Radio Kootwijk

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik ken de situatie beetje, kom voor werk wel eens in Israel. Bizarre wereld daar.
Maar wat mij elke keer weer opvalt is dat ‘de gewone burger’ een hekel heeft aan die extreme figuren aan beide zijden, maar het gewoon laat gebeuren. Je loopt door Tel Aviv alsof er niets aan de hand is, en de volgende dag sta je bij de grootste overgang naar Gaza even een pakketje af te geven aan de dochter van onze agent die daar gestationneerd is.
Lomito

Het is zaterdagavond en dus hoogste tijd om de wekelijkse verbinding te leggen met de man die een klein stukje vrede en veiligheid brengt in het land van melk en honing. Het is onze eigen zandhaas die ook zonder uitgaanstenue met kop en schouder uitsteekt in de zinderende zandbak en daar zijn mannetje staat, ofwel

Reinout, bent U daar?

Jongen, deze week heb ik je hier wel gemist hoor. Sowieso het wekelijkse koffiemomentje bij de dealer op vrijdag of een avondje sappen bij de Hemel maar nu ook voor de levering van je nieuwe ST3 LE-XL en het Stromer Forum uitstapje naar Zeeland. Dit zijn momenten waarvan ik weet dat je die niet zou willen missen. Jouw fiets staat nu pontificaal in de grindbak van de Stromer-winkel van Dikkenberg en ik zal de fiets komende week graag aan een eerste test onderwerpen. Weet je trouwens al welke week je precies in NL bent of is dat afhankelijk van de situatie ter plekke?

En dan de fietstocht in Zeeland, ik vond het eigenlijk wel moeilijk om deze uitstap te organiseren in de wetenschap dat jij niet mee kon EN dat jij graag zou meedoen. Ik zal kijken dat ik morgen tijd vind om de videoregistratie online te krijgen zodat je de rit alsnog deels kunt meebeleven.

Ik wens je een goede week vanuit een afkoelend Nederland, stay safe!
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Chris,

die Zeeland-trip heb ik verslonden hoor ! Mooi !
En de foto over de app van mijn ST3....zucht.....nog 6 weken en dan ben ik voor verlof in Nederland (7 december - 18 december). De agenda is vooral afgestemd op Alex. Alex' school is heel coulant en heeft niet alleen toestemming gegeven dat hij mij mag ophalen op Schiphol op een schooldag. De school constateerde dat ik zowel de zomervakantie heb gemist als de Kerstvakantie ga missen.....en schoof de mogelijkheid naar voren om in de verlofperiode even een los dagje te pakken.
Dus ondanks de leerplichtwet een extra dagje (Winterefteling ?) vrij voor Alex. Ik weet zeker dat die de rest van het jaar meeeeer dan enthousiast aanwezig is. Hulde.
Die weken dus iedere dag Alex naar school brengen en halen. En tussendoor rijd ik een keertje naar Herveld. Zelf denk ik aan dinsdag 11 december.

Natuurlijk als de situatie dat toelaat om op verlof te gaan. Er zijn op dit moment geen indicatoren dat het nu spontaan verandert dus ook wij zijn alvast met plannen begonnen voor verlof.....

Niet alleen in Nederland, ook hier koelt het af. Eindelijk. We duikelen naar beneden en op dit moment is de temperatuur bij vertrek Ramallah 12 graden en overdag in Jericho 24 graden. In 2 weken dus 20 graden gezakt. Best grappig want iedereen loopt opeens met truien aan.....
We hebben nu 1 echte wolkbreuk gehad. Dat is me nogal een dingetje want de putdeksels vliegen er gewoon uit. Het stof is opeens overal weg; de straten zijn schoon (maar spiegelglad), de olijfpluk is begonnen. Maar er komen nog meerdere van dat soort wolkbreuken en dan heb ik de camera klaar....

Afgelopen week was ik bij de Jordaanse grens. En bij die rivier de Jordaan heeft Johannes de Doper zijn stekkie gehad. Nog steeds komen daar grote groepen mensen die zich laten dopen; ze nemen zelfs hun eigen priester mee.
De soldaten zijn aanwezig om er voor te zorgen dat niemand gekke dingen doet EN om illegale grensovergang tegen te gaan. Die grens is namelijk 5 meter verderop....de overkant.

Bijna 4 maanden gehad; nog 2 1/2 te gaan. En daar zit het verlof in....
Uitkijkend naar onder andere de ST3LE-XL. Die staat nu mooi als publiekstrekker in de grindbak in Herveld. Nu al benieuwd naar je verslag !
Stromer ze,
Reinout
(ik zal nog een fotootje van de populaire electrische fiets hier maken. Die dingen zie je overal scheuren. Minimaal meetrappen en snelheden tot 35-40 km/h. Helm doen ze niet aan)
Bijlagen
Doopplek
Doopplek
DSCN1105.JPG (396.6 KiB) 2493 keer bekeken
koppie onder
koppie onder
DSCN1110.JPG (346.4 KiB) 2493 keer bekeken
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Chris,

dat zijn effe afwijkende tijden !
Klinkt trouwens als een prima plan: Radio Kootwijk down; Stromer-café up.
Ben van plan meer dan regelmatig langs te komen...….

Ondanks dat ik nog niet op m'n ST3LE kan Stromeren (en een aantal forum-leden dat wel heel goed duidelijk maken :cool2:) kan ik nog steeds dit forum gebruiken. Niet alleen als consument maar heb net een stukje Zarges-kist (AccuSafe) toegevoegd. Wat dat betreft is dit forum zo goed dat het bijna als toegevoegde waarde bij een Stromer-aanschaf kan gelden.

Ik kijk uit naar december, de fiets en natuurlijk even netjes de terecht verdiende felicitaties aan Team Dikkenberg over te brengen. Jammer dat ik het decemberfeestje bij jullie ga missen maar ik weet zeker dat ik er mentaal bij ben.

In de tussentijd zijn wij hier bezig 300 cursisten wat leiderschaps- en presentatietechnieken aan het bijbrengen. En het is best moeilijk standaard procedures en lessen te wijzigen.
De cursisten zijn er blij mee; heel positieve feedback. Het is vooral moeilijk voor de docenten en vaste staf hier; die moet opeens iets anders leren en zien dat dit zomaar effect heeft. En snel.

Groetsels vanuit de zandbak,
Reinout
Bijlagen
DSCN1175.JPG
DSCN1175.JPG (235.16 KiB) 2588 keer bekeken
DSCN1177.JPG
DSCN1177.JPG (229.16 KiB) 2588 keer bekeken
DSCN1181.JPG
DSCN1181.JPG (229.73 KiB) 2588 keer bekeken
DSCN1200.JPG
DSCN1200.JPG (347.98 KiB) 2588 keer bekeken
DSCN1206.JPG
DSCN1206.JPG (428.07 KiB) 2588 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die oefening met de touwen om de oliedrum ken ik wel. Zeer leerzaam en verhelderend, over samenwerken en de rol die je zelf van nature binnen een groep aanneemt :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

vanuit de zandbak weer een berichtje. …. Ik kijk in ieder geval enorm uit naar volgende maand wanneer ik op verlof kan. De ST3LE rijden.....en een Augustinus Bockbiertje wegwerken. Die 2 tezamen lijken me een onhandige combinatie want na een half jaartje bijna drooglegging denk ik dat zo´n 12%-biertje inslaat ls een bom.

Het weer is dus omgeslagen. Eenmaal een echte wolkbreuk meegemaakt en dan komen de putdeksels acuut omhoog. Rijdt heel bijzonder tussen verticale waterfonteinen uit het riool.....
Regen is nodig voor de landbouw (en om de stof te doen neerslaan) maar hier komt het naast een normaal buitje ook als echte wolkbreuk naar beneden. De kans op een zogenaamde "flashflood" is dan groot: een spontane water/modder/keien-lawine die haar weg naar beneden zoekt. En daar liggen meestal de wegen. In de naaste omgeving hier zijn nu 16 doden gevallen vanwege diverse flashfloods die gewoon een auto (met inhoud) meesleuren. De meegevoerde keien zorgen voor een eenzijdige afloop......

Dat is een sippe start dus gelijk maar een leuk item: Bat Mitzwa. Da's een Joods feest waarbij de jongeman voor het eerst zelf de Torah mag lezen en dragen. Best een dingetje. Dit wordt met de hele familie bij de Klaagmuur gevierd. Vanaf de zijlijn worden door de dames/moeders/zusters snoepjes toegeworpen. En daar zijn de allerjongsten wat druk mee.
Klaagmuur ingericht voor de feestelijkheden
Klaagmuur ingericht voor de feestelijkheden
DSCN1130.JPG (360.15 KiB) 2478 keer bekeken
Zelf lezen onder de bescherming van eend eken vanwege toegegooid snoepgoed
Zelf lezen onder de bescherming van eend eken vanwege toegegooid snoepgoed
DSCN1135.JPG (331.71 KiB) 2478 keer bekeken
De lokale snoep-schoonmaakploeg doet haar werk
De lokale snoep-schoonmaakploeg doet haar werk
DSCN1138.JPG (276.23 KiB) 2478 keer bekeken
Trotse papa !
Trotse papa !
DSCN1143.JPG (342.94 KiB) 2478 keer bekeken
Jeruzalem (oude stad) blijf natuurlijk een bijzonder omgeving met die smalle straatjes. Ook hier is gemotoriseerd transport en het past maar net....
precisie rijden
precisie rijden
DSCN1147.JPG (303.5 KiB) 2478 keer bekeken
volgend ritje
volgend ritje
DSCN1148.JPG (347.09 KiB) 2478 keer bekeken
Op Al Istiqlal University gaat het leven zijn/haar gangetje:
- 04.00 reveille
- 05.00 - 07.00 ochtendsport en exercitie
- 08.00 - 14.00 de schoolbanken in
- 14.00 - 15.00 lunch en effe rust
- 15.00 - 1800 sport, exercitie (zijn ze dol op)
- 20.00 - 22.00 huiswerk
- 22.00 licht uit. KLIK....echt uit.
En dat 4 jaar lang. Geen wonder dat de studenten zitten te knikkebollen in de klas. Het zou voor de concentratie al top zijn om een uurtje later te beginnen maar dit soort culturele aardverschuivingen kosten tijd.
Ochtendsport van de dames. Dichterbij komen en foto's maken is zeer ongepast......
Ochtendsport van de dames. Dichterbij komen en foto's maken is zeer ongepast......
DSCN1212.JPG (250.19 KiB) 2478 keer bekeken
De cursisten zelf zijn echt blij met deze andere lesaanpak. Eens niet frontaal-klassikaal les waarbij de docent een boek voorleest.
De cursisten zelf zijn echt blij met deze andere lesaanpak. Eens niet frontaal-klassikaal les waarbij de docent een boek voorleest.
DSCN1221.JPG (452.07 KiB) 2478 keer bekeken
Voortaan toch maar eerst een plannetje bedenken voordat we ergens aan beginnen.....
Voortaan toch maar eerst een plannetje bedenken voordat we ergens aan beginnen.....
DSCN1228.JPG (520.25 KiB) 2478 keer bekeken
We hebben hier natuurlijk een grote behoefte aan tolken. Die hadden in no-time mijn voorraad pepernoten en taaitaai ontdekt (lang leve mijn liefhebbende thuisfront). Groot succes. Dat wordt terugbetaald in lokaal gemaakte salades, cakes, etc. Ik hoef geen broodpakketje mee te nemen.....
lokale lunch.....
lokale lunch.....
DSCN1237.JPG (334.51 KiB) 2478 keer bekeken
Ons internationale trainingsteam met de tolken erbij.
Ons internationale trainingsteam met de tolken erbij.
DSCN1239.JPG (221.78 KiB) 2478 keer bekeken
En weer 100 studenten afgeleverd die binnen een week echt zijn veranderd: ze stellen vragen, durven hun standpunt te verdedigen (ook t.o.v. een hoger gegradueerde), zoeken naar team-oplossingen, etc.
Er is nog een lange weg te gaan maar er worden stapjes gemaakt.
Verplichte model-foto
Verplichte model-foto
IMG_3767.jpg (224.25 KiB) 2478 keer bekeken
Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt weer voor je mooie inzage in die rare wereld!
Reinout-ST3 schreef: 11 nov 2018, 06:25 Ik kijk in ieder geval enorm uit naar volgende maand wanneer ik op verlof kan. De ST3LE rijden.....en een Augustinus Bockbiertje wegwerken. Die 2 tezamen lijken me een onhandige combinatie want na een half jaartje bijna drooglegging denk ik dat zo´n 12%-biertje inslaat ls een bom.
Vrije vertaling: Reinout doelt hier op de Aventinus Eisbock van Schneider.
https://schneider-weisse.de/en/node/54

Die Eisbock is zo'n beetje "Tap6 on steroids" :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Als je even de "ruzie" tussen de bevolkingsgroepen kan vergeten is het best boeiend zo uitgezonden worden...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dankjewel Reinout voor je leuke en leerzame verslag en mooie foto's. Een cultuuromslag gebeurt nooit zomaar binnen een eeuw, maar baby-steps zoals jullie maken met die klassen, gaat uiteindelijk hopelijk een wereld van verschil maken!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mooie verslagen inderdaad en respect voor het werk.
Echter, ik werk al heel wat jaartjes met Israeliers en ik kom langzamerhand tot de conclusie dat het nooit zal veranderen daar. Het is altijd wat, elke (zakelijke) discussie wordt na een tijdje persoonlijk gemaakt en de karakters zijn zeer opvliegend.
We maken er het beste van en er zijn ook goede uiteraard (er schijnen zelfs fijne Fransen te zijn :P ), maar blijft een explosief volkje.
Gesloten