Radio Kootwijk

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Inderdaad is het hier gespannen.

Wel maak ik me steeds meer zorgen om de gruwelijk beperkte media/verslaglegging in dit conflict. Beangstigend eenzijdig en incorrect.

En dan hebben we het in Nederland nog niet eens slecht. Daar werd tenminste nog aangegeven dat de trigger inderdaad een undercover-operatie was in de Gaza. In Engeland zie je alleen maar filmpjes van de spectaculaire Israëlische raketonderscheppingen (Iron Dome) en wordt gesteld dat er vanuit Gaza een raket-bombardement aan de gang is.

Even voor de duidelijkheid:
- in Gaza woont geen Israëliër; daar woont 100% Palestijn. Ze (Hamas) verschuilen zich dus niet daar; ze wonen daar. Ze hoeven zich niet te verschuilen. Die scheiding is echt heel strikt. Ben hier in "mijn" woon/werkgebied (Fatah) nog geen keppeltje tegengekomen. Om de zoveel tijd maakt een Joodse kolonist de domme fout om op de rotonde de verkeerde afslag te nemen en bevindt zich vervolgens in Palestijns gebied. Je komt nog een waarschuwing tegen (zie foto) maar da's meestal op een weg waar niet valt te draaien. Die auto, te herkennen aan de duidelijke nummerplaten, wordt dan ook onthaald met een stenenregen. De inzittenden moeten ontzet worden door de politie en veilig weggevoerd.....
Israëliërs MOGEN niet eens in deze gebieden komen.; da's trouwens een Israëlische wet.
waarschuwingsbord
waarschuwingsbord
DSCN0640.JPG (618.07 KiB) 2657 keer bekeken
- die raketten die worden afgeschoten zijn vrijwel niet te richten. Je geeft ze een hoofdschootsrichting mee en succes.....onderweg. In mijn ogen daarmee een terroristisch wapen want niet-discriminatief. De kans dat je er per ongeluk burgerslachtoffers maakt is enorm. Dat zal dan ook wel de bedoeling zijn......wat ook weer een terroristische daad is. Burgers mogen nooit een doelwit zijn.
De raketten/Hamas de eer geven dat ze die raketten kunnen richten op specifieke wijken is echt te hoog gegrepen. Als dat het geval was hadden ze al lang specifieke doelen zoals Israëlische kazernes en opstellingen aangegrepen. Op dit moment zijn die raketten lomp en ongericht. Wat ze als terreurwapen alleen maar effectiever maakt.

De situatie is zeer gespannen. En ik mag zo weer onderweg; fijn.....
Maar daarom draaien we hier dan ook een uitzending.
Groetsels,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pas goed op jezelf Reinout.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Zaterdagavond... nee, inmiddels zondagmorgen. Als ouder van een puber betekent dit langer opblijven en dan in de vroege ochtend naar dat feestje rijden en je kind mee naar huis nemen. Voor mij is dat totaal geen probleem, ik ga met hetzelfde gemak door tot zonsopgang. Dit in tegenstelling tot ochtendmensen die voor dag en dauw opstaan en 's avonds voor 22:00 uur op bed liggen. Zo kom ik op dit forum regelmatig een vaste gast tegen tijdens uren dat de meeste mensen slapen: voor mij omdat de dag nooit lang genoeg is en die ander omdat de volgende dag niet vroeg genoeg kan beginnen. Het is dus mogelijk in levensstijl tegengesteld te zijn en toch iets bijzonders samen te delen. Het zal jullie niet verbazen dat ik doel op onze zandhaas in den vreemde, ons anker in een woeste zee en de man die staande weet te houden onder barre omstandigheden, ofwel

Reinout, bent U daar?

Jongen, had ik deze week toch bijna je ST3-LE getest, de planning was vrijdagmiddag maar er kwam een te leuke activiteit tussendoor en de omstandigheden waren net té mooi om deze kans te laten glippen.

