Stromer ST1X kopen met 983Wh batterij maar kan dit wel?

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Probleem met Stromer hier in belgië is dat je nu niet bepaald zo veel dealers hebt om uit te kiezen hier in de buurt... Ik ga ook geen dealer kiezen ver uit de buurt uit gemaksredenen (onderhoud, garantie), hij had nog wel rare verhalen om eerlijk te zijn en zo wist ik bijvoorbeeld meer over de aankomende modellen dan hijzelf... Maar de fiets blijft natuurlijk een stromer en zolang ik weet wat ik bestel en koop verwacht ik geen problemen. Ik leg dit nogmaals voor bij hem en als hij zegt dat het niet gaat zal ik wel moeten uitwijken.

Ideaal is het niet maar een dealer +30km uit de richting zie ik niet zitten :bn:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snap ik. Eén van onze forumleden woont slechts 300 meter bij zijn dealer vandaan, en die is daar helemaal gelukkig mee.

Aan de andere kant: ik zelf heb mijn Stromer bewust niet gekocht bij de dichtstbijzijnde dealer (hier 30km vandaan), maar bij een dealer die 120km bij mijn vandaan zit. Niet vanwege de prijs, maar juist vanwege de uitstekende service. Geen seconde spijt van gehad!

Het hangt ook een beetje af van hoe zelfredzaam je bent. Het forumlid dat 300 meter bij zijn dealer vandaan woont, stapt daar gewoon met elke vraag binnen. Dat kan, en dat mag en dat is gezellig. Ik vind het echter geen probleem om zelf kleine dingen aan de Stromer uit te voeren, vind ik juist ontzettend leuk.

Kies dus de dealer waar jij je het prettigst bij voelt, en die jouw wensen en verwachtingen waar kan maken. Aan de Stromer zelf zal het in ieder geval niet liggen. Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jan S
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:26

Geen probleem. Dealer kwam gelijk al met het idee voor de zwaarste accu.
Ook (nog) geen problemen gehad met laden, zowel in als buiten de fiets.
Met een beetje economisch rijden en afhankelijk van de weersgesteldheid haal ik nu met één lading 2 maal enkele reis à 38 km per dag zonder tussendoor op te laden dus. Heenreis op ondersteuning 2 en terug op ondersteuning 3. Ongeveer 10% over.
Zal straks tijdens de winter wel wat anders worden. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Bij stromer ook nagevraagd dus voor de volledigheid


https://imgur.com/8qj7HeQ
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Ik heb ook een ST1x met de 983 Wh accu. Het kan gewoon en de fiets herkent de accu als 983 Wh. Geen probleem dus!
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

......van minimaal 4 forum leden hoor je dat t geen probleem is. En dan nog steeds navragen bij Stromer. Als je ons niet gelooft vraag dan maar meteen aan Stromer :bu:
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Verkeerde been uit bed gestapt, beter te veel dan te weinig geïnformeerd denk ik dan :bp:
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Beetje kribbig was t wel ja :lol:
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Awv schreef: 06 okt 2017, 15:12 Beetje kribbig was t wel ja :lol:
Geen probleem hoor, ik licht wel een tipje van de sluier op waarom al dat extra nagevraag, Laatste half jaar 3 dure aankopen gedaan waar mijn vertrouwen in verkopers en dealers (er zat een elektrische bakfiets tussen) een serieuze deuk heeft opgelopen, ik sta momenteel gewoon heel erg wantrouwig tov iets aan te kopen dus ik wou heeeeel zeker zijn dat die 983Wh een optie was en eerste contact met de lokale stromer dealer liep het dus al direct mis... Ik zoek de dealer hier ook even mee te confronteren volgende week en dan is de reactie van Stromer zelf ook iets zwaarwichtiger.

Natuurlijk geloof ik jullie wel jullie lijken me bijna een autoriteit op vlak van Stromer en ik ben ook super blij dat ik dit forum gevonden heb en dat jullie me willen helpen :az

Stromer on :cool2:
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Heeft er al iemand op gewezen dat er twee types laders zijn, met 190 en met 240 watt?
Dat zou ik nog wel even afchecken. De vette batterij laden met de lichte lader kan evt te lang duren.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Plaats reactie