Het grote ongevallen topic

gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Mijn fiets hebben ze wél totaal verlies verklaard net omdat de schade aan het frame niet kon hersteld worden. Ik zou alsnog gaan voor een totaal verlies.

Je weet immers nooit wat al die elektronica al dan niet kan opvangen, het zou maar jammer zijn moest je achteraf problemen krijgen en het schadedossier is reeds afgesloten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RafJ schreef: 09 mei 2018, 15:29 Twee weken geleden aangereden door auto die uit dezelfde richting komt en rechts afdraait. Oogcontact met bestuurster want rijdt even op mijn hoogte. Net voor zijstraat geeft ze gas bij en draait doodleuk af. Raak. 'Ik had je gezien maar dacht dat ik er nog voor geraakte '. Niet dus. KIP.
KIP inderdaad zeg. Veel sterkte met je herstel.
RafJ schreef: 09 mei 2018, 15:29 Bon. Herstelling kost 1400 euro. Probleem : lakschade aan frame kan niet hersteld worden. Frame wordt niet apart verkocht en herspuiten kan niet want dan vervalt garantie. Zou willen gaan voor vraag van waardevermindering. Iemand een idee wat de financiële waarde zou kunnen zijn? Had gevraagd om perte totale te verklaren maar dat gaan ze niet doen...
Wie is "ze"? De fietsenmaker of een verzekeringsexpert van de tegenpartij? Lakschade is ook schade; ze kunnen niet zeggen ja jammer dan. Dit was allemaal niet jouw schuld. Ik zou contact opnemen met je eigen verzekering en dit aan ze voorleggen. (Ik denk namelijk dat jouw Stromer wel degelijk total loss verklaard moet worden als de lakschade niet hersteld kan worden, en het frame niet vervangen kan worden. Ik heb dit soort zaken al eerder voorbij zien komen en dan is total loss domweg de enige optie.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Helemaal eens met Stromeur. NIet accepteren. Die lakfouten zijn niet jouw fout, wel van iemand anders. Potje breken, potje betalen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
RafJ
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2017, 11:32
Locatie: Halle-Zoersel (BE)

Is eigenlijk mijn eigen verzekering. Heb omnium bij enra. Zal expertise even afwachten en nog eens mijn fietsenmaker bellen. Bedankt voor jullie advies.
Zal laten weten hoe het uitdraait
ST1 X - oranje
Gebruikersavatar
RRRRonald
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 19:34
Locatie: Houtem
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 17000

Tijdje terug een opschrikkende Grauwe Gans op mijn borst gehad.
Het was nagenoeg donker en ik kwam met een behoorlijke vaart aanfietsen (toen had ik mijn R&M nog.... nu nog in afwachting van mijn ST1X..). De gans zat langs de slootkant en schrok blijkbaar erg van mijn aanstormende aanwezigheid en vloog op. Hij raakte eerst mijn stuur en klapte vervolgens vol op mijn borst. Ik bleef gelukkig ter nauwernood overeind en had ff een klein minuutje geen lucht, zo’n beest weegt toch een kilootje of 4. Van de schrik bekomen op zoek naar de gans, die had het slecht en het bloed kwam uit zijn bek. Heb hem uit zijn lijden geholpen, hij lag er raar bij met iig een gebroken vleugel.

Met hazen ook wel eens bijna aanrijdingen gehad, je schrikt je altijd lam... Tegenwoordig bel ik vaak om de minuut ofzo als ik in het donker door een “potentieel wildaanrijgebied” kom. Dat hoeft trouwens alleen in het voorjaar als ze door de hormonen een beetje vreemd gedrag vertonen...Dat werkt heel goed is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dan heb je flink geluk gehad Ronald, 4kg tegen je stuur als je flink doortrapt is heftig, zeker als je die massa daarna on nog op je borst krijgt! :ai
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een heftig verhaal RRRRonald. Naast dat ik blij ben dat je het er zelf heelhuids vanaf hebt gebracht: respect voor het feit dat je de gans uit zijn lijden hebt verlost. Spijtig dat het moest, maar wel de meest waardige en diervriendelijke oplossing als ik het zo lees.

Ik heb momenteel op eenzame fietspaden vooral veel eenden en ganzen met hun hele gezin op stap. Ik ga jouw tip aanhouden: om de zoveel tijd even bellen, want ze horen ons inderdaad niet. Thanks.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RRRRonald
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 19:34
Locatie: Houtem
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 17000

Ja, besefte later pas dat ik best mazzel heb gehad. Alleen mijn fleece had wat schade... die zat onder de ganzenpoep, dat perst er blijkbaar uit. Ook zat er allemaal wit vet oid op, dat zit op zo’n beest om hem “waterafstotend” te houden als ie het water in plonst.
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Stromeur schreef: 12 mei 2018, 14:02 om de zoveel tijd even bellen, want ze horen ons inderdaad niet.
Ik heb onderstaande Timber bell op de MTB voor deze reden. Een hele mooie klingel, die je aan en uit kunt zetten.

https://www.mtbbell.com/demo.html

Afbeelding
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mountainmac schreef: 12 mei 2018, 16:42 Ik heb onderstaande Timber bell...
:ai :ai :av :bc :ck:
Ik zou na een paar minuten al helemaal gek worden van dat geklingel!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie