accu perikelen

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dan stond hij dus niet uit. Ik stel voor dat je:
- de accu helemaal vol laadt
- een paar km rijdt totdat de accu nog max 90% aangeeft
- de fiets uitzet en hem 1 week laat staan
- dan aanzetten en verschil in capaciteit onthouden

Dit overigens pas doen als je de accu minimaal een keer of 3 volledig leeggereden hebt, het lijkt erop dat Stromer daarmee de werkelijke capaciteit van de accu meet om zo een nauwkeurigere rest capaciteit weer te geven.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

De mijne blijft op 100% staan, zelfs als hij 2 weken stil staat. Wel op "uit" ipv "op slot".
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Mijne verliest op één nacht ook 10%. Mijn ST2 had dat niet. Ik vind dat ook behoorlijk vervelend. Ik zet hem wel op slot, meestal via bleutooth op automatisch. Ik zal het ook eens proberen met gewoon uitzetten, maar dat zou toch wel een beetje raar zijn dat het hieraan zou schelen.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Heb hem een nacht gewoon uitgezet, en inderdaad, hij staat nu wel nog op 100%. Op slot zetten kost dus 10% per nacht. Dat is ook maar raar. Verstoken die kleine lampjes dan zoveel electriciteit of is het de Bluetooth?
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het is me een raadsel wat Stromer gezien heeft in de bedieningslampjes te laten branden als de fiets op slot staat. Het trekt gewoon potentiele dieven aan. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit voor de nieuwe levering zou opgelost zijn, maar blijkbaar niet.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

macfiets schreef: 30 okt 2018, 09:22 Heb hem een nacht gewoon uitgezet, en inderdaad, hij staat nu wel nog op 100%. Op slot zetten kost dus 10% per nacht. Dat is ook maar raar. Verstoken die kleine lampjes dan zoveel electriciteit of is het de Bluetooth?
Ik neem aan dat het blokkeren van het achterwiel energie kost. Vandaar mijn vraag over digitaal opslot zetten.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Met 10% per nacht zou ik richting een chronisch actieve Bluetooth denken. Mijn St1X heeft in 3 weken er 20% doorheen gejaagd op lock stand. Dus daar is volgens mij het enige verschil de Bluetooth.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

10% van een 1kWh accu is dus 100Wh, in een nacht is dus 10W continue vermogen. Da's nogal fors!

200Wh in 3 weken is 0,4W continue vermogen. Lijkt me redelijk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het ook erg veel en zou de vraag voor de zekerheid aan de dealer voorleggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BartyTime

Stromeur schreef: 31 okt 2018, 19:25 Ik vind het ook erg veel en zou de vraag voor de zekerheid aan de dealer voorleggen.
Dat heb ik dus gedaan geachte Stromeur en het leverde voor mij gevoel te veel discussie op. En of de lekstroomverbruik is groter dan normaal of de accu die ik heb is echt niet in orde. Ik ben doorgaans erg enthousiast met mijn dealer en hij helpt mij altijd voorbeeldig maar in dit geval heb ik hem van feedback voorzien dat ik mij enigszins afgescheept voel. Ik weet zeker dat we er uit gaan komen maar het kost mij te veel energie (lollig dat doet mijn accu ook, zou het daar dan in zitten? :bj ).
Ik heb niets aan accu's opsturen en testen. Ik wil gewoon binnen de garantieperiode aangetoond hebben dat de accu 100% in orde is. Ik ga nu met een andere 1000W accu (uit een leenfiets ST1X)fietsen en observeren of het stroomverbruik anders is. Dat is het voorstel van de dealer en daar kan ik prima mee leven. Ik wil een vergelijk hebben.
Voor de goede orde het is in mijn geval zowel verbruik bij stilstaan (inderdaad op slot i.p.v. uit dus dat weet ik nu dankzij hier) maar ook tijdens het fietsen.
Mijn oude vertrouwde ST1X paste de actieradius en verbruik direct aan bij een lagere assist. Bij de ST5 gaat hij ongeacht de assist onverbiddelijk door met leeglopen tijdens de rit. Na 27 km kom ik aan met nog maar 50% van de accuvermogen. Het bevreemdt mij de hoeveelheid stroomverbruik bij de 2 Stromers. Ik weet niet waarom maar mijn gevoel zegt dat deze accu niet helemaal tip top op orde is. Mijn gevoel is vaak goed maar ik moet blijkbaar wel aanhouden.

In mijn optiek zou Stromer wat service gerichter mogen zijn bij dit soort dure nieuwe fietsen. Bij twijfel direct vervangen. Ik weet dat anderen daar anders over denken maar de ST5 is wel de Ferrari (o.i.d.) onder de SP's en van de Ferrari dealer mag je ook iets verwachten van totale ontzorging. Blijkbaar moet ik mijn verachtingsmanagement weer eens bijstellen.
Plaats reactie