11 December iedereen een plaatje in België

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Beste mede Stromerders,

Vanaf 11 December is het in België officieel gedaan met plaatloos door het leven gaan, de verlengde regularisatieprocedure voor brommers en s-pedelecs loopt dan immers af en dan moet iedereen wettelijk gezien een plaatje dragen op zijn "voertuig".

http://www.mag.be/nog-tot-eind-2017-reg ... erwielers/

Vaak ten onrechte sprak men over eind 2017 moet het maar officiëel maar dit is dus nooit correct geweest, enkel fietsen die voor 2014 waren aangekocht vielen in deze categorie, al onze nieuwere Stromers mochten eigenlijk pas officiëel op de baan vanaf ze voorzien waren van een plaatje.

Natuurlijk werd er niet actief gecontroleerd vermits we dus nog met een deel oudere modellen en brommers zaten die dus pas overmorgen in orde moeten zijn.

Nu deze periode officiëel ten einde loopt denk ik dat je je mag verwachten aan strengere controles (de politie weet nu immers dat ALLE s-pedelecs vanaf overmorgen een plaatje moeten dragen en geen uitzonderingen meer).

Wie denkt ze zetten me niet aan de kant denkt verkeerd, mijn ST2 is een maand na aankoop al eens opzij gezet door de politie toen de fietsenmaker er een testrit mee maakte.

Ik zeg het maar uit ieders belang zodat jullie hopelijk geen onnodige boetes aan jullie been krijgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 09 dec 2017, 16:20 de verlengde regularisatieprocedure
Briljante terminologie :D

Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen met de bekeuringen, want mijn indruk is dat in België veel meer speed-pedelec rijders zonder kentekenplaat rondrijden dan in Nederland.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 11 dec 2017, 22:53 Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen met de bekeuringen, want mijn indruk is dat in België veel meer speed-pedelec rijders zonder kentekenplaat rondrijden dan in Nederland.
Klopt helemaal, ik kom er nog heeeeel vaak tegen zonder plaatje, om eerlijk te zijn is het hier zeer onduidelijk de fietsenmakers weten het gewoon zelf niet, vriend van mij heeft zijn ST2 gaan afhalen bij de Premium dealer en hier werd hij doodleuk wijsgemaakt dat het pas van 1 januari echt moest (is trouwens ook wat ik origineel te horen kreeg).
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier nog een stukje regelneverij dat van start gaat, uiteraard weten ze nog niet wat, waar en hoeveel het gaat moeten kosten om je rijwiel alsnog van de nodige documenten te voorzien en ik vrees dat er heel wat exemplaren zullen afgekeurd worden, dus best je eerst goed documenteren voordat je gaat aanschuiven!

https://radio2.be/de-inspecteur/op-de-v ... eidsattest
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Golvas

Registratieformulier voor een individuele goedkeuringsprocedure.

Zebbernaut trouwens al eventjes niet meer gezien en in tussentijd blijkbaar geswitcht naar rode Veteraan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut heeft aangegeven het op dit moment te druk te hebben voor het Stromer Forum, hij heeft andere prioriteiten. Vandaar dat hij geen moderator meer is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Dankjewel voor de toelichting. :ay
Golvas

Iets zegt me dat deze rik wel eens de omgekeerde weg zou kunnen gaan volgen : het VIN van zijn niet gehomologeerde SP aanpassen aan de "gevonden" papieren ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:ai

Iets zegt me dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben... Lijkt me een *kuch* interessante case als hij daarmee een ongeluk krijgt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De nachtmerrie voor velen...

https://www.mobielvlaanderen.be
https://www.vlaamshuisvoorverkeersveili ... #formulier
https://mobilit.belgium.be/nl/resource/ ... b_17112017

Benieuwd of we lauriaten zullen aantreffen die dit huzarenstukje voor elkaar gaan krijgen, SP voorzien van alle technische verplichte onderdelen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie