Eerste ervaringen met de Stromer ST5

dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Lomito schreef: 15 aug 2018, 19:59 TMM-inbussen:
koppel 10 Nm
Golvas

bartgo schreef: 15 aug 2018, 00:02 Ik wou namelijk een momentsleutel bestellen maar zou 6-30 range beter zijn of 2-24nm?
Met een 1/4" 1 -25 Nm en een 1/2" 20-200 Nm kan je alles doen.
Martin

KvA schreef: 07 aug 2018, 21:38 Vandaag heeft dealer motor vervangen. Helaas ook niet de oplossing. To be ctd!
Ik ben erg benieuwd of er een oplossing is gevonden?
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Golvas schreef: 15 aug 2018, 21:14
bartgo schreef: 15 aug 2018, 00:02 Ik wou namelijk een momentsleutel bestellen maar zou 6-30 range beter zijn of 2-24nm?
Met een 1/4" 1 -25 Nm en een 1/2" 20-200 Nm kan je alles doen.
Perfect. Dank je. Ik heb nu een 2-24 op het oog. Even verder zoeken naar die 1-25 dan. Specifiek merk in gedachten? (Sorry OFF topic.)
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Er is een topic over momentsleutels, mssn je vraag beter daar stellen, viewtopic.php?f=8&t=17
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Golvas

bartgo schreef: 15 aug 2018, 23:00 Specifiek merk in gedachten? (Sorry OFF topic.)
Ik gebruik de Syntace Torque Tool 1-25 Nm ... kost wel wat, maar dan heb je ook wel wat.
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

Martin schreef: 15 aug 2018, 22:26
KvA schreef: 07 aug 2018, 21:38 Vandaag heeft dealer motor vervangen. Helaas ook niet de oplossing. To be ctd!
Ik ben erg benieuwd of er een oplossing is gevonden?
Nog geen oplossing. Nieuwe motorkabel is besteld. Zou deze wk binnen moeten komen.
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

Motorkabel nu ook vervangen. Probleem nog niet opgelost. :ck:
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
Lomito

KvA schreef: 17 aug 2018, 17:57 Motorkabel nu ook vervangen. Probleem nog niet opgelost. :ck:
Trial and error, gewoon net zo lang (maandenlang in sommige gevallen) vrij willekeurig onderdelen vervangen, het mag wat kosten, in de hoop dat je op een dag toevallig dat ene onderdeel vervangen hebt dat blijkbaar aanleiding was voor dat ene probleem. En dat door al die aanpassingen geen nieuwe problemen opduiken...

Wanneer er een probleem is met mijn auto wordt in no time een computer aangestekkerd die alle foutmeldingen en eigenschappen van diverse systemen analyseert om vervolgens met een advies te komen om één of meerdere onderdelen van de auto te checken of te vervangen. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat we met onze fietsen een dergelijke diagnose kunnen laten maken en zo veel sneller weer probleemloos de baan op kunnen.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lomito schreef: 17 aug 2018, 19:14
KvA schreef: 17 aug 2018, 17:57 Motorkabel nu ook vervangen. Probleem nog niet opgelost. :ck:
Trial and error, gewoon net zo lang (maandenlang in sommige gevallen) vrij willekeurig onderdelen vervangen, het mag wat kosten, in de hoop dat je op een dag toevallig dat ene onderdeel vervangen hebt dat blijkbaar aanleiding was voor dat ene probleem. En dat door al die aanpassingen geen nieuwe problemen opduiken...

Wanneer er een probleem is met mijn auto wordt in no time een computer aangestekkerd die alle foutmeldingen en eigenschappen van diverse systemen analyseert om vervolgens met een advies te komen om één of meerdere onderdelen van de auto te checken of te vervangen. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat we met onze fietsen een dergelijke diagnose kunnen laten maken en zo veel sneller weer probleemloos de baan op kunnen.
Klopt, alleen hou ik niet zo van net zo lang vervangen tot het probleem opgelost is; vooral als ik mij verplaats in de schoenen van de klant die dit gaat betalen.
Zolang het garantie is zal het mij een biet zijn ik weet dat er merken zijn die controleren of er juist gehandeld is, verkeerde beslissing, geen vergoeding.
Een diagnose laptop/pad is tegenwoordig noodzakelijk om te communiceren met je auto of motorfiets zie het maar als de spanningzoeker/multimeter/steekring10.
De diagnose technicus moet wel het inzicht hebben om hetgeen dat hij ziet en leest, (parameters) te interpreteren naar de storing en met kennis van de systemen een beoordeling en beslissing nemen voor de volgende stap.
Jammer dat ze nog niet op het goede spoor zijn........ :o
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie