 11:25

RonP schreef: 30 nov 2018, 13:13
Van Qwic zelf al begrepen dat er een standaard modificatie is die de FM kan doen om het voorspatbord te verlengen (in plaats van een voorspatbord spoiler), die ik bij de eerste beurt waarschijnlijk wel ga laten doen. De vraag die ik hier wil stellen, met het risico beticht te worden van vloeken in de kerk, is of iemand een suggestie heeft voor jasbeschermers achter, tegen opspattende troep aldaar. Zouden zo min mogelijk naar binnen moeten uitsteken in verband met bandenmaat 50-622 die er op ligt, bijna even breed als het spatbord zelf dus.
Zowel de jasbeschermers als ook de Qwic voorspatbord verlenger zitten er inmiddels op! Jasbeschermers zijn de "Hesling Jasbeschermer 28/5 Smoke Met Stripclipbevestiging" geworden.
Qwic RD10 Speed - Dutch Orange Diamond - 735 Wh
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

OK, ik heb hem dus van vandaag echt ... de QWIC RD10 Speed, herenmodel, mat zwart met de 735Wh batterij.

Mijn "maiden voyage" verliep niet naar wens ... ik had eerder al op een demo gereden (vrouwenmodel), maar de mijne had dus 0km ... gloednieuw ... de ondersteuning voelde aan als "pulserend" ik kan het niet anders uitleggen en ik merkte heel weinig van de verschillen in ondersteuning. In stand 6 raakt ik met serieus bijtrappen maar tot 35km/u en dan was ik SERIEUS aan 't trappen ... werkte dus niet naar behoren. Gelijk naar de fietsenmaker gebeld en ik ga morgen terug, ze gaan het nakijken/zelf testen. Dit kan neit de bedoeling zijn, ik heb net meer dan €4000 betaald voor een gloednieuwe fiets die mr net 35 gaat? Er treed tussendoor precies en motorrem op, ohja, de batterij was 100% opgeladen.

Hoe kan ik trouwens zien of de fiets de laatste software versie heeft?
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Dat is inderdaad niet normaal. Kan een software of controller probleem zijn.

Ik ken de laatste softwareversie niet, maar als je de fiets opstart krijg je de versie te zien: SW ....
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Nu net pas gaan kijken ... je kan blijkbaar in de settings de top speed aanpassen? Ik wist niet eens dat er settings waren ... eens het boekje bekijken ...

Software versie was trouwens 40501 ... weet niet of dat de laatste versie is.

> Na de handleiding bekeken te hebben en het settings menu is er mij één ding nog niet duidelijk:

Ik kan de snelheidsbegrenzer niet aanpassen, ik dacht miss staat mijn max snelheid ingesteld op heel laag waardoor hij neit snel gaat ... maar er blijven twee liggende steepjes flikkeren ... op + of - drukken doet niets?
fastcooper
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 apr 2018, 17:08

Als dar hetzelfde is als bij de rd9 moet je de plus of min een tijdje ingedrukt houden.
Klever X-speed Limited
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Neen, geprobeerd ... tot wel 20 seconden ... doet niets. Zo staat het ook niet in de handleiding, maarja, ik probeer alles. Maandag fiets ik naar de fietsenmaker, gisteren ben ik er niet geraakt.

Hééél stom allemaal, hij gaat met moeite maar 30 nu :/ en dan trap ik zelf als een gek mee ... hier klopt iets niet.
Plaats reactie