Gezellig op de rijbaan...

Overheidsregels en (of versus) de praktijk op de weg. Ook voor verzekeringen, RDW, etc.
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Gezellig op de rijbaan...

Bericht door FreddyH » 11 jan 2019, 17:27

Barry schreef:
11 jan 2019, 15:46
Had laatst iemand die op een smalle binnenweg pal achter mij ging rijden met grootlicht aan. Toch behoorlijk intimiderend. Overigens gewoon gewacht tot er een breder stuk kwam voordat ik ruimte gaf / veilig kon geven. Pffff :dwarf:
In zo'n situatie stop ik gewoon midden op de baan en ga ik even kletsen :aq
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Barry » 11 jan 2019, 18:35

FreddyH schreef:
11 jan 2019, 17:27
Barry schreef:
11 jan 2019, 15:46
Had laatst iemand die op een smalle binnenweg pal achter mij ging rijden met grootlicht aan. Toch behoorlijk intimiderend. Overigens gewoon gewacht tot er een breder stuk kwam voordat ik ruimte gaf / veilig kon geven. Pffff :dwarf:
In zo'n situatie stop ik gewoon midden op de baan en ga ik even kletsen :aq
:bj ik zie je het zo doen ja. Jij hebt je postuur mee.. dat lef heb ik dan niet, vond het al stoer dat ik me niet de berm in liet dirigeren ;)
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 2000km and counting

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 11 jan 2019, 18:47

Barry schreef:
11 jan 2019, 18:35
:bj ik zie je het zo doen ja. Jij hebt je postuur mee.. dat lef heb ik dan niet, vond het al stoer dat ik me niet de berm in liet dirigeren ;)
Ik heb het nu 3x gedaan, telkens op een plek waar de auto niet voorbij kon. 2x gaf het vooral mij een goed gevoel (wraak op die eicel achter me in een auto. Oh, schreef ik een c, ik bedoelde een k :lol: ). 1x gaf het een kort maar goed gesprek. Mooi, die had ik weer verdiend.

Heb ook al een keer mijn gewone fiets pontificaal voor een auto geparkeerd om eens uitgebreid de klittenband van mijn schoenen opnieuw vast te zetten en uitgebreid mijn achterwiel te inspecteren op een willekeurig probleem. Situatie? Rotonde met 1 meter daarbuiten het fietspad. Auto stond midden op het fietspad te wachten zodat ik nergens meer door kon... Na ongeveer 1 minuut ging het raampje open en kwam de pissige vraag: "of ik wel wist waar ik mee bezig ben". Ja hoor, en zo te zien heb ik mijn doel bereikt :bj
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Plaats reactie