Inschrijving Stromer België

Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Ben zelf deze morgen bij mijn verzekeraar (KBC) langsgeweest om mijn nummerplaat aan te vragen en deze verzekerde mij dat een familiale verzekering het enige was wat nodig is. Een BA verzekering is niet nodig maar het kan blijkbaar wel verschillen van verzekeraar tot verzekeraar.

Al bij al is het een zeer grijze zone...

https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... he_fietsen

Zoals je op bovenstaande link kan zien is een BA enkel nodig als de fiets autonoom kan werken zonder trappen. Voor zover ik weet is dit niet het geval bij een Stromer en moet je zowiezo trappen (zelf met de boost modus).
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Ik heb mijn aanvraag voor de nummerplaat gisteren ingediend en erop aangevinkt dat de fiets niet autonoom kan rijden. We zien wel wat het wordt....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben zeer benieuwd. Vooralsnog lijkt het erop dat de DIV de keuze van de eigenaar klakkeloos accepteert, in plaats van duidelijke richtlijnen op te stellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Vandaag mijn (Belgische) nummerplaat ontvangen. Op het inschrijvingsbewijs staat "Bromfiets klasse A/ Pedelec". Op het inschrijvingsbewijs staan er heel wat codes. Naast één code (T = maximumsnelheid) staat 20. Weet een Belgische Stromer rijder wat dit betekent?
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ja, dat betekend dat uw Stromer en de mijne, en alle stromers autonoom 20Km/u kan rijden... Ik heb het getest en het kan dus echt.
Er is ook een functie zodat je naast de fiets kan lopen en je fiets tot 3Km/u kan laten mee rijden. Zelfs dit wordt blijkbaar aanzien als autonoom rijden...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
stromerkm
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2017, 11:36

even een vraagje ,, ik heb een stromer st1x besteld in nederland maar moet die nog inschrijven in belgie , ik heb het roze formulier met vignet 705 en stempel douane maar volgens verzekering moet er ook nog een vignet 904 erop in vak W ?? klopt dat wel wat is jullie ervaring moet er wel iets staan in vak W ?? de verkoper weet niets van vignet 904 ?
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Stromerkm,

dit is een Belgisch dingetje.....
Je zult te rade moeten gaan bij je landgenoten die deze procedure al gevolgd hebben.
Mogelijk een persoonlijk berichtje rechtstreeks naar een landgenoot uit: http://www.stromerforum.nl/viewtopic.ph ... 5&start=10

Verzoekje aan Stromeur voor onze zuidelijke buren: zou je een apart topic hierover kunnen maken onder het topic wet- en regelgeving zodat huidige kennis verzameld kan worden en voor toekomstige gebruikers ontsloten.
Zal wel zoiets worden als "inschrijving België". Het LIJKT op het al bestaande "inschrijving Belgische St1x" welke ook onder Wet- en regelgeving bestaat maar in dit topic wordt geen melding gemaakt van Stromerkm's genoemde vignetten 705 en 904.

Succes, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 15 aug 2017, 13:22 Verzoekje aan Stromeur voor onze zuidelijke buren: zou je een apart topic hierover kunnen maken onder het topic wet- en regelgeving zodat huidige kennis verzameld kan worden en voor toekomstige gebruikers ontsloten.
Zal wel zoiets worden als "inschrijving België". Het LIJKT op het al bestaande "inschrijving Belgische St1x" welke ook onder Wet- en regelgeving bestaat maar in dit topic wordt geen melding gemaakt van Stromerkm's genoemde vignetten 705 en 904.
Topictitel "inschrijving Belgische St1x" wat veralgemeniseerd (is dat een woord? ja) en vraag hierheen verplaatst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stromerkm
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2017, 11:36

welke vignetten moeten er op roze formulier komen voor aanvraag nummerplaat ,,fiets komt uit nederland en is nieuw ,heb al roze formulier en vignet 705 met douane stempel is deze genoeg voor aanvraag nummerplaat ?? of moet er nog vignet 904 bij in vak W ?? :ck:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Geen idee wat vignet 705 of 904 is of waar je het moet halen. Misschien eens bij je verzekeringsmakelaar vragen.
Hoe het bij het invoeren van fietsen gaat weet ik niet maar ik heb al wel 2x een oldtimer vanuit Nederland ingevoerd. Misschien heb je er iets aan. Bij het invoeren van een auto moet je douane stempel hebben, vanaf een bepaalde leeftijd een gelijkvormigheidsattest, een keuringattest en een verzekering hebben voor je een kenteken kan aanvragen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie