Tikkend geluid voorvork

Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

ST1x-er schreef: 26 sep 2017, 20:19 Volgens mijn dealer kan het geen kwaad. Het is alleen een erg irritant geluid :ck: Ze weten dat bij Stromer ook en daarom worden de vorken vervangen.
Vanmiddag bij mijn fietsenmaker geweest. Vooraf de info gedeeld vanuit dit forum dat de ST1X een voorvork heeft die in sommige gevallen het getik geeft.
De fietsenmaker heeft meteen contact gemaakt met Stromer. Feedback van Stromer is dat dit geen bekend probleem is.
De fietsenmaker gaat nu kijken hoe ze dit zelf kunnen oplossen.

Dit is voor mij niet leuk. Ik denk dat de voorvork vervangen moet worden op basis van info uit dit forum. De fm gaat waarschijnlijk wat vet plaatsen (?) of iets dergelijks en een paar dagen later blijkt dit niet te werken. Uiteindelijk zal de voorvork vervangen worden wat de juiste oplossing zal zijn.

Stromer lijkt officieel dus te ontkennen dat dit een structureel probleem is. Ook op andere fora heb ik gelezen dat dit een bekend probleem is voor de ST1X.

Wordt vervolgd ...
Jan S
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:26

Vandaag de fm een mailtje gedaan over het tikkend geluid. Ook de mp3 van Stx1-er meegezonden. De fm heeft contact gehad met Stromer en die gaf aan dat het probleem bekend is. Eind oktober wordt de voorvork onder garantie vervangen. Goed geregeld dus, maar wel raar dat fm van Pieter zegt dat het probleem bij Stromer niet bekend is.
Laatst gewijzigd door Jan S op 26 sep 2017, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het verbaast me dat de ene dealer zegt dat het probleem bekend is bij Stromer (dat was namelijk ook mijn indruk), en de andere dealer zegt van niet.

Als ik jou was Pieter, dan zou ik dit issue ook rechtstreeks aan Stromer voorleggen. Ik zal morgen de technische man van Stromer ook eens een mailtje doen hierover.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Jan S schreef: 26 sep 2017, 21:38 Vandaag de fm een mailtje gedaan over het tikkend geluid. Ook de mp3 van Stx1-er meegezonden. De fm heeft contact gehad met Stromer en die gaf aan dat het probleem bekend is. Eind oktober wordt de voorvork onder garantie vervangen. Goed geregeld dus, maar wel raar dat fm van Pieter zegt dat het probleem bij Stromer niet bekend is.
Interessant ... ik ga jou feedback weer delen met mijn fm. Ziedaar de voordelen van dit forum!!! Dank je wel.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Stromeur schreef: 26 sep 2017, 21:40 Het verbaast me dat de ene dealer zegt dat het probleem bekend is bij Stromer (dat was namelijk ook mijn indruk), en de andere dealer zegt van niet.

Als ik jou was Pieter, dan zou ik dit issue ook rechtstreeks aan Stromer voorleggen. Ik zal morgen de technische man van Stromer ook eens een mailtje doen hierover.
Hoi Sylvia, dat vind ik wel erg tof! Laat me weten wat daar uitkomt. Ik ga ondertussen mijn fm het vuur aan de schenen leggen ... :dwarf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je bent de eerste die het hoort als ik contact met hem gehad heb.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pieter je hebt een PB van me gekregen.

Helaas is de technische man van Stromer de komende week niet bereikbaar. De support medewerker die ik op het algemene telefoonnummer van Stromer sprak wil niks aan me vertellen, aangezien het niet mijn ST1 X voorvork is die problemen geeft. Dat er meerdere mensen op het forum zijn met dit probleem, en dat die tegenstrijdige berichten van dealers krijgen, wijzigde daar niks aan (beetje jammer).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Had je PB gezien. Geweldig dat je dit gedaan hebt. Ik ga er verder mee aan de slag en houd iederen hier op de hoogte!
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Pieter

Het zou toch een merkwaardig toeval zijn dat zowel de dealer van forumlid Jan S en mijn dealer (die overigens uit België komt) allebei dezelfde datum opgeven voor het vervangen van die vorken! Zowel bij Jan S en bij mij werd eind oktober voorgesteld. Ik vermoed dus dat Stromer van dit probleem op de hoogte is en volop aan een oplossing werkt (lees: massaal andere vorken bestellen in ....) en deze leveringsdatum aan hun dealers bekendgemaakt heeft. Ik weet ook van mijn dealer dat dealers voor het vervangen van deze vorken een kleine onkostenvergoeding krijgen van Stromer!
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Kom zojuist van de fietsenmaker. Hij heeft het stuur met alle onderdelen nagekeken en hier en daar wat gesmeerd. Zoals ik al voorspeld had. Daarna geprobeerd en de geiger-teller (het getik) was nog steeds onverminderd aanwezig. Zoals ik ook al voorspeld had.

Hierop besloot de FM opnieuw contact op te nemen met Stromer. Dit keer kreeg hij iemand anders aan de lijn. Een technische man (ik meen degene die in Zwitserland zit en die Nederlands spreekt). Hij vertelde mijn FM onmiddelijk dat de voorvork vervangen moet worden en dat dit een bekend probleem is voor enkele ST1X fietsen (geen structureel probleem voor alle ST1X'en) .... :ck: De FM deed melding dat hij de dag ervoor ook had gebeld en dat toen ontkent werd dat er een probleem zou zijn ... net als Sylvia vandaag te horen heeft gekregen dus.

Toch vreemd dat er verschillende kanalen zijn binnen Stromer waar onvolledige of tegengestelde informatie gegeven wordt. Voor mij een tegenvaller. Ik had gedacht dat Stromer een bedrijf was dat niet moeilijk doet in het geval van product afwijkingen die er niet horen te zijn. Dit blijkt nu even niet zo te zijn.

ST1x-er schreef: 27 sep 2017, 16:32 Het zou toch een merkwaardig toeval zijn dat zowel de dealer van forumlid Jan S en mijn dealer (die overigens uit België komt) allebei dezelfde datum opgeven voor het vervangen van die vorken! Zowel bij Jan S en bij mij werd eind oktober voorgesteld. Ik vermoed dus dat Stromer van dit probleem op de hoogte is en volop aan een oplossing werkt (lees: massaal andere vorken bestellen in ....) en deze leveringsdatum aan hun dealers bekendgemaakt heeft. Ik weet ook van mijn dealer dat dealers voor het vervangen van deze vorken een kleine onkostenvergoeding krijgen van Stromer!
Deze datum heb ik nu inmiddels ook te horen gekregen: midden oktober is de nieuwe voorvork leverbaar. Ik deel je vermoeden.
Ik denk niet dat alle delaers pro-actief zijn ingelicht. Ik geloof mijn FM dat ze dit niet wisten. Maar ja ... informatie-delen gaat niet altijd soepel en wie weet waar dit is blijven hangen.


Conclusie: dit forum bewijst een enorme waarde te zijn voor ons Stromer bezitters. Ik stel voor een pot te maken waarin we wat donaties kunnen doen zodat Sylvia in ieder geval zonder kosten dit forum in de lucht kan houden. Mee eens? Misschien dat Sylvia haar rekening bekent moet maken en dat we daar een bijdrage gaan maken? (verdient mogelijk een nieuwe thread)
Plaats reactie