ST5 toch maar 2 jaar garantie

Golvas

Henry herhaalde enkel de bevindingen die Barry al eerder postte :
Barry schreef: 12 sep 2018, 12:51 Ik heb daarop even gegoogled en tref op de officiele website inderdaad de bevestiging aan dat de ST5 maar twee jaar garantie heeft: https://www.stromerbike.com/nl_NL/legal/warranty/
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En dankjewel Barry :ay

Gelukkig krijgen we het straks nog een derde keer te horen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

ik zeg niks :lol:

On topic:
Ik merk aan de reacties dat ik niet de enige ben die hier verrast en teleurgesteld over is. Mijn FM ging er dus ook onterecht vanuit dat er drie jaar garantie op de ST5 zou staan en had dit op de offerte ook vermeld. Zij hadden me gelukkig proactief hierover geïnformeerd. Voor mij was dit namelijk wel een van de pré's om voor de ST5 te kiezen.

Vind het bijzonder dat Stromer hiervoor gekozen heeft in het licht van de drie jaar garantie op ze wel op de ST2s afgeven. Ze geven hier een verkeerd signaal mee af wat mij betreft...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Martin

Heel erg jammer en idd teleurstellend om te horen dat Stromer 2 jaar garantie geeft op de ST5. Te meer omdat het vorige topmodel wel de zekerheid had van 3 jaar garantie. Ook opvallend dat Stromer dit nu pas op de website vermeld terwijl de ST5 al weken lang leverbaar is. Ik vind het ook een slecht signaal naar de consument toe.
Lomito

Barry schreef: 12 sep 2018, 21:41 Voor mij was dit namelijk wel een van de pré's om voor de ST5 te kiezen.
Ah... je hebt je keuze gemaakt, dat wist ik nog niet.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lomito schreef: 12 sep 2018, 22:03 Ah... je hebt je keuze gemaakt, dat wist ik nog niet.
Nee, nog niet (helemaal) :D Er zijn ook nog pré's om voor de ST3 te kiezen (stuur-opties en prijs)... ;p
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

Barry schreef: 12 sep 2018, 22:11
Lomito schreef: 12 sep 2018, 22:03 Ah... je hebt je keuze gemaakt, dat wist ik nog niet.
Nee, nog niet (helemaal) :D Er zijn ook nog pré's om voor de ST3 te kiezen (stuur-opties en prijs)... ;p
Tja... er zijn ook pre's om Serena Williams te laten winnen...
.
Bijlagen
mark-knight-serena-williams.jpg
mark-knight-serena-williams.jpg (707.04 KiB) 3107 keer bekeken
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

:bj
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Just to add my 2 cents . . . .

Zoals elk professioneel bedrijf zal Stromer een analyse hebben gemaakt van de garantie claims, kosten en vooral de tijdsverdeling binnen die garantie termijn. Ik stel me zo voor dat de meeste kosten en (dure) claims in het derde jaar volgen (tenzij aanloopproblemen de overhand nemen, dan is het eerste jaar de “winnaar”).
Als ik me niet vergis staat er al enige tijd druk op de winstgevendheid van Stromer.
Analyses als boven genoemd worden dus door de hele value chain gemaakt, en waar mogelijk zullen ze de bedrijfsvoering efficiënter willen maken, lees omzet omhoog bij nauwelijks toenemende kosten, of zelfs kosten omlaag. Toch, weer mijn persoonlijke mening . . . . .

Een van de laatste dingen die je zou moeten doen is winstgevendheid opvoeren door service en “offerings” aan klanten te verslechteren.

This often comes back to bite you in the backside.

Zeker als dit met iets gebeurt waar de concurrent makkelijk mee kan scoren, zoals Lomito ook al aangeeft.

Back on topic: vanuit economisch perspectief gezien is de beslissing van Stromer geen verrasssing. Vanuit commercieel standpunt is het denk ik zeer onverstandig.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Als een dealer bovenop de fabrieksgarantie meer garantie wil geven, dan is dat mooi meegenomen. Wat er bij verkoop gezegd is gaat meetellen als je gebruik wilt maken van de door een dealer toegezegde garantie. Een consument staat best sterk, zie bijv. https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Plaats reactie