Ik ben geboren en getogen in Soest, wij woonden op de Braamweg in de buurt van de Soesterduinen. Aan de andere kant van het bos lag het Soester Natuurbad waar we met het hele gezin een abonnement op hadden. Tien minuten fietsen van ons huis... En wat waren we verzot op dat zwembad, elke dag lagen we daar in het water of op de zonneweide, niet zelden twee keer per dag ('s morgens een uurtje zwemmen voor school en dan rechtstreeks uit school weer naar het zwembad).

Enfin, in 1990 heeft de Soester politiek besloten het zwembad te sluiten en de grond te verkopen aan het Hilton-concern dat daar een akelig lelijk resort heeft gebouwd met een 18-holes golfbaan waardoor het glooiende landschap is omgetoverd tot een opengereten kraterlandschap. Uiteraard was de weerstand uit de bevolking groot maar zoals vaak regeert het geld en dus werd de stop uit het bad getrokken.

Vrijdag ben ik op de ST5 vanuit Herveld naar Soest gereden (55 km) via het Hilton-hotel naar een logeeradres in Soest om 's avonds de presentatie van een boek over het Soester Natuurbad bij te wonen bij boekhandel Van de Ven. De ruimte was afgeladen vol, mensen van allerlei pluimage maar met één verbindend element: het gevoel van weemoed over het verloren gegane zwembad waar we allemaal hebben leren zwemmen, gespeeld hebben en waar we als puber de eerste "contacten" opdeden.

Het was betoverend mooi weer en zo heb ik de keuze gemaakt om je fiets niet te testen, sorry, sorry! Maar ik zal het goed maken. :az

Nog even volhouden Reinout, over enkele weken zie je vrouw en kind weer en uiteraard hoop ik ook even van je kostbare tijd te mogen delen.

Goede week, stay safe!
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

"Chris, hier Reinout....over"

Goedemorgen ! Had je St3LE review al gemist ?! Maar je hebt groot gelijk; zo'n memorabel moment uit de vroegere tijd moet je niet laten schieten. Zulke dingen/mensen/gebouwen/objecten/etc hebben je gemaakt tot wat je nu bent.

Blijf nog steeds geinteresseerd in je review ! Zeker je bemerkingen over de winterbanden. Jij hebt nu al zoveel kilometers afgelegd op de standaard St5 banden dat de verschillen met de winterbanden goed te duiden moeten zijn. Nou hoop ik maar dat Team Dikkenberg die wintersloffen alvast gemonteerd heeft; dat had ik gevraagd.

En inderdaad over 3 weken weer een kleine 2 weken verlof in Nederland. Daar hebben het thuisfront en ik echt zin in. Volgens mij heb ik straks op Schiphol een magneet tegen me aangeplakt die met geen mogelijkheid er van af te wrikken is (.....tot we voorbij een MacDonald rijden.....hihi). Nog even volhouden.

Hier is het regenseizoen serieus begonnen. Prima voor de olijfoogst; die was dan ook zo binnen gehaald. Voor de wegveiligheid niet handig:
- buiten de stad door flashfloods (spontane modder/keien-stromen) die de auto's gewoon van de weg (het ravijn in) vegen nu 16 doden. Daarnaast ligt er nu heel veel troep op de weg waardoor je makkelijk wegslipt. En het is niet in de aard van de lokale Arabische vurigheid om je snelheid aan te passen......
Troep overal op de weg
Troep overal op de weg
DSCN1261.JPG (292.74 KiB) 2932 keer bekeken
- binnen de stad is het helemaal een glijpartij. De regen heeft de olie/vet uit het toch al sippe asfalt omhoog gedreven en feitelijk is het hier een grote glijbaan. Er staan nu opmerkelijk meer verse wrakken/crashes naast de kant.
Vers gecrasht
Vers gecrasht
DSCN1267.JPG (429.34 KiB) 2932 keer bekeken
Ik rij gewoon wat rustiger en negeer het toeterconcert achter me. Vervolgens gaan die heethoofden dan inhalen.....nog gevaarlijker.

Gisteren moest ik voor overleg even in Jeruzalem zijn en daar maakte ik de volgende leuke plaatjes:
- Wa's dat nou ? Even kijken
te ver; even het straatje inlopen...
te ver; even het straatje inlopen...
DSCN1271.JPG (222.07 KiB) 2932 keer bekeken
- Ok....buiten alle geloven heeft ook de Kerstman nu zijn eigen plekje in Jeruzalem-stad
Kerstman nabij de Al Aqsa-moskee, de Heilige Grafkerk en andere religieuze toplocaties....
Kerstman nabij de Al Aqsa-moskee, de Heilige Grafkerk en andere religieuze toplocaties....
DSCN1270.JPG (335.99 KiB) 2932 keer bekeken
- Ook grappig het verbod op ellectrische fietsen (met dubbel L) binnen de Oud-Jeruzalem.
Leuk verbodsbord
Leuk verbodsbord
DSCN1268.JPG (378.46 KiB) 2932 keer bekeken
Kortom: nog 3 weken. En die zijn zo voorbij met lessen Engels, instructie Aikido en uitleg moderne besluitvormings- en commandovoeringsprocedures.
Daarnaast begint mijn opvolger nu vragen te stellen over hoe & wat; HET teken dat het binnenkort tijd is om te vertrekken.

Maar eerst de review van de ST3LE lezen !
Stromer allen veilig !
Grtz, Reinout
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Chris, hier Reinout…..over...

bij aankomst straks in Nederland heb ik een volledig ingereden ST3LE..... Fijn dat je opmerkzaam was bij dat schakelen. Ik las op het forum eerst wat negatieve meningen over een terugstap in kwaliteit maar vervolgens juist hele positieve kritiek op het schakelgemak van die microshift. Dat wil ik dan ook zeker meemaken !
Dank daarvoor.
Ben vooral benieuwd naar die winterbanden (liggen die er al op of is het nog een "gewone standaard" ST3LE ?).
Dan hebben ze eind december en begin januari nog mooi de tijd om de volgende zaken door te voeren: spatlap, bidonhouder, race-casette, kinekt/bodyfloat en die winterbanden.....

Het licht wil ik zelf echt eerst ondergaan maar de aanwezigheid van een Groot Licht en dimlicht lijkt al heel goed mijn behoefte af te dekken. Proberen....

Hier heeft het nu goed geregend. En da's merkbaar want die woestijn wordt nu opgeleukt door overal vlekjes en plekjes groen. Niet alleen handig voor de schapen maar je ziet hier nu ook antilopen rondspringen (die de aanwezigheid van mijn auto niet konden waarderen....vandaar de kont-foto van de verdwijnende antilopen).
joepie: vers gras. Alleen jammer van die idioot die ons probeert vanuit de auto te fotograferen.....
joepie: vers gras. Alleen jammer van die idioot die ons probeert vanuit de auto te fotograferen.....
DSCN1279.JPG (321.05 KiB) 2780 keer bekeken
Op de universiteit gaat alles haar gangetje. Even geen formele module lesgeven. Die komt weer in januari. De tijd wordt opgevuld met bijvoorbeeld conversatie-Engels. Ze leren hier alles echt puur theoretisch met een leraar voor de klas die rijtjes en regels uit een boek opdreunt. En dat kunnen ze dan ook. Maar er is geen gesprek mee te voeren.

Vanuit de faculteit kreeg ik het verzoek of ik daar wat aan kon doen. Hardstikke leuk ! Nihil voorbereiding noodzakelijk, maimaal resultaat door een enthousiaste klas die opeens wordt geconfronteerd met een "docent" die rondloopt, open vragen stelt en de discussie aanmoedigt. Da's effe doorbijten in het begin want men durft geen mond open te doen of weerwoord te bieden want je bent hoger in rang.....DUS je hebt gelijk. AAAARRRGGHHH....er is hier nog een lange weg te gaan voordat je publiek kritisch durft te zijn: naar zichzelf en naar de omgeving.
Maar ook dit soort zaadjes worden geplant en mijn tijd vliegt hier voorbij.
je publiek vandaag.....
je publiek vandaag.....
IMG_5153.JPG (659.99 KiB) 2747 keer bekeken
De universiteitsstaf komt even checken.....
De universiteitsstaf komt even checken.....
IMG_5184.JPG (893.05 KiB) 2747 keer bekeken
Ik denk dat we ook aan presentatietechnieken gaan werken; ook daar is nog serieus winst te behalen waardoor de student meer vertrouwen heeft in zichzelf/haarzelf en zekerder overkomt.
Voor dinsdag ben ik gevraagd een les zelfverdediging te verzorgen; dat wordt nog even een dingetje met een gemengde groep dames/heren. Want DAT heb ik als randvoorwaarde gesteld ! Ik vermoed dat de universiteitsraad daar nog even heftig over moet nadenken......hi hi.

Groetsels,
Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 26 nov 2018, 04:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond Chris,

Je was ruim op tijd hoor; ik ben hier nog de hele week. Pas vrijdag vlieg ik richting koud (?!) Nederland.
Wederom nogmaals dank voor het voorwerk van mijn Grote Groene Monster.
Team Dikkenberg had me nog keurig gemaild of ik alleen maar een 11/12/13 onderin wilde (een enkel kransje toevoegen en een grote ongebruikte "dumpen") maar ik heb voor een verse racecassette gekozen. Daar wil ik gewoon een tijd mee doen. De ST1X ervaring heeft me geleerd dat ik vooral 11/12/13 slijt en die zijn dan me losse kransjes weer bij te werken. En de originele 11/42T vind ik gewoon geen lekkere verdeling hebben. Heeft niets met schakelgemak te maken maar met persoonlijke voorkeuren.
Dat ze nu de Microshift-derailleur lekker met die race-cassette hebben draaien is helemaal tof.

Alvast succes met de nachtrit !

Hierbij dan de laatste fotootjes vanaf hier voor verlof:
De beloofde foto van de lokale elektrische fietsen. Gruwelijk populair in Jeruzalem (omzeilen files en geen parkeerproblematiek) maar ook hier in de bezette Palestijnse gebieden veel gezien. Prijs tussen € 1000 - € 1500. Kwaliteit nogal sip; je ziet overal fiets-herstelwerkplaatsjes. In mijn optiek geen goed teken van kwaliteit want er is kennelijk behoefte aan....
Dit zijn geen speedpedelecs want je hoeft vrijwel niet te trappen. En dat doet men dan ook niet. Ze halen wel zo'n 35 km/h. Da's best snel in het donker terwijl er geen straatverlichting is en deze fietsen zeker niet allemaal verlichting voeren. De meesten vooral niet.....
Lokaal elektrisch rij-ijzer
Lokaal elektrisch rij-ijzer
DSCN1296.JPG (300.8 KiB) 2670 keer bekeken


Daarnaast heb ik dus Aikido gastles gegeven. De dames waren toch niet aanwezig want die hadden een externe wedstrijd. Jammer; halen we nog wel eens in.
De meeste leerlingen vonden het leuk en interessant; de leraar ook. Enkele leerlingen vonden het maar helemaal niets dat nu eens (spier)kracht minder belangrijk was maar techniek de sleutel tot succes. En als je in Aikido techniek door spierkracht wil vervangen/compenseren doe je je vooral zelf pijn......en dat gebeurde dan ook.
De les is meegegeven: nooit stoppen met zelfverdediging. Er zijn zoveel varianten .....zoek degene die bij je past.
Aikido 1
Aikido 1
DSCN1350.JPG (187.48 KiB) 2670 keer bekeken
Aikido 2
Aikido 2
DSCN1351.JPG (193.45 KiB) 2670 keer bekeken
Maar deze week begon al best vreemd toen bij binnenkomst in de lobby die hele ruimte was volgebouwd met vogelkooitjes. Bleek de jaarlijks terugkerende internationale vogeltentoonstelling plaats te vinden. Alleen waren ze dat ons vergeten te zeggen.
Heb je ooit wel eens bureauwerk en overleg gevoerd met letterlijk duizenden kwetterende vogeltjes op de achtergrond ?
Voorbereidingen vogeltentoonstelling
Voorbereidingen vogeltentoonstelling
DSCN1298.JPG (245.43 KiB) 2670 keer bekeken
Best wel heeeeel veel. En het bleef maar uitbreiden
Best wel heeeeel veel. En het bleef maar uitbreiden
DSCN1303.JPG (3.64 MiB) 2670 keer bekeken
Veel......je mag blij zijn dat ik geen geluidsopname toe heb gevoegd
Veel......je mag blij zijn dat ik geen geluidsopname toe heb gevoegd
DSCN1305.JPG (249.13 KiB) 2670 keer bekeken
Vanochtend was het vogelfeest voorbij. En spontaan zat er een pracht van een nachtvlinder voor het bureau: een Oleanderpijlstaart. Effe wat anders dan onze citroenvlinder. Voor de foto heb ik er even een liniaal bijgelegd.
Oleanderpijlstaart
Oleanderpijlstaart
DSCN1336.JPG (228.69 KiB) 2670 keer bekeken
Nog enkele dagen te gaan....VERLOF (inclusief proefrijden)(en dat bierje natuurlijk.....)
Groetsels,
Reinout
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Toch nog een paar foto´s voor verlof.....

Mocht er vanochtend weer vroeg uit. Dat klinkt dramatisch maar zo zie ik het niet.
Ten eerste ben ik een echt ochtendmens.
Ten tweede vermijd je die ellendige files en opstoppingen bij de checkpoints.
Ten derde word je getrakteerd op een fraaie zonsopgang.
Ten vierde is de fauna nog "bezig" en niet weggejaagd door temperatuur of mensen....

Dus:
Plaatje !
Plaatje !
DSCN1357.JPG (123.84 KiB) 2633 keer bekeken
Vanuit de rijdende auto; da's een fijne ochtendstart
Vanuit de rijdende auto; da's een fijne ochtendstart
DSCN1363.JPG (101.29 KiB) 2633 keer bekeken
En daar zijn ze weer !
En daar zijn ze weer !
DSCN1360.JPG (362.2 KiB) 2633 keer bekeken
De reden voor het vroegere vertrek was omdat ik was gevraagd bij een nationale Rampenoefening te gaan kijken. Graag ! Niet alleen omdat ik daardoor inzage krijg hoe de samenwerking tussen alle diensten is maar ook omdat er dan niemand anders ergens vandaan hoeft te worden ingevlogen. De aanwezigheid van Internationale waarnemers wordt door de Palestijnen zeer gewaardeerd en ze verwachten spontaan dat je even oplossingen aan kan dragen voor het gespeelde scenario: een heftige aardbeving met veel slachtoffers waarbij als verzwarende factor de beschadiging van de lokale gevangenis had plaatsgevonden waarbij dus alle gevangen "los" waren.
Interessant dagje....
Deverse partijen gespeeld door eigen personeel. Er zijn 100en dingen op aan te merken maar waar het om ging (communicatie & coordinatie) is bereikt
Deverse partijen gespeeld door eigen personeel. Er zijn 100en dingen op aan te merken maar waar het om ging (communicatie & coordinatie) is bereikt
DSCN1365.JPG (235 KiB) 2633 keer bekeken
Groetsels
Reinout
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mooie platen!
Mag ik vragen waar jij precies zit Reinout?
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Daniel1975,

dat wordt een meervoudig antwoord....sorry daarvoor...

Mijn woonlocatie is Ramallah.
Mijn werklocatie is VOORAL in/rond Jericho maar bestrijkt formeel de complete bezette Palestijnse gebieden.
Die zijn voor de "wereld" bekend als de Westbank en de Gaza-strook. En ik doe mijn werk in de Westbank; een interessante locatie.....details zie je vooral in het nieuws (en dan meestal niet met een blijde mededeling.....).

Er zijn in deze regio meerdere internationale missies die totaal verschillende taken hebben:
- de ene groep Internationals moet vooral bestandslijnen waarnemen (want ZIJ worden gezien als de neutrale controleur; de partijen zelf zijn per definitie bevooroordeelt). Jij en ik (Nederlandse achtergrond) erkennen grenzen; is niet eens een discussie. Sterker nog: zonder enig probleem rijd jij/ik door naar Duitsland (voorbeeldje....) en snap automatisch dat daar andere regels gelden. Dat ligt hier echt totaal anders want grenzen worden per dag verandert (en na 5 maanden op locatie spreek ik uit ervaring: de ene partij breidt uit ten koste van de andere partij. En zelfs agressief !).
- de volgende groepering Internationals heeft een specifieke grenslijn toebedeelt gekregen waar nog daadwerkelijk oorlogshandelingen plaatsvinden. In dit geval Syrie en spontaan zie je daar ook opeens Iraanse strijdkrachten.....(even geen commentaar). Deze Internationals hebben een meld-functie naar de VN.
- Een volgende groep Internationals maakt zich druk met de opbouw van de politiediensten. Da's vooral een Europese effort om de Palestijnse politie op gezond niveau te krijgen. Hulde voor die club: je hoort er nooit van maar dit is een grote inspanning op de achtergrond. En Nederland, met haar buitenlandbeleid, is hier een serieuze speler. Wat mij betreft mag daar best wel eens reclame (o.i.d.) voor worden gemaakt want Nederland ondersteund gewoon een ander land in opbouw. Daar hoef je je niet voor te schamen ! Dat is belastinggeld met een reden.
- Daarnaast is er een groep internationals die de VOORMALIGE milities van de PLO langzaam doch zeker een functionele/professionele basis bieden. Daar hoor ik bij (met nogal wat andere smaken/kleuren militairen). Bedenk dat nog geen 20 jaar geleden Israel Ramallah (huidige woonlocatie) bombardeerde !. Destijds had de PLO meerdere milities onder zich (hele agressieve namen...…ga ik niet gebruiken want da's onhandig met de huidige stand van computer-technologie) maar met het bereiken van de Oslo-akkoorden moesten die vechtende milities een andere taak krijgen. En dat is waar "wij" ons mee bezig houden. De ene militie is in de loop der tijd "douane" geworden (moet je ze wel opleiden). De andere militie is verkeerspolitie geworden (idem qua opleiding. En denk hier niet te licht over want de meeste slachtoffers vallen "gewoon" in het verkeer op de Westbank). En ik maak me dus in mijn rol vooral druk over de jonge Palestijn die een toekomst ziet in een baan bij "security services". Oftewel: de overheid. En vervolgens instromend bij een politie/overheidsdienst.
Nogmaals: 20 jaar geleden was de hele PLO-organisatie nog te bestempelen (met de norm van vandaag) als een terroristische organisatie. Het is aan al die groeperingen Internationals, en internationale druk, om condities te scheppen dat zowel de Israëliërs als de Palestijnen naast elkaar kunnen leven. Na 5 maanden hier durf ik de zin "met elkaar" nog niet te gebruiken....
Er is hier nog jaaaaaaren werk. Het is aan de (inter)nationale politiek of ze dit belangrijk genoeg vinden.

Nogmaals excuus voor het veeeeeeel te uitgebreide antwoord. Het is hier dan ook een buitengewoon ingewikkelde situatie (mega-interessant !!!!). Straks na deze uitzending heb ik gewoon echt weer even rust-tijd nodig om weer te acclimatiseren aan Nederland. Dan kan ik me weer zorgen maken over andere priotiteiten zoals mijn aankomende ST3.
En mijn prioriteit vanaf vrijdag ligt echt niet bij de Stromer (hoe 7K dan ook....) maar vooral bij mijn thuisfront.

Groetsels vanuit deze zandbak,
Reinout
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Lekker kort, hou ik van :cool2:

Boeiende job! Ik ken de situatie ter plekke een beetje ivm zaken doen in Israel. Maar snappen? Dat nooit volgens mij..... oud zeer, lichtgeraaktheid, culturen; ze komen er daar nooit uit vrees ik :(.
Ik stond in januari bij Nahal Oz (iets afgeven aan dochter onze agent) en dan praten ze net zo makkelijk over raketten of het opblazen van tunnels als dat wij praten over het weer.
Bijzondere wereld.
Gesloten