Defecte motor

TommyCooper
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:10
Locatie: Twente

Ook bij een officieel dealer kan het fout gaan. Mijn eerste lekke band die ik al na een paar km opliep, heb ik laten verhelpen bij mijn dealer. Na het vervangen van de binnenband is het achterwiel 90 graden gedraaid er in gezet. Hierdoor stonden de aansluitkabels onder spanning en konden deze los schieten uit hun bevestiging op het frame. Gevolg: door geslepen aansluitkabels door de remschijf. Net op het moment dat ik een drukke straat wilde oversteken gaf de motor er de brui aan. Resultaat: al na een paar kilometer een compleet nieuwe motor. De door geslepen kabels zijn niet te vervangen door een dealer.

Dus goed opletten bij het terugplaatsen van het achterwiel. :roll:
Van een Gazelle speed bike overgestapt op een zwarte Stromer ST1X. I love :ba it.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Kan je de kabels niet terug aan elkaar solderen?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Tony Mb schreef: 09 nov 2017, 21:11 Kan je de kabels niet terug aan elkaar solderen?
Zou je daf willen als oplossing? Misschien als er geen garantie meer is of als hobby project zoals: https://endless-sphere.com/forums/viewt ... =6&t=63809
Dat gaat over st1 (vind het wel interessant om de componenten te zien) en ik meen dat de st2 en 1x de controller nu op het frame hebben i.p.v. in de motor zelf maar veel beter te repareren zal het denk ik niet zijn.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Als de garantie ingetrokken of vervallen is zou ik het wel proberen voor ik een nieuwe motor moet gaan kopen.
Dat hobby project(je) heb ik een tijdje ook al eens tegengekomen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Marcowitz
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2018, 21:12

Nadat ik zelf een achterbandje heb vervangen van mijn Stromer ST2 (mijn dealer is gestopt met het stromer dealership, I wonder why?) zit ik met hetzelfde probleem. Ik heb dit al meerdere keren gedaan, voorzichtig, altijd accu verwijderd en nooit iets geforceerd.

Na bijna 13000 km is nu de motor kapot :cry: . Helaas is mijn fiets al 3.5 jaar oude dus kan ik waarschijnlijk geen coulance verwachten van Stromer. Binnen de garantie periode is al eens mijn sensor en accu vervangen. Het blijft een haat / liefde verhouding met Stromer: Een superfijne fiets, maar o zo gevoelig voor storingen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen zeg, dat je motor net na de garantieperiode de geest heeft gegeven.

Overigens kan dit bij jouw ST2 niet gebeurd zijn tijdens het terugplaatsen van het achterwiel, want dit probleem speelde alleen bij de ST1 X (de CYRO Drive motor paste zonder een extra busje niet lekker in het frame en daardoor kon het wiel per abuis verkeerd teruggeplaatst worden, daardoor kon de motor doorschieten bij b.v. een noodstop en defect gaan).

Wat is er precies mis met je Stromer? Heeft de dealer geconcludeerd dat de motor defect is?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie