Het grote ongevallen topic

Speedelec_rider
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2018, 13:31

Ik denk dat de verzekering verondersteld dat elke fiets die uit de winkel rolt reeds in waarde derft. Een andere fietshandelaar vertelde me dat dit niet veel meer te onderhandelen zal vallen. Devies blijft dus ook al ben je niet in fout dat je steeds de pineut bent... De wrakprijs ga ik afwachten. Die batterij die erin ligt heeft volgens mij toch nog enige waarde...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Speedelec_rider schreef: 28 dec 2018, 20:48 Die batterij die erin ligt heeft volgens mij toch nog enige waarde...
Als die een klap heeft gehad, is het een potentieel risico. Een opkoper zonder scrupules zou ziets wel kunnen kopen en verkopen voor een kleine 1000 EUR...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 28 dec 2018, 20:56 Een opkoper zonder scrupules
Kopen voor 1.000, het geheel verkopen voor ca. het dubbele is mijn inschatting (als de volgende koper niet geïnformeerd wordt over het feit dat de accu een klap heeft gehad). Alles los zelfs voor nog meer. Alleen al de motor en de accu zijn samen meer waard wanneer de verkoper de herkomst (wrak) verzwijgt, en die lui zijn absoluut actief op diverse 2e hands websites.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 28 dec 2018, 21:16 Kopen voor 1.000, het geheel verkopen voor ca. het dubbele is mijn inschatting (als de volgende koper niet geïnformeerd wordt over het feit dat de accu een klap heeft gehad). Alles los zelfs voor nog meer. Alleen al de motor en de accu zijn samen meer waard wanneer de verkoper de herkomst (wrak) verzwijgt, en die lui zijn absoluut actief op diverse 2e hands websites.
Daar ben ik dus ook van overtuigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Die motor heeft dan ook echt nog waarde, tenzij het lager en flinke klap heeft gehad :ck:

De accu... Zoals jullie al stellen: heeft alleen verkoopwaarde als je de herkomst verzwijgt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tomasj schreef: 26 dec 2018, 12:13 Ik zie met de Stromer absoluut geen verschil tov de racefiets.
Daar rijd ik ook vaak > 40 km/h mee, en de grip van de banden is veel minder goed.

Ik rijd op de Stromer altijd met helm en handschoenen, voor de rest met gewone fietskledij. De kledij die jij aanraadt is voor iemand die zich echt inspant op een Stromer absoluut niet comfortabel.
Volledig mee eens.
En wat mij betreft ook terug naar de gewone racehelm.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 29 dec 2018, 08:04 Volledig mee eens.
En wat mij betreft ook terug naar de gewone racehelm.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. De EN1078 - norm is volgens mij wat sowieso nogal dunnetjes, en de Bontrager helm voldoet aan de norm zonder echt verschrikkelijk zwaar te zijn. 't Zelfde geldt voor de Abus -speed helm, die ik het voorbije jaar ook ben beginnen gebruiken op de racefiets.

Ik vind het zelf vooral jammer dat er geen Full Face genormeerde helmen zijn.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Speedelec_rider
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2018, 13:31

Ik kreeg een offerte voor de totaal verlies fiets.
Ik heb besloten deze te repareren want de biedprijs was onwezenlijk laag.
De vork herstellen, batterijdeur vernieuwen, crank herstel.
De rest laat ik zoals het is. Ik kan leven met een kras en deukje hier en daar. Dan is hij terug rijklaar.
Ik heb nu ineens 2 ST2's en denk eraan te verhuren want ik had al een andere fiets aangekocht met de rest van het geld van de verzekering van de tegenpartij.
De investering is nu toch gemaakt en de laatste vervang fiets kan ik dan eventueel zelfs nog op de zaak afschrijven als onkost. Ik woon op een steenworp van de Vlaamse ardennen. Wou sowieso al een kleine herstelshop starten en als extra troef wil ik dit eventueel gaan aanbieden aan klanten. Verhuur voor een dag om hier de streek als koppel te verkennen. Verhuur voor een week om op reis te gaan in de Alpen ism fietsendrager. Of verhuur voor enkele dagen om te testen, dat ism met een kortingsbon voor aankoop bij de lokale dealer (nog te onderhandelen). Denken jullie dat hier een markt voor zou kunnen zijn? In de winter zal dit wat stilvallen maar dan zou ik zelf mijn st2 gebruiken voor woon werk. Vanaf mei schakel ik dan toch grotendeels naar koersfiets over ivm conditite-opbouw voor grotere cyclo ritten waardoor de st2 toch meer komt stil te staan. En 2 ST's met een blauwtje erin die stilstaan lijkt mij wat zonde.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik had voorrang. Auto vond het niet nodig te stoppen. Boem. Ik lag op 10 cm van zijn voorwiel toen hij stilstond. Fiets kapot (voorzijde, spatbord, spiegel). Helm kapot. Fietstassen kapot. Kleine schaafwond op elleboog.
Nu bezig met schademeldingen enz. Gelukkig heeft de tegenpartij op het schadeformulier duidelijk aangegeven dat hij schuld had (kwam van links en negeerde voorrangsteken).
Ik zag hem, hij remde (t-kruising) dus ging ik ervan uit dat hij me had gezien. Het bleek dat hij wel naar verkeer op de weg keek, maar niet naar verkeer op het voorliggende fietspad. Dus toen ik ervoor langs ging, trok hij op. Boem.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Bijzonder om dat te lezen @speedelec_rider :)

Updateje van deze kant, de breuk is er nog steeds maar mag zonder drukverband of andere ellende rustig een aantal weken herstellen. De dienstdoende arts/chirurg maakte nog de ironische opmerking, ik weet de aanleiding maar je mag die tijd niet sporten maar wel over 3 weken weer fietsen :)

De FM-heren hebben een paar nieuwe onderdelen besteld, dus de schade(kosten) aan die kant gaan ook meevallen!
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Plaats reactie