Jij weet er veel van
Eerste ervaringen met de Stromer ST5
mhoutman schreef: ↑06 sep 2018, 16:56Gelukkig maar daar werken ook prima mensen.KvA schreef: ↑05 sep 2018, 19:28 Vandaag helaas weer probleem. Na 15 km in stromende regen geen ondersteuning meer. Error code: E210207 (verwijst naar MCU). Na herhaaldelijk opstarten en even wachten was ondersteuning weer terug. Bij bijna ieder stoplicht kwam het probleem echter terug. Einde dag controller vervangen door dealer Adam. Controller zeer vochtig. Stekkers voor zekerheid ook ingetaped. Kwam overigens net voor sluitingstijd binnen en hebben me toch meteen weer geholpen. Toppers!! Nu hopen dat dit de oplossing is.
Ik heb geen enkel idee of de ST5 ook onder de ‘krimpkousaffaire’ valt en wat zei QICQ daarover ?
[/
Stekkers intapen was duidelijk de oplossing. Twee keer weer in stromende regen gereden en geen storingen meer gehad. Geen goede waterdichte stekkers dus.
Inmiddels ook weer 2 nieuwe problemen:
1. Claxon doet het niet meer
2. Display geeft eerder dan gebruikelijk (bij 50 km) aan dat accu leeg is, maar fiets heeft vervolgens nog 5 km ondersteuning. Ook geen melding meer bij 10 en 5% dat accu bijna leeg is. Gebeurt bij beide accu’s die ik heb. Lijkt software issue. Fiets is vervloekt . Morgen komt Qicq bij mij thuis voor 1000 km beurt en reparaties
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Wat valt er te onderhouden dan na 1000km?
De Hoer van Herveld nog geen eerste beurt gehad? Nu kan ik niet meer volgen....
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Eerste beurt na levering is feitelijk niet echt "onderhoud", maar een servicebeurt waarbij even alle boutjes, schroefjes, kabeltjes, spaken etc. worden nagelopen omdat die na het eerste gebruik recht uit de fabriek nog weleens wat kunnen verlopen. (Zoals we laatst ook zagen met dat ST5 balhoofd.)
En in het geval van KvA helaas dus ook het nodige aan service/herstel onder garantie. Balen KvA... Ik weet uit ervaring dat de service van je dealer uitstekend is, ze gaan echt door totdat alles in orde is, maar ontzettend jammer dat je al zo vaak een beroep op ze hebt moeten doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Service beurt inderdaad alleen maar ff alles nalopen en aantrekken. Geen overbodige luxe bij Stromer volgens mij. Vorige Stromer (ST2S) bleek verschillende losse spaken te hebben in achterwiel. Handgespaakt noemen de Zwitsers dat.
Fiets weer gerepareerd overigens. Oorzaak: 2 losse stekkers bovenzijde controller. Kabels eigenlijk te kort. Staan onder spanning. Weer lekker ritje gemaakt.
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
Als de vraag is of ik zelf minder kilometers heb gereden omdat iemand anders op de HvH reed dan moet ik jullie teleurstellen. De meeste ritjes zijn door mij op een leen-Stromer gedubbeld zoals de ritten met Barry en Bartgo. Blijven enkele op-en-neer door de straat testritjes over van vluchtige relaties die alles bij elkaar misschien enkele kilometers beslaan.