Belgische ST2 demo model invoeren en inschrijven in Nederland.

Plaats reactie
Stromerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 aug 2018, 17:33
Locatie: Knokke Heist (BE)/oostburg (NL)
Merk SP: Stromer ST5 / Stromer ST7

Belgische ST2 demo model invoeren en inschrijven in Nederland.

Ik kan een nieuwe Stromer ST2 kopen van 2017 die als demo model heeft gediend en nog niet ingeschreven is geweest bij en Belgische Stromer dealer.
Heeft iemand ervaring met invoeren van een Stromer vanuit Belgie naar Nederland.
Fiets is van bouwjaar 2017 en heeft uiteraard geen claxon en remlicht.
ik vroeg mij dus af of dit problemen kon geven bij de RDW voor het invoeren van deze fiets.
Alle tips zijn welkom :D
Stromer ST7 Dark Platinium-geveerde voorvork/Bodyfloat/ 4900km
Stromer ST5-geveerde voorvork /Bodyfloat / Rockform Pro / 20000km
Gebruik Recreatief woon/werk verkeer .
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou beginnen met naar de RDW bellen en daar navraag te doen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 aug 2018, 17:33
Locatie: Knokke Heist (BE)/oostburg (NL)
Merk SP: Stromer ST5 / Stromer ST7

Ondertussen contact gehad met rdw maar de persoon was volgens mij niet echt op de hoogte.
Hij zij dat ze eerst de fiets moesten zien en dan pas zouden weten of er aanpassingen zou moeten gebeuren .
Stromer ST7 Dark Platinium-geveerde voorvork/Bodyfloat/ 4900km
Stromer ST5-geveerde voorvork /Bodyfloat / Rockform Pro / 20000km
Gebruik Recreatief woon/werk verkeer .
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Paar maanden geleden heb ik info ingewonnen bij de RDW i.v.m. een Stromer ST2 Solar Impulse; dit vind ik één van de mooiste uitvoeringen. In Zwitserland was er een ruim aanbod van dit model met vaak de kop eraf, maar ze waren dus niet voorzien van remlicht en claxon.

Uiteindelijk heb ik ervan af gezien om twee redenen:
1. Zwitserland is een EVA-land maar geen EU-land; dus ook nog eens BTW heffing en eventuele invoerrechten + transport
2. De RDW gaf mij een dusdanig weinig concreet antwoord op de mogelijke verplichting van een claxon/remlicht (2018) op een import fiets (2017), dat ik het niet aandurfde.

Het was in NL zo dat de fietsen die voor 01-01-2018 in NL bij de RDW door de FM waren geregistreerd, alsnog in 2018 verkocht mochten worden zonder claxon/remlicht.
Dit was voor mij de reden dat ik het niet aandurfde met de RDW; stel dat ze in 2018 afkeuren op het ontbreken van claxon/remlicht op een import fiets mj. 2017, dus nog niet geregistreerd in NL, dan wordt het een behoorlijk technische ingreep om die zaken achteraf op een Stromer 2016/2017 te installeren en een kenteken te verkrijgen (en opnieuw keuren).

Ik zou de RDW alsnog concreet vragen hoe dit zit; als je mij een PB stuurt met je mailadres, wil ik de mail die ik van ze heb ontvangen wel doorsturen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie