Normaal fietsen nooit meer zoals het was?

Riese
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mei 2018, 19:23

Ik heb dit gevoel nagenoeg niet. Ik gebruik mijn gewone herenfiets zeker wel.
Maar waarschijnlijk komt dat omdat ik standje 3 van stromer bijna niet gebruik owv de actieradius naar mijn werk.
Ik ben dus stevig aan het 'stampen' op de stromer om snelheid te halen en te houden
Lomito

Riese schreef: 13 mei 2018, 20:39 Ik heb dit gevoel nagenoeg niet. Ik gebruik mijn gewone herenfiets zeker wel.
Maar waarschijnlijk komt dat omdat ik standje 3 van stromer bijna niet gebruik owv de actieradius naar mijn werk.
Ik ben dus stevig aan het 'stampen' op de stromer om snelheid te halen en te houden
Je raakt gewend aan zoveel ondersteuning dat gewoon fietsen niet leuk meer is. Maar dat vond ik toch al niet leuk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 13 mei 2018, 20:29 Ja, dat zijn de enige 2 modellen waar Chris het licht op heeft gezien ;)
M99 PRO? :hy: :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Ik heb nog zo’n oude herenfiets van het merk Simplex Amsterdam. Ongeveer 25 jaar geleden voor Fl.25,= gekocht van mijn werkgever. Later een zwarte melkkrat voorop gemonteerd en jaren gebruikt om naar het station te fietsen. Nu ik Stromer gebruik ik hem zelden. Laatst weer wel even en ik had direct hetzelfde gevoel als de starter van dit topic. Ik heb een aantal malen gekeken wat er aanliep en ben daadwerkelijk even gestopt om te kijken wat er loos was.
Er was niets loos, Stromeren went gewoon snel en maakt je VERwent.

Groet Mark
Laatst gewijzigd door Lamkram op 14 mei 2018, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is sowieso bizar hoe snel je gewend raakt aan bepaald rijgedrag. Ik heb een bakfietsenrij gehad (verhuur en sleutelen). Als ik weer eens een tijdje op een bakfiets door de stad had rondgereden en ik stapte daarna op een normale fiets, dan viel ik prompt om. Hele balans weg, echt alsof iemand me zo huppekeetje van mijn fiets trok. De eerste paar keer dat dat gebeurde was ik er stellig van overtuigd dat de fiets stuk was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik heb dit gevoel zelfs met mijn vervang speed pedelec met middenmotor, ik durf al mijn gewone fiets niet meer aanraken nu ik dat weet. :lol:
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Draftsman schreef: 13 mei 2018, 20:23
Mountainmac schreef: 13 mei 2018, 17:01 Meer Stromeraars die dit herkennen?
Yup, same here :) Ben dus niet de enige... Gisteren voor het eerst terug op de racefiets en bij vertrek voelde het alsof de fiets aan de grond bleef kleven. Na 500m terug gekeerd en (er zit een set nieuwe wielen en banden op) mijn oude banden er terug opgelegd :roll: . Ging iets beter maar voelde toch nog alsof de fiets bleef plakken. Onderweg een paar keer gestopt om de checken of de remmen niet aanliepen of mijn wielen en pedalen wel soepel draaiden. Het was in ieder geval een bevreemdende rit :)
Net hetzelfde meegemaakt zaterdag na 1200 km enkel nog dagelijks op de Stromer gereden te hebben zaterdag op de gewone racefiets.
2 maal gestopt om te kijken of mijn wielen wel goed liepen. Maar niks aan de hand aan de fiets. Was het vreemdste gevoel in jaren dat ik op een fiets had.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik geloof dat ik blij moet zijn geen Stromer te hebben. Zou toch zonde zijn als ik mijn Gaastra van 3000 euro niet meer zou willen bgebruiken.
De SP is voor woon-werk-verkeer. De Gaastra (Hij heet Ome Gerrit en heeft me in de afgelopen 6 jaar bijna 40.000 km door Europa gevoerd) is mijn onthaast-fiets, voor dagtochtjes, dagelijke dingetjes maar vooral voor fietsvakanties. Met volle uitrusting vanuit huis fietsend voor een paar weken Europa in. Nee, het rijdt niet licht. Totaal ongeveer 130-140 kg in beweging houden, ook in de Ardennen, de Eifel e.d., dat gaat wel, maar niet vanzelf. Maar het is leuker dan de SP. Of eigenlijk: het is anders leuk. De SP is geweldig in het file ontwijken en het ontstressen na een hectische werkdag. Ome Gerrit is grootschaliger geweldig in het ontstressen na een jaar hard werken. Als hij na een dag fietsen naast de tent staat en ik op de alcohol-brander een eenvoudige doch voedzame maaltijd bereid, kijk ik hem aan, geef ik hem een klopje op het stuur en bedank hem voor weer een geweldige dag samen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Heel, heel heeeeeeeeel herkenbaar!!!

Afgelopen zaterdag met de "mamafiets" van mijn vrouw naar het treinstation gefietst. Voor het eerst in een half jaar weer op een gewone fiets.
Ik trapte me helemaal de pleuris en stond nog steeds bijna stil. :bu: :bc
Pas toen ik allemaal mensen voorbij begon te gaan, besefte ik me dat ik voor een gewone fietser nog best rap ging.

Een Stromer geeft je een compleet verknipt beeld van de werkelijkheid....maar dat is best lekker :lol:
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Polling schreef: 14 mei 2018, 14:59 Ik geloof dat ik blij moet zijn geen Stromer te hebben. Zou toch zonde zijn als ik mijn Gaastra van 3000 euro niet meer zou willen bgebruiken.
De SP is voor woon-werk-verkeer. De Gaastra (Hij heet Ome Gerrit en heeft me in de afgelopen 6 jaar bijna 40.000 km door Europa gevoerd) is mijn onthaast-fiets, voor dagtochtjes, dagelijke dingetjes maar vooral voor fietsvakanties. Met volle uitrusting vanuit huis fietsend voor een paar weken Europa in. Nee, het rijdt niet licht. Totaal ongeveer 130-140 kg in beweging houden, ook in de Ardennen, de Eifel e.d., dat gaat wel, maar niet vanzelf. Maar het is leuker dan de SP. Of eigenlijk: het is anders leuk. De SP is geweldig in het file ontwijken en het ontstressen na een hectische werkdag. Ome Gerrit is grootschaliger geweldig in het ontstressen na een jaar hard werken. Als hij na een dag fietsen naast de tent staat en ik op de alcohol-brander een eenvoudige doch voedzame maaltijd bereid, kijk ik hem aan, geef ik hem een klopje op het stuur en bedank hem voor weer een geweldige dag samen.
Jaloers hoor Polling, ik zie het voor me.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie