Eerste ervaringen met de Stromer ST5

greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

Mijn stuur kraakt al van in het begin als je rechtstaand op de pedalen wil versnellen.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

greg schreef: 09 aug 2018, 10:24 Mijn stuur kraakt al van in het begin als je rechtstaand op de pedalen wil versnellen.
Er vanuit gaande dat Stromer deels 'voor' productie stuuronderdelen heeft gemonteerd op de eerste? batch ST5’s zal het mij niet verbazen als deze op een later tijdstip vervangen gaan worden. Zie ook de nieuwe gewijzigde stuuronderdelen op de ST5 van @Stromie

Wordt vervolgd dus :)
Laatst gewijzigd door mhoutman op 10 aug 2018, 00:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin

Voorproduktie stuuronderdelen op een produktiefiets... :ck:
Moet ik dit lezen als produkten die eigenlijk niet geschikt zijn voor produktie toch gemonteerd worden om door tijdsdruk de ST5 op tijd te leveren?
Als dat zo is, lever dan gewoon niet en stel de levering wat mij betreft dan maar weer uit.. :dwarf:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Voor zover ik weet hebben we geen hard bewijs dat er voorserie onderdelen op de fietsen gezet zijn om sneller te leveren, maar... Gezien de enorme druk die soms op R&D afdelingen gezet wordt (been there, done that!) klinkt het allemaal wel in die richting.

Ik hoop dat Stromer hiervan leert. Later leveren dan beloofd is natuurlijk niet gaaf en echt balen voor iedereen die ermee te maken heeft (eindgebruikers, FM's maar ook Stromer zelf), maar een product "half af" afleveren is in mijn ogen nog net vervelender. Naar mijn ervaring werkt het dan beter om met je billen bloot te gaan en openlijk tegen je klanten te zeggen wat er aan de hand is met een *reeele* nieuwe datum. Die datum neem je dan zo ruim dat je hem zeker gaat halen en je doet je stinkende best om een paar dagen eerder dan die datum je fiets bij je klant te hebben staan.
Dat levert naast initiele frustratie heel veel lof op. Nu geeft Stromer na de initiele frustratie eigenlijk nog een trap na. Is erg jammer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Als het een voorproductie stuur is dan zou het eventueel zelfs nog Carbon kunnen zijn. Ik reken erop dat de st5 22 inch al uit een latere productie fase komt. My God.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

bartgo schreef: 09 aug 2018, 19:13 Als het een voorproductie stuur is dan zou het eventueel zelfs nog Carbon kunnen zijn. Ik reken erop dat de st5 22 inch al uit een latere productie fase komt. My God.
Bart, goed lezen en geen enkele reden tot paniek. Het complete stuur bestaat uit diverse onderdelen waaronder de bekende kunststof kapjes die slecht passen en niet op kleur zijn.

Ik duik er verder in :)
Laatst gewijzigd door mhoutman op 09 aug 2018, 23:16, 2 keer totaal gewijzigd.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Alu- en carbon delen kraken of tikken wel vaker op fietsen en van vallen wordt geen een fiets beter, bij een klein beetje wielerploeg worden stuur, remgrepen, stuurpen, vork en bij impact op het zadel ook de zadelpen na elke klapper vervangen om geen risico te lopen dat de boel afbreekt.
Ik denk dat het gewicht van de fiets er ook toe bijdraagt dat er een grotere impact ontstaat tijdens een val :bb
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

bartgo schreef: 09 aug 2018, 19:13 Als het een voorproductie stuur is dan zou het eventueel zelfs nog Carbon kunnen zijn. Ik reken erop dat de st5 22 inch al uit een latere productie fase komt. My God.
Stuur is geen carbon meer, maar alu.....
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Mhoutman, jij denkt bijna bij elk commentaar van mij dat ik panikeer over de kwaliteit van mijn toekomstige st5. Integendeel. Ik heb er afgelopen weekend mee gereden en niks dan lof. Een beetje te snelle gewenning aan de hoge snelheid waardoor je nog meer wil. Dat was mijn enige klacht.

Als er stuuronderdelen uit preproductie komen dan zouden het Carbon delen kunnen zijn. De testmodellen op zolder hadden Carbon stuureindes. Ik geloof er dus niks van dat er preproductie delen gebruikt werden.

Overigens over opstartproblemen: ik hoor de ingenieur tegen mij nog uitleggen dat het allemaal meevalt omdat ruwweg enkel het frame en de banden echt nieuw nieuw zijn aan de st5 en de rest oa elektronica gewoon uit de vorige fietsen komt. Dat blijkt ook zo te zijn in de praktijk van de eerste productiemodellen. Wat problemen met sensoren maar naar mijn gevoel niet meer dan met andere modellen.
Martin

Hmm...als ik de berichten nog eens terug lees over de vermeende preproduktie onderdelen, kan het niet zo zijn dat Stromer misschien een batch onderdelen voor het stuur heeft gemaakt met schoonheidsfoutjes?
Dat lijkt mij eerder aannemelijk volgens mij en is iets anders dan preproduktie. Niet minder erg, want dan is de eindcontrole na afmontage niet goed, als ik er van uit ga dat er hopelijk een eindcontrole is.
Plaats reactie