Nieuw: de Stromer ST3

Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Het gat tussen ST1X en ST3 lijkt wel groot.. (qua specs en waarschijnlijk qua kostenplaatje).
Zou er niets meer tussen komen? Dat de ST2S zou vervangen worden door de ST3, snap ik. Maar de gewone ST2..
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik denk dat de ST2 nog wel zal blijven naast de ST3. Ik zie niet in waarom Stromer de ST2 uit het assortiment zou moeten halen.

Dat de ST2s het veld moet ruimen is voor mij meer dan logisch. De prijs van de St2s past naar mijn bescheiden mening ook helemaal niet meer bij de fiets. Als je al zoveel geld wilt uitgeven aan een fiets, dan kun je beter voor een paar euro meer de ST5 nemen. Daar komt nog eens bij dat de rijbeleving van de ST2 2018 al veel dichter bij de ST2s is komen te liggen (als ik de reacties hier op dit forum goed heb begrepen) en dat er tussen de rijbeleving van de ST2 2018 en de ST5 nog wel ruimte ligt voor een nieuw model, bijvoorbeeld de ST3.

Het zou inderdaad fijn zijn als de Stromers 28-inch wielen zouden krijgen. Ik denk dat grotere wielen functioneel beter passen bij een speed-pedelec dan de kleinere 26-inch wielen.

Ik hoop wel dat Stromer stopt met het doorvoeren van foutieve besparingskeuzes. Inmiddels is iedereen hier op dit forum wel overtuigd van het kunnen beschikken over goed licht. Met name als je in donkere gebieden moet fietsen (in het algemeen zijn dat de gebieden tussen de grote steden), moet je er op kunnen vertrouwen dat de koplamp voldoende licht produceert dat een snelheid van 40+ km/uur niet alleen weggelegd is voor de echte waaghalzen onder ons. Ze kunnen beter de bouwlamp als optie aanbieden of er gewoon standaard op monteren.

Ik denk wel dat de "X" zal verdwijnen en dat de ST1 in een 25 km/uur en een 45 km/uur variant te koop zal zijn.

Zo, de blauwe jurk gaat uit en de glazen bol berg ik weer op in de kast.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 23 jun 2018, 10:01 Ik denk dat de ST2 nog wel zal blijven naast de ST3. Ik zie niet in waarom Stromer de ST2 uit het assortiment zou moeten halen.
Stromer zou aangegeven hebben dat de ST2-productie stopt in augustus van dit jaar
Dat de ST2s het veld moet ruimen is voor mij meer dan logisch. De prijs van de St2s past naar mijn bescheiden mening ook helemaal niet meer bij de fiets. Als je al zoveel geld wilt uitgeven aan een fiets, dan kun je beter voor een paar euro meer de ST5 nemen. Daar komt nog eens bij dat de rijbeleving van de ST2 2018 al veel dichter bij de ST2s is komen te liggen (als ik de reacties hier op dit forum goed heb begrepen) en dat er tussen de rijbeleving van de ST2 2018 en de ST5 nog wel ruimte ligt voor een nieuw model, bijvoorbeeld de ST3.
De ST3 maakt van de ST2s waarschijnlik nog meer een eigenaardigheid
Het zou inderdaad fijn zijn als de Stromers 28-inch wielen zouden krijgen. Ik denk dat grotere wielen functioneel beter passen bij een speed-pedelec dan de kleinere 26-inch wielen.
Probleem is dat grotere wielen het verbruik flink negatief beoordelen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 23 jun 2018, 10:50 Probleem is dat grotere wielen het verbruik flink negatief beoordelen
Waarom dan? Je moet méér kracht aan de as leveren om het wiel te laten draaien, maar dit hoef je mìnder vaak te doen (kleiner toerental). Netto hoeveelheid energie blijft volgens mij gelijk.
Je hebt alleen een heel klein beetje meer massa door het grotere wiel, maar op de totale massa van de fiets maakt dat weinig uit, en dit merk je zo goed als alleen bij accelleratie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

27,5” wielen is een mooie maat voor de rechtuit stabiliteit en met brede banden wel zo prettig voor de demping. Achter een tandje groter rijden zorgt voor eenzelfde kracht overbrenging als bij 26”.
Vind wel dat de huidige afmontage redelijk bij elkaar is geraapt; voor een fiets van 6.500+ EUR nieuw, zou één groep SLX/XT/XTR netter zijn, los van de keuze voor de remmen met de benodigde electrische aansluitingen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 23 jun 2018, 12:12
Tomasj schreef: 23 jun 2018, 10:50 Probleem is dat grotere wielen het verbruik flink negatief beoordelen
Waarom dan? Je moet méér kracht aan de as leveren om het wiel te laten draaien, maar dit hoef je mìnder vaak te doen (kleiner toerental). Netto hoeveelheid energie blijft volgens mij gelijk.
Je hebt alleen een heel klein beetje meer massa door het grotere wiel, maar op de totale massa van de fiets maakt dat weinig uit, en dit merk je zo goed als alleen bij accelleratie.
Inertie is groter.
Je moet ook meer koppel leveren om dezelfde versnelling te bekomen, dat toerental heeft daarop geen impact.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Toerental heeft inderdaad geen impact op het koppel, maar wel op het geleverde vermogen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wallride
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2018, 14:58
Locatie: Oost-Vlaanderen

Hoi, ik ben nieuw hier, en heb dit weekend een testrit kunnen doen met de ST1X, dit omdat ons bedrijf aan zijn medewerkers woon-werkverkeer met de fiets wil stimuleren.
Ik ben weggeblazen door de kracht van elektrisch rijden. 48 Km/u, geen enkelel moeite.
Ik overweeg in the leasecontract in te stappen al volgt nog een infosessie op mijn werk hierover, nadien ga ik beslissen, bestellen.
Ik ben net uit nieuwsgierigheid vandaag naar de lokale dealer geweest omdat ik het verschil wou weten tussen de ST1X en de ST2.
Hij vertelde me dat je de ST2 niet meer kan bestellen, de wachttijd voor een ST1X is oktober wanneer je nu besteld, en de ST3 wordt voorgesteld op 8 juli. Prijs en levertijd zijn nog onbekend.
Ik denk dan meteen voor een ST3 te gaan mocht deze betaalbaar zijn, Ik zou een ST5 kunnen nemen, maar bijna 10.000€ is teveel voor mij (het maandelijks leasebedrag is bijna 100€ per maand en dit wil ik liever niet spenderen.)
Dus nog even tijd om na te denken. Fijn forum hier, informatief en vol enthousiaste gebruikers!
mhoutman

Nieuw gerucht voor de ST3: donkergroen instapmodel met bagagedrager.... :ay

Bron: https://www.stromerforum.ch/showthread. ... 557&page=2
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vermoed dat het en-en is: een ST3 en een nieuw instapmodel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie