Belevenissen op de ST5

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 09 nov 2018, 23:46 :be
Volgens mij krijg je dat als je zonder zit omdat je zojuist je voorraad er doorheen gedraaid hebt :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 10 nov 2018, 00:27 Volgens mij krijg je dat als je zonder zit omdat je zojuist je voorraad er doorheen gedraaid hebt :lol:
Het is inderdaad geen bier om als pils weg te werken. Rustig van genieten... :az
Lomito

Dinsdag is op één of andere manier mijn meest productieve dag, maandag is toch meer langzaam bijkomen van het weekend, wat licht huishoudelijke karweitjes en administratie, maar dinsdag is altijd hardcore werk verzetten. Tenzij de zon schijnt, dan laat ik het werk vallen en stap ik op de fiets, want 's avonds kan ik ook hetzelfde werk doen. Vandaag geen zon en dus ook geen ST5 om naar te verlangen, en zodoende weer eens ouderwets bouwtekeningen produceren... Maar vanmiddag om 17:00 uur begon het toch te jeuken, verdorie ik wil fietsen! Even een dik uur stampen om te compenseren voor een hele dag muisschuiven... Maar rond die tijd komen er hongerige huisgenoten thuis met de vraag wat we vanavond eten, ofwel waarom ben je nog niet begonnen met koken...

Maar om 20:30uur had ik eindelijk tijd om op de fiets te springen, goed aankleden want het is pittig koud met een felle, snijdende oostenwind. Zoals gewoonlijk rond deze tijd zijn de straten uitgestorven zodat ik lekker snelheid kan maken. In de bochten toch wel iets voorzichtiger want de weg is hier en daar nat en kan opvriezen. Om optimaal gebruik te maken van de harde wind (Bft 4-270°) kies ik een route via Opheusden/Kesteren vanwege het platteland waar de wind vrij spel heeft om mij tegen de 49 km/u te duwen. Vervolgens de brug over naar Rhenen waar ik voor de terugweg in het bos duik om zo wat beschutting te vinden tegen de wind. In de Vallei moet ik even flink aanzetten om tegen de wind op 45 km/u te blijven rijden maar de ST5 doet dit prima. Even later rij ik door Wageningen waar ik normaal de Grebbedijk kies maar vanwege de wind pak ik nu de kortere weg door het windluwe centrum.

Na het Lexkesveer gaat het vol tegen de wind in, ik besluit om mee te buigen richting Hemmen en zo via de kom van Zetten naar Herveld te rijden. In de Hoofdstraat blijf ik met 45 km/u achter een auto rijden en ben zo in een paar minuten weer thuis. Man wat is dat toch heerlijk zo even een uurtje bewegen op de ST5. Je krijgt er partij energie van...

En die ga ik gebruiken om nog wat tekeningen te maken... pfff, dinsdag! Morgen uitrusten.
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Ik moest stoppen aan de sluis hier in de buurt, want ze waren een boot aan het doorsluizen, dus brug omhoog. Dan is het zelfs wachten met de st5! :lol:
Terwijl ik aan het wachten was sprak een man op een gewone fiets me aan, of het wel de moeite was, zo ne dure fiets! Babbeltje mee geslagen en bleek dat de man een prothese been had en elke dag naar werk fietste. (chapeau!)
Hij overwoog het ook om elektrisch te gaan, maar wou zijn conditie niet achteruit laten gaan.
Ik heb geantwoord : even veel inzet, maar 20km/u sneller! Dus je fietst minder lang, dat wel.

Na een fijne babbel samen vertrokken, wat bij hem gebleven (dikke laag natte bladeren op jaagpad) en zodra het pad schoon werd laten zien hoe snel zo ne "snelle fiets" wel is! ZOOEEEEFFF! :mrgreen:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Lomito

pleeyer_wan schreef: 22 nov 2018, 12:15 ZOOEEEEFFF! :mrgreen:
Dat kon ik vandaag prima gebruiken. We hadden gereserveerd bij een restaurant in Nijmegen (Manna) maar ik was lekker aan het werk tot ik enigszins laat besefte dat alle huisgenoten op eigen gelegenheid naar Nijmegen gingen en ik op de ST5 zou gaan. Een half uur voor de reserveringstijd en slechts 22 minuten fietsen (Herveld-Nijmegen) maar nog wel met het (bewaakt) parkeren van de fiets op Plein 1944 en lopend naar de Oranjesingel. '

Ik was precies op de gereserveerde tijd op de plaats van bestemming, de meiden waren een half uur later door files en vertragingen met de trein. Helaas hadden ze alleen vieze biertjes zoals Heineken en Duvel zodat ik een beetje noodgedwongen aan de Chardonnay gegaan ben. Niks mis mee maar waarom geen Karmeliet of nog beter Carolus in de Keizerstad...

De terugweg heb ik deels via de F325 gedaan maar dan vanaf de brug afgedaald naar de Waaldijk aan de kant van Oosterhout, vervolgens via het strandpark naar huis gereden waar mijn meiden echt NET aangekomen waren, ze stonden de sleutel te zoeken om binnen te gaan... en onderweg heb ik nog uitgebreid twee afgewerkte flessen Chardo staan doneren aan de uitgedroogde Waaldijk.

De ST5 heeft dus weer prima gepresteerd!
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

en onderweg heb ik nog uitgebreid twee afgewerkte flessen Chardo staan doneren aan de uitgedroogde Waaldijk.

De ST5 heeft dus weer prima gepresteerd!
Durf jij met twee flessen chardo achter de kiezen nog op de SP???
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Polling schreef: 08 feb 2019, 22:45 Durf jij met twee flessen chardo achter de kiezen nog op de SP???
Alleen via een speciale route... geheid geen verkeer daar. Overigens heb ik die twee flessen niet in mijn eentje kaduk gemaakt en twee glazen zijn verloren gegaan door te hoge glazen op een te kleine tafel (en te veel praten met mijn grote handen).
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:bi :bi :bi
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Wel handig, dat je de hindernissen dubbel ziet! :aq
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Lomito schreef: 08 feb 2019, 22:56
Polling schreef: 08 feb 2019, 22:45 Durf jij met twee flessen chardo achter de kiezen nog op de SP???
Alleen via een speciale route... geheid geen verkeer daar. Overigens heb ik die twee flessen niet in mijn eentje kaduk gemaakt en twee glazen zijn verloren gegaan door te hoge glazen op een te kleine tafel (en te veel praten met mijn grote handen).
Je moet het zelf weten, maar ik doe het dus niet. Voor de wet mag het ook niet, en het risico is me te groot. Gewoon net als met de auto: na twee glazen houd het op. En die moeten dan ook in een paar uur genuttigd zijn, met twee bier in een cafe ga ik met OV, benenwagen of Bob naar huis.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie