Natuurpracht

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

philipbo schreef: 11 mei 2018, 22:26 Ben ik de enige die vindt dat alle foto’s die niets met het stromeren te maken hebben, hoe mooi ze ook zijn, niet op dit forum thuishoren?
Ook ivm de bandbreedte die ze vreten?
Ik heb hier ook over nagedacht en ik snap je opmerking en zorgen hierover, dus dikke prima dat je erover begonnen bent. Het was bij mij eerder ook een punt van zorg, maar momenteel gaat het goed.

Ik heb in het eerste half jaar van het bestaan van het forum een limiet ingebouwd op het bestandsformaat van de afbeeldingen. Dit had tot gevolg dat minder mensen foto's plaatsten, omdat ze die eerst zelf moesten resizen en daar had lang niet iedereen (begrijpelijk) trek in. De meeste mensen willen een foto maken en meteen vanaf hun smartphone zo het forum op gooien. Ik had bij deze methode ook veel werk aan het bieden van ondersteuning, want er kwamen veel vragen over binnen.

Omdat ik het plaatsen van foto's van enorm belang vind voor de kwaliteit en de lol van het forum, heb ik er na een enkele maanden voor gekozen om de bestandslimiet eraf te halen zodat het plaatsen van foto's laagdrempelig blijft. (Gelukkig is het zo dat de PHPBB software zich vreselijk verslikt in exorbitant grote bijlagen, dus die mislukken toch wel.)

Het aantal foto's op het forum zonder Stromer, en die misschien wat offtopic zijn, is naar verhouding dermate laag dat de impact op de opslagruimte relatief klein is.

Om de datalimiet op de opslagruimte van onze hosting provider een beetje ver bij ons vandaan te houden, heb ik een tijdje gezocht naar een automatische image resizer (via een goedgekeurde PHPBB plugin), maar die heb ik helaas nooit kunnen vinden.

Mensen vragen om hun foto's op externe websites te plaatsen kan natuurlijk ook, maar je zult zien dat driekwart van die foto's om uiteenlopende redenen binnen een jaar verdwenen is, gaten achterlatend in prachtige en informatieve topics. Ook geen optie dus.

Ik heb daarom een tijd geleden een groter hostingpakket afgenomen voor het forum, zonder datalimiet op het websiteverkeer (fair use) en met beduidend meer opslagruimte. Momenteel zitten we op 11% van die opslagruimte, dus we kunnen gelukkig nog wel een tijdje door. Dat hosting pakket is uiteraard duurder dan toen we begonnen, maar dankzij de donaties zijn we momenteel tot ongeveer januari 2019 uit de kosten.

Samengevat: ik vind de toegevoegde waarde van bepaalde offtopic foto's groter dan het probleem met opslagruimte dat ze veroorzaken.

Over een ander vrijwillig donatiesysteem voor forumleden ben ik nog aan het nadenken, om te voorkomen dat ik steeds met de pet rond moet gaan wanneer ik weer teveel uit eigen zak moet gaan betalen. Met de pet rondgaan blijf ik toch een beetje moeilijk vinden, en reclame toelaten op het forum is een stevig wespennest gebleken als gevolg van rivaliteit tussen Stromer dealers onderling. Bovendien is de onafhankelijkheid van het Stromer Forum voor mij een heel groot goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Vanuit mijn kant zal ik alleen nog maar foto ‘s plaatsen waar de Stromer op staat.... aan de andere kant was het ook eens leuk om de diversiteit qua foto’s te zien van de hobby fotograaf 😉
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 12 mei 2018, 00:20
...tot ongeveer januari 2019 uit de kosten.

Over een ander vrijwillig donatiesysteem voor forumleden ben ik nog aan het nadenken, om te voorkomen dat ik steeds met de pet rond moet gaan wanneer ik weer teveel uit eigen zak moet gaan betalen. Met de pet rondgaan blijf ik toch een beetje moeilijk vinden, en reclame toelaten op het forum is een stevig wespennest gebleken als gevolg van rivaliteit tussen Stromer dealers onderling. Bovendien is de onafhankelijkheid van het Stromer Forum voor mij een heel groot goed.
Ik denk eigenlijk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken, zo eens in de zoveel tijd ergens een opmerking plaatsen tot wanneer je momenteel gedekt bent, zorgt wel voor een cashflow die het dekt denk ik. Je hebt inmiddels een flinke community om je heen gebouwd en zolang deze lekker blijft fietsen en lezen zijn er denk ik genoeg die hier een paar centjes voor over hebben. Het is tenslotte geen gamingforum met allemaal pubers.
En heel kort door de bocht: mocht dat niet zo zijn, dan is het forum blijkbaar van te weinig toegevoegde waarde om het levend te houden.

Want om hier nou ook te gaan lezen in de banners dat we onze fietsen bij fietsenwinkel.ellende moeten gaan kopen...... :aq

On topic: erg mooie foto's Eric! :ay
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 12 mei 2018, 01:00 Want om hier nou ook te gaan lezen in de banners dat we onze fietsen bij fietsenwinkel.ellende moeten gaan kopen...... :aq
Haha nee die akelige banners die gaan er niet komen, niet van die keten, maar ook geen andere ;)

Ik ben even bezig geweest met een subforum "Dealernieuws" met toegang voor dealers om informatie berichten aan ons kwijt te kunnen zoals een ST5 testdag. Maar toen vloog iedereen elkaar en vooral mij in de haren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Thanks Wiebe :D
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Stromeur schreef: 12 mei 2018, 01:04
Wiebe schreef: 12 mei 2018, 01:00 Want om hier nou ook te gaan lezen in de banners dat we onze fietsen bij fietsenwinkel.ellende moeten gaan kopen...... :aq
Haha nee die akelige banners die gaan er niet komen, niet van die keten, maar ook geen andere ;)

Ik ben even bezig geweest met een subforum "Dealernieuws" met toegang voor dealers om informatie berichten aan ons kwijt te kunnen zoals een ST5 testdag. Maar toen vloog iedereen elkaar en vooral mij in de haren.
De meesten dealers zullen echt wel een oogje in het zijl houden hier op het forum 😉 althans die van mijn neemt regelmatig een kijkje 😬
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik vind het altijd leuk om de nieuwe aanwinsten in deze feed te bekijken.
Dus als het kosten technisch kan en er wordt niet "gespamd" ben ik voorstander van de huidige policy.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Knipsel.PNG
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik hou zo van Friesland, al helemaal op de terugrit naar huis na een uur relaxed paardrijden zonder zadel. Dan ben ik al totaal Zen en die 10km naar huis op mijn Es zijn de kers op de taart, zeker met deze mooie luchten:

Stromer ST2 S (2).jpg
Stromer ST2 S (2).jpg (5.85 MiB) 2700 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Paardjes!! :D

Stromer ST2 S MY2017 (2).jpg
Stromer ST2 S MY2017 (2).jpg (2.5 MiB) 2718 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie