En niet te vergeten de lampentest in Nijmegen. De HvH rijdt heerlijk, al heb ik persoonlijk liever 2 maten groter
Eerste ervaringen met de Stromer ST5
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Voor mij mocht HvH ook nog iets groter. Ik zat er constant op te wippen. Hopelijk kan ik je snel een retour rit door de appelgaarden van de Haspengouw voorstellen.
Leuk! Ik ken die omgeving wel enigszins, ben daar een paar keer geweest in Bierbeek voor een privé bierfestival, tentjes in de achtertuin en dan lekker sappen en muziek maken. Vooral de vuurvliegen achterin de tuin waren echt bijzonder, nog nooit gezien. Mooie omgeving... op de zondagmorgen van het festival ben ik even er tussenuit gepiept voor een mini-excursie naar Louvain-la-Neuve.allesstroomt schreef: ↑15 sep 2018, 18:39 Voor mij mocht HvH ook nog iets groter. Ik zat er constant op te wippen. Hopelijk kan ik je snel een retour rit door de appelgaarden van de Haspengouw voorstellen.
- Ziggymiep
- Pro
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
- Locatie: Diest
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 5500
Gisteren mijn ST5 opgehaald. Vandaag een eerste testrit gemaakt.
Eerste indruk: in vergelijking met mijn st1x een wereld van verschil, wat ook logisch is gezien de cijfers. Zowel in prestaties als in budget dat je moet neertellen :-)
De eerste keer dat ik elektronisch schakelen heb, op zich wel heel fijn rijden.
Met veel gemak naar de 45 en zelfs sneller tot 48 is geen probleem.
Enkele minpuntjes die normaal wel op te lossen zijn:
*Achterste spatbord staat scheef. Aan de ene zijde krijg ik er een vinger tussen, aan de andere zijde slechts enkele mm speling. Om dit aan te passen moet het wiel eruit, omdat je anders niet aan de boutjes kan. Dit laat ik over aan de FM.
* Voorste spatbord ook een beetje uit het center, maar het is donkergroen i.p.v. zwart !?
Is dit normaal want het valt echt wel op. zeer duidelijk een andere kleur als achterste spatbord. Ik weet niet of het op foto goed te zien is.
Voor de rest een prachtige fiets. Morgen voor de eerste keer woon-werk verkeer
Eerste indruk: in vergelijking met mijn st1x een wereld van verschil, wat ook logisch is gezien de cijfers. Zowel in prestaties als in budget dat je moet neertellen :-)
De eerste keer dat ik elektronisch schakelen heb, op zich wel heel fijn rijden.
Met veel gemak naar de 45 en zelfs sneller tot 48 is geen probleem.
Enkele minpuntjes die normaal wel op te lossen zijn:
*Achterste spatbord staat scheef. Aan de ene zijde krijg ik er een vinger tussen, aan de andere zijde slechts enkele mm speling. Om dit aan te passen moet het wiel eruit, omdat je anders niet aan de boutjes kan. Dit laat ik over aan de FM.
* Voorste spatbord ook een beetje uit het center, maar het is donkergroen i.p.v. zwart !?
Is dit normaal want het valt echt wel op. zeer duidelijk een andere kleur als achterste spatbord. Ik weet niet of het op foto goed te zien is.
Voor de rest een prachtige fiets. Morgen voor de eerste keer woon-werk verkeer
- Bijlagen
-
- P1050299.JPG (3.41 MiB) 2428 keer bekeken
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Nice, nice. Gefeliciteerd. Zeker t.o.v. de ST1 X 2017 is de ST5 een enorme stap vooruit.
Hopelijk lost je dealer de schoonheidsfoutjes snel op.
Veel plezier morgen, met je Orlieb-ST5!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Ziggymiep
- Pro
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
- Locatie: Diest
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 5500
Ja, die ortlieb spullen heb ik allemaal overgezet van m'n st1x naar m'n st5. Kwestie van toch nog een beetje een vertrouwd gevoel te hebben :-)
Morgen gaan ook de klikpedalen erop en de spurcycle, ik ben dus dat langere bevestigingsstripje kwijt
Handvatten gaan waarschijnlijk terug de GS3 worden van ergon, maar zitten momenteel nog op de st1x.
Ik ben nog nooit zo graag gaan werken op een maandagmorgen denk ik
Morgen gaan ook de klikpedalen erop en de spurcycle, ik ben dus dat langere bevestigingsstripje kwijt
Handvatten gaan waarschijnlijk terug de GS3 worden van ergon, maar zitten momenteel nog op de st1x.
Ik ben nog nooit zo graag gaan werken op een maandagmorgen denk ik
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
-
- Pro
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
- Locatie: Schulen, België
Special edition!
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider!
St5 rider!