Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij kunnen ze het beste alle drie doen: SP norm handhaven, helm op e-bikes verplichten en de huidige veiligheidsnorm voor helmen voor wielrenners ook eens onder de loep nemen.

Eisen aan je eigen veiligheid naar beneden bijstellen omdat andere veiligheidseisen niet deugen, dat is het paard achter de wagen spannen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En dat je verzekerd bent is geweldig, maar als je de rest van je leven en kas plantje bent dan is die uitkering een schrale troost...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik zal niet te lang doorzeuren, want ik weet dat mijn mening afwijkt van de meeste leden hier en dat respecteer ik ook.

Waar ik de meeste moeite mee heb is de overregulatie. Laat mensen zelf eens goed nadenken, anticiperen, opletten. Ik ben opgegroeid op de boerderij; opletten, zelfstandigheid, vallen en opstaan is dan daily business. De overheid probeert alles voor ons te reguleren en ons voor alles te beschermen. Dat kan niet en maakt veel mensen in mijn ogen juist dommer en minder alert. Denk maar aan de debielen die hard door blijven rijden met hun auto in winterse omstandigheden ‘want ik heb toch winterbanden’.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben het met je eens wbt overregulatie. Maar veel van die fietshelmpjes zijn gewoon echt niet geschikt voor hogere snelheden. Heb er een paar gezien nadat de bereider met lage snelheid gevallen is... Ik wil niet weten hoe dat eruit gezien had met 45 km/h (grofweg 2-3 de zo snel).

Uiteraard zijn er ook goede fietshelmen, maar een smaak als die van jjj is behoorlijk heftig. Dan wil je echt iets goeds op je hoofd hebben. Maar ook zo licht en luchtig mogelijk. Mijn Bontrager Rally MIPS voldoet wat dat betreft meer dan prima.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Als motorrijder en toen gekozen voor een degelijke en veilige helm, ben ik inmiddels wel al gewoon aan 't gewicht, dus zal het met de Giro Camden wel meevallen, de rest zoals draagcomfort en pasvorm moet ik nog afwachten totdat hij geleverd is. En de ultieme test als de ST3 LE op de oprit staat, het enige waar ik me zorgen om maak is het windgeruis bij snelheden boven de 35km/h.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Bart,
Sterkte en beterschap!
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Free2be schreef: 17 okt 2018, 18:40 Als motorrijder en toen gekozen voor een degelijke en veilige helm, ben ik inmiddels wel al gewoon aan 't gewicht, dus zal het met de Giro Camden wel meevallen, de rest zoals draagcomfort en pasvorm moet ik nog afwachten totdat hij geleverd is. En de ultieme test als de ST3 LE op de oprit staat, het enige waar ik me zorgen om maak is het windgeruis bij snelheden boven de 35km/h.
Ik heb de Giro Camden helm! Was niet gewoon om helm te dragen, maar nu met mijn nieuwe ST1X 2018 wel verplicht... aangenaam om dragen en nog estethisch mooi ook! Windgeruis valt best mee. Dus over die twee zaken hoef je je alvast geen zorgen te maken!
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Free2be schreef: 17 okt 2018, 18:40 het enige waar ik me zorgen om maak is het windgeruis bij snelheden boven de 35km/h.
Als de bandjes van je helm bij jouw precies goed zitten om de windruis wat te verminderen, dan heb je een mooi cadeautje te pakken, want ieders hoofd heeft een andere vorm.

Hou je last van windruis, neem dan goeie oordoppen op maat met een filter zodat je wel nog andere geluiden uit je omgeving mee krijgt. Dat is de enige echt goeie oplossing bij dit soort hoge snelheden en een helm die de oren niet afdekt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Daniel1975 schreef: 17 okt 2018, 17:30
En wat betreft de “onveilige” helm; laat dat aub aan het individu over wat hij/zij vindt. Ik mag met een goedgekeurde (!!) helm wielerwedstrijden rijden en met 85km/u de berg af racen (met dunnere bandjes), volledig verzekerd.
Als de verzekering de enige reden is dat jij een helm op hebt dan hoop ik dat financiële schade de enige schade is die jij oploopt.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Nee, je leest niet goed (of ik ben niet helder genoeg :mrgreen: )De enige reden dat ik een speedpedelec helm aan ga schaffen is verzekering. Ik rij op de racefiets en atb ALTIJD(!) met een helm. Een Giro Aeon, dus niet de minst ook en zou die graag op mijn Stromer gebruiken (doe ik tijdelijk nu ook). Maar helaas, mag niet.
De link naar de verzekering gebruikte ik om een zekere absurditeit aan te geven dat hele volksstammen hogere snelheden halen op gevaarlijkere plekken en dat dat verzekeringstechnisch gewoon is toegestaan.
Plaats reactie