SP beboet in Deventer
Interessant hoe dit vervolg gaat aflopen.
En of er nog meer beukeringen gaan komen.
Tot nu toe (2x) politie mij wel gezien op het fietspad, maar niets gedaan.
En of er nog meer beukeringen gaan komen.
Tot nu toe (2x) politie mij wel gezien op het fietspad, maar niets gedaan.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Waarschijnlijk heeft die agent die nacht erg goed geslapen wetende dat hij de natie voor een catastrofe heeft weten te behoeden...
Maar als hij daar een punt van maakt door een boete uit te schrijven kan hij dat zo weer gaan doen. Ben je mooi klaar mee...
Maar als hij daar een punt van maakt door een boete uit te schrijven kan hij dat zo weer gaan doen. Ben je mooi klaar mee...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22995
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klopt, en mensen verwarren een recht nog weleens met een gunst.
Als een handhaver geen bekeuring schrijft bij een overtreding, dan is dat een gunst (en dat zal nooit veranderen in een recht). Als een handhaver wel een bekeuring schrijft, dan heb je richting de handhaver zelf geen poot om op te staan, want die doet gewoon zijn werk.
Het enige wat je dan kunt doen is de zaak laten voorkomen.
Als een handhaver geen bekeuring schrijft bij een overtreding, dan is dat een gunst (en dat zal nooit veranderen in een recht). Als een handhaver wel een bekeuring schrijft, dan heb je richting de handhaver zelf geen poot om op te staan, want die doet gewoon zijn werk.
Het enige wat je dan kunt doen is de zaak laten voorkomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22995
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Overigens was twee jaar geleden al bekend dat deze wijziging eraan zat te komen. Ik snap dat de eigenaar daarvan baalt, en ik snap dat-ie nog harder baalt dat hij nu daadwerkelijk bekeurd is. Maar hij had het kunnen weten en ervoor kunnen kiezen om dan maar geen speed pedelec aan te schaffen, in plaats van pas na de eerste bekeuring (reality-check) te beslissen om hem in de schuur te laten staan.Toen Henk Zegers twee jaar geleden zijn speed-pedelec kocht kwam er een blauw verzekeringsplaatje op te zitten. Vandaag de dag moet er een gele plaat achterop de snelle fiets met elektrische ondersteuning. En daarmee moet Zegers in de bebouwde kom op de hoofdweg, in plaats van het fietspad. ,,De overheid heeft gaande het spel de regels veranderd. Als ik dit had geweten had ik nooit zo'n ding gekocht.''
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De ene handhaver is de andere niet. De meesten laten je met rust wetende dat de wetgeving in beweging is en de speed pedelec een goed en verantwoord alternatief is voor de vervuilende/fileveroorzakende auto. Maar uiteraard heb je er ook pennenlikkers bij die geen boodschap hebben aan alle nuances die hier op de rechte lijn gaan zitten.
De enige manier om dergelijke binaire handhavers te pareren is door de situatie voor te leggen aan de kantonrechter. Grote kans dat deze wel de agent wel gelijk geeft wat betreft de regels maar jou geen straf oplegt omdat er geen sprake is van gevaarzetting of onverantwoord rijgedrag en bovendien ook een stimulans wil geven aan een milieuvriendelijk en gezond alternatief voor de auto.
Ik zou in ieder geval nooit de Es laten staan voor een boete van dik honderd euro. Boetes heb ik al een beetje ingecalculeerd maar na bijna een jaar heerlijk rijden over al die verboten fietspaden kan ik niet anders concluderen dat pakkans en handhaving vrijwel niet bestaand zijn. Jaarlijks bespaar ik zo'n 4-5K aan vervoerskosten dus daar kunnen wat mij betreft flink wat boetes voor gescoord worden. Kom maar op en altijd gezellig om bij de kantonrechter op de koffie te gaan.
De enige manier om dergelijke binaire handhavers te pareren is door de situatie voor te leggen aan de kantonrechter. Grote kans dat deze wel de agent wel gelijk geeft wat betreft de regels maar jou geen straf oplegt omdat er geen sprake is van gevaarzetting of onverantwoord rijgedrag en bovendien ook een stimulans wil geven aan een milieuvriendelijk en gezond alternatief voor de auto.
Ik zou in ieder geval nooit de Es laten staan voor een boete van dik honderd euro. Boetes heb ik al een beetje ingecalculeerd maar na bijna een jaar heerlijk rijden over al die verboten fietspaden kan ik niet anders concluderen dat pakkans en handhaving vrijwel niet bestaand zijn. Jaarlijks bespaar ik zo'n 4-5K aan vervoerskosten dus daar kunnen wat mij betreft flink wat boetes voor gescoord worden. Kom maar op en altijd gezellig om bij de kantonrechter op de koffie te gaan.
Dat is dan ook waarom we in een democratie scheiding der machten hebben; een agent dient uit te voeren, zonder nuances, de rechterlijke macht moet oordelen. Een agent die de letter van de wet volgt is geen pennenlikker, wel iemand die zijn job ernstig neemt.Lomito schreef: ↑20 mei 2018, 14:52 De ene handhaver is de andere niet. De meesten laten je met rust wetende dat de wetgeving in beweging is en de speed pedelec een goed en verantwoord alternatief is voor de vervuilende/fileveroorzakende auto. Maar uiteraard heb je er ook pennenlikkers bij die geen boodschap hebben aan alle nuances die hier op de rechte lijn gaan zitten.
De enige manier om dergelijke binaire handhavers te pareren is door de situatie voor te leggen aan de kantonrechter. Grote kans dat deze wel de agent wel gelijk geeft wat betreft de regels maar jou geen straf oplegt omdat er geen sprake is van gevaarzetting of onverantwoord rijgedrag en bovendien ook een stimulans wil geven aan een milieuvriendelijk en gezond alternatief voor de auto.
Je houding is dus 'Ik trek mij niets aan van de wet, en doe waar ik zin in heb'. Wat één van de grootste issues in onze maatschappij, regels zijn er vooral voor de anderen, niet voor mij. Maar zolang je de gevolgen daar van accepteert, heb ik er op zich nog niet zoveel problemen mee. Wanneer mensen dan beginnen te zeiken dat ze beboet worden, wel.Ik zou in ieder geval nooit de Es laten staan voor een boete van dik honderd euro. Boetes heb ik al een beetje ingecalculeerd maar na bijna een jaar heerlijk rijden over al die verboten fietspaden kan ik niet anders concluderen dat pakkans en handhaving vrijwel niet bestaand zijn. Jaarlijks bespaar ik zo'n 4-5K aan vervoerskosten dus daar kunnen wat mij betreft flink wat boetes voor gescoord worden. Kom maar op en altijd gezellig om bij de kantonrechter op de koffie te gaan.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Kijk hier maar eens naar.
De agenten weten niet over de nieuwe wetgeving, en zijn het feitelijk eens dat de ligfiets over het fietspad de weg vervolgt. Interessant van ca. 5 minuten.
https://kampeerwijzer.com/2017/01/07/aa ... r-politie/
De discussie is feitelijk een infrastructuur gedreven discussie.
Geen geld voor snellere fietspaden, en de rijbaan is gewoon veel te vaak erg risicovol.
Nog los van het feit dat veel automobilisten denken dat je de wet overtreedt door daar te rijden en eigen rechter spelen. Met toeteren en afsnijden tot gevolg.
Gelukkig zijn er al provincies die dit onzalige, door wereldvreemde politici genomen besluit, (deels) terugdraaien, en is de discussie ook met de overheid weer begonnen, heb ik begrepen.
De agenten weten niet over de nieuwe wetgeving, en zijn het feitelijk eens dat de ligfiets over het fietspad de weg vervolgt. Interessant van ca. 5 minuten.
https://kampeerwijzer.com/2017/01/07/aa ... r-politie/
De discussie is feitelijk een infrastructuur gedreven discussie.
Geen geld voor snellere fietspaden, en de rijbaan is gewoon veel te vaak erg risicovol.
Nog los van het feit dat veel automobilisten denken dat je de wet overtreedt door daar te rijden en eigen rechter spelen. Met toeteren en afsnijden tot gevolg.
Gelukkig zijn er al provincies die dit onzalige, door wereldvreemde politici genomen besluit, (deels) terugdraaien, en is de discussie ook met de overheid weer begonnen, heb ik begrepen.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel