Hoe overleef ik de Klimaatwet?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja leuk, gaan we VVD/PVV/Baudet stemmen :bc
Lomito

Daniel1975 schreef: 21 sep 2018, 22:30 Ja leuk, gaan we VVD/PVV/Baudet stemmen :bc
VVD stemmen om de Klimaatwet tegen te houden? :bj
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Lomito schreef: 21 sep 2018, 23:28
Daniel1975 schreef: 21 sep 2018, 22:30 Ja leuk, gaan we VVD/PVV/Baudet stemmen :bc
VVD stemmen om de Klimaatwet tegen te houden? :bj
Als het alleen aan de VVD ligt hou je die klimaatwetenschappers wel tegen. Verder is VVD stemmen natuurlijk compleet debiel behalve als je ergens in de top van een groot bedrijf zit.
Helaas hebben heel veel mensen dit nog niet begrepen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik denk dat de meesten vvd stemmen als tegengeluid tegen de pvda en groenlinks.
Die twee partijen ontbreekt het zo mogelijk aan nog meer aan realiteitszin dan een vvd of cda.
Echt stemmen op een partij die alles heeft wat je zoekt is onmogelijk tegenwoordig. Sowiso heeft politiek vrijwel niets meer met besturen te maken, maar is het een grote inhoudsloze populariteitskwis geworden. Zelfs al doet een willekeurige regeringscoalitie een goed voorstel, de oppositie is per definitie tegen.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wiebe schreef: 21 sep 2018, 21:34 dus baal ik wel dat ik voor bezit ipv gebruik betaal. Daar zouden ze wat mij betreft nog wel eens wat aan mogen doen.
En daar zou Europa nu echt eens moeten meestappen, indien B of NL de brandstof zouden verdubbelen in prijs, zouden mensen de brandstof over de grens gaan kopen. Indien we dat in Europa met zijn allen zouden doen, zou dat een grote sprong voorwaarts zijn; iedereen zou echt de zuinige auto's beginnen selecteren, en eens nadenken of die rit naar de bakker echt wel met de wagen moet.
Tegelijkertijd zouden ze de kerosene ook wat duurder kunnen maken (nu zowat belastingvrij). Indien één land dat doet, trekken de vliegtuigen naar de buurlanden, indien we dat met zijn allen doen, wordt vliegen gewoon een beetje duurder, en gaan de zo ecologisch bewuste mensen geen 4 keer per jaar een city-trip doen met het vliegtuig.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Martin

Net op het NOS journaal werd bekend gemaakt dat het toekomstige Klimaatakkoord uitgesteld wordt. Wat mij betreft een goede beslissing.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

51 dagen op een rij 25gr deze zomer hoorde ik vanmorgen; iemand nog iets te klagen over global warming? :hy:
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

We hebben tijd zat voor uitstel, prima besluit. Stel je voor dat we opeens iets concreets gaan doen. :bu:

[/sarcasme]
ST1X 2018 ><>
Lomito

Martin schreef: 27 sep 2018, 20:21 Net op het NOS journaal werd bekend gemaakt dat het toekomstige Klimaatakkoord uitgesteld wordt. Wat mij betreft een goede beslissing.
Ik heb dat niet meegekregen want ik kijk geen TV maar het verbaast me niets.

Mijn inschatting is dat de financiële onderbouwing, ofwel de extra financiële last voor burgers, niet rond gekregen is. Het is me ook wat om honderden miljarden euro's uit te geven zonder enig maatschappelijk nut... of eigenlijk vooral ten koste van de koopkracht van burgers. Wat dat in de praktijk betekent kunnen we zien in Duitsland dat al wat verder is met haar Energiewende waarbij ze geen gram minder CO2 zijn gaan uitstoten (weg maatschappelijk nut) en 7 miljoen huishoudens in energiearmoede gedrukt hebben. Binnenkort ook in ons theater van de grimlach.
Lomito

Vandaag in het nieuws: Armoede onder werkende Nederlanders groeit hard https://www.ad.nl/politiek/armoede-onde ... ~a4c5ee11/

Volgens het bericht zou dat komen omdat de lonen niet genoeg stijgen... ja zo lust ik er ook wel eentje:
- verdubbeling energieprijzen sinds 2000 (lees: energiebelasting) https://www.clo.nl/indicatoren/nl055408 ... olieprijs- Kijk op die site ook eens naar de aardgas- en stroomprijs die al die tijd ongeveer gelijk gebleven zijn
- verhoging van eigen risico zorgverzekering van € -255 (no-claim) in 2006 naar € 385 nu https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... isico.aspx
- verhoging belastingdruk (BTW hoog en laag, inkomstenbelasting, accijnzen op autobrandstoffen)

Het is dus vooral rupsje-nooit-genoeg dat de armoede veroorzaakt door de belastingen sneller te laten stijgen dan de loonontwikkeling. Met de reeds voorgenomen verhoging van energiebelasting i.v.m. het SER Energieakkoord van 2013 gaan huishoudens via de energierekening in 15 jaar tijd gemiddeld € 700 per jaar extra betalen voor windmolens en het verstoken van Canadese boomsnippers. Die 80 miljard euro van het Energieakkoord is al grotendeels toegekend en is onomkeerbaar.

En daarboven komen nog de kosten voor de Klimaatwet, niemand die weet hoeveel dat gaat kosten maar je kunt gerust rekenen dat die de kosten van het Energieakkoord doen verbleken.

Ondertussen wordt de maatschappij aan de onderzijde uitgehold, mensen kunnen niet meer rondkomen van hun salaris en vervallen in armoede. Bovenstaand bericht in het AD kun je zien als een voorproefje van wat komen gaat.
Plaats reactie