Ik ben verkocht...

ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Ik ben al een tijdje (stiekem) allerlei fora en groepen aan het doorspitten i.v.m. de aankoop van een snelle e-bike. Ik stak al heel wat op van al de geposte berichten hier en elders! Ik woon in België en rij momenteel 3 keer per week een afstand van 60 km/dag (30 enkele reis) naar mijn werk. Tot op heden deed ik dat met een mountainbike maar dat werd toch wat zwaar. Daarom begon ik een jaar geleden uit te kijken naar een e-bike. Eerst reed ik met enkele 25km/u versies maar daar werd ik zeeziek van :cry: want mijn snelheid zat steeds in de buurt van de 26-27 km/u. Dus motorondersteuning viel weg en dan weer aan... Ik koos eerst ook voor een middenmotor model maar raakte hoe langer hoe meer overtuigd van een achterwielmotor. Zeker omdat ik met mijn mountainbike een trapas of 2 versleet...

Vorige zaterdag, na nogmaals een half dagje proefrijden op de ST1x, de knoop doorgehakt en een bestelling geplaatst bij een dealer van Stromer in mijn buurt. Ik kreeg de (zwarte, 17 inch)St1x met de 814Wh batterij voor de prijs van de ST1x met de standaard batterij van 618Wh. Goede deal, denk ik. Bij andere dealers moest ik 500 euro bijbetalen voor die upgrade. De fiets was niet op voorraad in de winkel maar werd onmiddellijk besteld. De verkoper wist me wel te vertellen dat de vraag groter is dan het aanbod van Stromer fietsen (voor dit jaar) en dat de levertijd hierdoor wat kan uitlopen. Waarschijnlijk zal Stromer ook niet aan alle vraag kunnen voldoen. Ik zal de fiets dus niet binnen een weekje hebben ;) De geproduceerde fietsen staan blijkbaar al wel in Zwitserland maar gaan voor afmontage naar Duitsland en dan pas naar België. Het aftellen is begonnen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met je aankoop, weer een Stromer rijder erbij :)

Met de grotere accu tegen de prijs van de standaard accu heb je volgens mij een uitstekende deal gesloten. Je rijdt precies dezelfde afstand en frequentie als ik, lees ik (3x per week 30km enkel). Ik doe dat op een ST1 X met de standaard 618Wh accu en heb, afhankelijk van hoeveel wind ik mee of tegen heb, nog zo'n 60 tot 44% capaciteit over na 30km fietsen met volle ondersteuning (echt exact de standen van mijn accu vandaag, met resp. windkracht 3 a 4 mee op de heenreis, en tegen terug). Ik laad de accu daarom altijd bij op mijn werk. Dat zal met die grotere accu van jou niet nodig zijn.

Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten en kun je snel gaan genieten van je mooie bike!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Stromeur schreef: 31 mei 2017, 18:33

Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten en kun je snel gaan genieten van je mooie bike!
Zonet telefoon gehad dat Stromer door hun voorraad zit voor het 17 inch model.... Dealer panikeerde niet maar stelde me gerust dat ze me nog gaan kunnen verder helpen. Zal alleen vermoedelijk wat langer duren. Geen probleem voor mij aangezien ik binnenkort 2 maanden vakantie heb en de fiets nog niet echt nodig heb :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gelukkig maar dat je niet echt haast hebt. Wat gaat de dealer doen? Proberen een model bij een andere dealer op te kopen wellicht?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ik heb 5000 Euro betaald voor mijn ST1X met 814Wh accu. De levertijd was 7 weken uiteindelijk.

Zojuist ook mijn spurccycle bel er op gezet. Waarde is 65 Euro ... absurd en geweldig :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pieter schreef: 31 mei 2017, 21:57 ... absurd en geweldig :D
Er zijn geen woorden die een eerste kennismaking met de Spurcycle bel beter kunnen weergeven dan de jouwe :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Hier wacht ik ook al een week of 7 op mijn 17 inch Stromer.

Gelukkig had de dealer een demo model staan waar ik mag mee rondfietsen tot mijn fiets geleverd wordt.

Over de service helemaal niet te klagen :-)
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Gisterenavond nog mailtje gehad van dealer. Fiets wordt verwacht rond 20 juni. Valt dus nog mee!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat fijn! We kijken nu al uit naar de foto's! ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Vandaag de ST1X gaan ophalen en de eerste kms gereden. Erg leuk... Heb nu de standaard instellingen geselecteerd om zo maandag voor de eerste keer naar het werk te cruisen. Ik heb nog geen Ortlieb Basic fietstas gekocht. Ik vond die tas nogal groot op mijn 17'' model. Moet er nog even over nadenken. Voorlopig nog even met de rugzak op pad.
Plaats reactie