Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Die procescontrole bij Stromer is toch wel echt top.
In Zwitserland doen ze hun best om de Taiwanese standaard te evenaren :mrgreen: :bj .

Ik vermoed dat dit wel vlot gaat aangepast worden, maar een scheef spatbord vanachter en een verkeerd spatbord vooraan, dat is toch wel redelijk onthutsend. Goed dat de fiets het goed doet ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Ziggymiep schreef: 16 sep 2018, 23:01
Morgen gaan ook de klikpedalen erop en de spurcycle, ik ben dus dat langere bevestigingsstripje kwijt
Gaat perfect met de korte strip. Heb die gong rechts gezet tussen rem en handvat :ay
66B49911-8ACB-48B5-BFAD-4C86F1159FA3.jpeg
66B49911-8ACB-48B5-BFAD-4C86F1159FA3.jpeg (225.71 KiB) 3046 keer bekeken
Mn achterspatbord stond ook scheef toen ie uit de doos kwam, maar netjes in orde gebracht door mn fm toen ik hm ging ophalen :cool2:
Verder in mn voorspatbordkleur identiek als achter: mat zwart :bj
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Op deze plaats had ik nog niet gedacht... problem solved! Bij deze direct gemonteerd die gong!
De SHIMANO XT T-8000 SPD pedalen heb ik vandaag ook gemonteerd...
Wat de kleur van het voorste spatbord betreft: deze heeft een donkergroene schijn maar is dus niet helemaal zwart.
Op foto misschien moeilijk te zien maar IRL zie je duidelijk het verschil.
Komt deze idd van een ST3 of is het gewoon een lakfout...
Veel zullen er hier niet van rondrijden denk ik... :lol: De collega's op m'n werk die als een vlieg op een str.nt trosjesgewijs rond mijn fiets kwamen staan hadden het toch ook gemerkt, dus ik ben niet kleurenblind :lol:
Laatst gewijzigd door Ziggymiep op 17 sep 2018, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geloof me, het is prima te zien op de foto. En duidelijk niet goed. Gaat de dealer het spatbord vervangen?

Wel goed om te lezen dat je ondanks deze cosmetische fouten met waanzinnig veel plezier gereden hebt vandaag.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Ik ben de fiets zaterdag namiddag gaan ophalen en heb het toen niet direct gemerkt...
Het is pas bij thuiskomst geconstateerd ( ook het spatbord dat scheef stond ).
Ik heb de FM diezelfde avond nog gemaild over deze issues.
Zondag en maandag is hun sluitingsdag, maar ik verwacht dinsdag een antwoord terug.
Het lijkt mij vanzelfsprekend dat ze een spatbord monteren met de juiste kleur en alles wat scheef staat recht zetten.
Ik ben natuurlijk wel blij dat ze de fiets nog uitgeleverd hebben aan mij op een zaterdag ( terwijl het eigenlijk een gereserveerde fiets was bestemd voor lease, dus deze zat nog in de karton en hebben ze misschien niet veel tijd gehad om deze volledig te inspecteren...)
Ik heb deze dus werkelijk zaterdagmorgen door een vriend laten reserveren en deze is dezelfde dag nog rijklaar gemaakt, dus ik was zo blij als een kind in een snoepwinkel dat ik hem diezelfde dag al kon meenemen :bp:
Natuurlijk had ik deze foutjes niet verwacht en volledig gebeten door de stromerkoorts heb ik er een korte testrit mee gemaakt en hem dan meegenomen.
Als ze dit zonder problemen kunnen oplossen vind ik dit niet zo erg en bederft het idd mijn pret niet...
Dit beestje van een fiets maakt veel goed en rijdt echt als een trein!
Ik wil de reputatie van deze FM zeker niet schaden door onnodig te panikeren.
Ik heb een mooie korting gekregen en het eerste en tweede onderhoud zat ook in deze prijs, dus ik mag eigenlijk niet klagen ( of wel :bu: )
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mooie deal en het komt vast goed!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Ziggymiep schreef:
Ik heb een mooie korting gekregen en het eerste en tweede onderhoud zat ook in deze prijs, dus ik mag eigenlijk niet klagen

Een korting op een ST5? Nu al? En de dag zelf gekocht en meegenomen?
Hoe kan dat?
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Kreeg ik ook, ik zit toevallig bij dezelfde dealer.
Blijkbaar standaardprocedure.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

Over kleurverschillen gesproken. Zie verschil accuklep vs frame. Dealer ontvangt nieuw onderdeel. Hopelijk goede kleur. Fiets rijdt overigens verder wel als een zonnetje de laatste week. Eindelijk!
Bijlagen
27452C7F-5A8D-42E9-948D-CF0F5B706AE4.jpeg
27452C7F-5A8D-42E9-948D-CF0F5B706AE4.jpeg (2.52 MiB) 2888 keer bekeken
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Gelukkig maar.....
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie