Brabant wil pedelec terug op het fietspad

Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Vertrouwen in de politiek komt terug..

http://www.brabant.nl/politiek-en-bestu ... dapunt=8.1
Laatst gewijzigd door NickV op 08 jul 2017, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Lomito

Mooi zo, provincie Noord-Brabant volgt Gelderland met de 'maatwerk' aanpassing van de landelijke regels. Naarmate er meer provincies volgen komt het landelijke beleid steeds verder onder druk te staan. En dan hopen dat de landelijke overheid om gezichtsverlies te voorkomen een vlucht naar voren maakt door een samenhangend fietssnelwegenplan te maken en daarvoor middelen beschikbaar te stellen.
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Het zijn niet alleen de overheden die tot inkeer komen

De fietsersbond die één van de initiatiefnemers van deze landelijke regels is voor dat de landelijke regels van kracht werden tot de conclusie gekomen dat het toch niet zo'n goed idee was om de pedelec te weren van het fietspad.

Daarnaast zagen de laatste kwartaal de grote fietsfabrikanten als Accell & PON en de rest hun verkopen stagneren wat betreft elektrische fiets 25km/h en de 45 km/h .( En ook zij hebben mee zitten denken aan het aanpassen van de wet.)
Want mensen die op het punt stonden om een speed pedelec te komen zijn aan het twijfelen gebracht en dus stagneert de verkopen wat weer resulteert in dat aandeelhouders zenuwachtig gaan worden.. afijn die willen verkopen en dus zullen hun lobby groepen het erg druk hebben om de overheden te bespelen..

Vervolgens krijg je de mensen van de diverse milieu groeperingen de forens die juist van de auto naar de elektrisch fiets overstappen . Die zien weer een toename van auto's in de gebieden die juist geschikt zijn om juist de fiets te pakken.

Maw het is een kwestie van tijd , ik denk dat na de vakantie meer provincies zullen gaan volgen ... de landelijke politiek kan op dit moment niet veel gezien er nog geen nieuw kabinet is.
Lomito

Ja alles wordt controversieel verklaard, zelfs de hamburger tijdens de jaarlijkse BBQ.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, en je moest eens weten hoe dat gaat.

Ik zat bij een kamerlid van één van de politieke partijen op sollicitatiegesprek, toen er werd aangeklopt omdat het tweede Kabinet-Kok precies op dat moment viel over de val van Srebrenica. Ineens liep werkelijk iedereen (en dat waren niet alleen de politici en hun medewerkers, het aantal lobbyisten dat kennelijk toegang heeft tot al die wandelgangen was vele malen groter) als een malle met pennen en papiertjes rond om allerlei onderwerpen "nog effe snel" controversieel te verklaren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Moet die hamburger niet biologisch en vegetarisch zijn :ugeek:
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

NickV schreef: 08 jul 2017, 09:49 Vertrouwen in de politiek komt terug..

http://www.brabant.nl/politiek-en-bestu ... dapunt=8.1
Ik zal een paar trajecten aanleveren
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Medic369
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2017, 09:11
Locatie: Ede
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 2200

Sinds kort in het zeer gelukkige bezit van een ST2S is het de bedoeling dat ik binnenkort ook met enige regelmaat door Brabant Stromer.
Heeft bovenstaande motie nog een vervolg gekregen?
M.a.w. Mag ik in Brabant legaal gebruik maken van het fietspad?
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Medic: op je vraag heb ik geen antwoord, maar zoals elders ook in het forum staat is de kans dat je wordt bekeurt omdat je op de verkeerde plek rijdt erg klein. Als je al wordt staande gehouden kom je met een vriendelijk woord en goed uitleg waarom je daar reed (veiligheid) volgens mij ook wel weg. Zorg in ieder geval dat je netjes rijdt en rekening houdt met je medeweggebruikers en de politie (of handhaver) zal denk ik er geen punt van maken dat je op fietspad ipv rijbaan rijdt.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hoi Medic. Daarnaast helpt het om je wens aan lokale partijen in de provincie met goede onderbouwing kenbaar te maken. Klimaat krijgt een groeiende plek op agenda's. Stromer ze met deze prachtige fiets.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie