Nieuwe ST1x erbij!

mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Hoi Stromer bikers,

Gisteren heb ik mijn gloednieuwe Stromer ST1x kunnen ophalen!
IMG_1030.JPG
IMG_1030.JPG (3.03 MiB) 4100 keer bekeken
Tip voor degenen die nog een Stromer zoeken: bij deze winkel staat nog een aantal nieuwe en gebruikte Stomers voor minstens 25 % korting.

De fiets paste mooi in de kofferbak van m'n VW Touran. Even de stoelen eruit gehaald thuis en dan schuif je hem er zo in. Direct naar Dikkenberg in Herveld gereden en daar wat aanpassingen laten doen door Nelis. Voordat ik er ook maar een meter mee had gereden is het volgende aangepast:
  • Bidon houder
  • Ergon GP2 grips met bar ends
  • Quadlock voor m'n iPhone 7
  • Spatlap
  • Standaard die níet automatisch omhoog klapt
  • Abus ringslot
  • Axa kettingslot
  • Spurcycle bel
  • Cateye BM-45 spiegel met een beugeltje onder het stuur
  • Verzekering geregeld (Enra)
De Axa ketting is wel behoorlijk kort, die mocht best een halve meter langer zijn. Maar een insteek kabel is niet echt veilig genoeg. De fiets staat wel in een fietsenstalling die alléén toegankelijk is voor medewerkers maar dan nog vind ik het fijn om hem goed vast te zetten. Een vouwslot, hoe mooi ook, vond ik geen optie omdat ik al een bidonhouder heb. Met klittenband aan het frame lijkt me niks zodat ie in de tas zou worden opgeborgen. Dan vind ik een losse ketting handiger. Spiegel is wat klein en moet ik moet nog wennen met het afstellen maar dat komt wel goed.

M'n eerste ervaring met Dikkenberg in Herveld is zeer positief. Ze zijn zich ervan bewust dat Stromer bezitters veel aandacht vragen en dat krijg je ook. M'n complimenten heren, ga zo door!

Gistermiddag vanaf Herveld naar huis gereden en inderdaad, er verschijnt regelmatig een grijns op je gezicht, heerlijk! Wat me gelijk opviel is dat de ST1x zónder voorvork vering zelfs comfortabeler rijdt dan mijn vorige fiets (QWIC P-RD9s) mét voorvork vering en Schwalbe Marathon Plus anti-lek banden.

Ik liep gisteren gelijk al tegen 2 probleempjes aan die ik dankzij dit forum direct kon oplossen:
  • Wegvallende/haperende ondersteuning na het wachten voor een trein met de voet op de trapper. Opgelost door de sensor even te kalibreren.
  • Lader stopt bij 75 %. Opgelost door eerst de lader aan te zetten en daarna pas de fiets aan te sluiten.
Vanmorgen naar m'n werk gefietst (nu nog 15 km enkel), in de regen en de harde wind pal tegen. Dat ging goed, op sommige stukken reed ik 40+ maar waar de wind echt vrij spel had zakte ik terug naar ca. 37-38 km/u. Erg netjes met deze tegenwind van ca. 28 km/u (windkracht 4). Ik weet nu wel wat de eerste aanpassing wordt wanneer ik weer bij Dikkenberg kom: een andere cassette achter. Het verschil tussen versnelling 10 en 11 vind ik te groot, een standje ertussenin zou erg fijn zijn. In Tiel ben ik op de rijbaan gaan rijden, dat is wel even wennen maar dit ging zonder toeterende auto's en dergelijke ;-)

Vandaag komen de Ortlieb backroller classic (zwart) tassen binnen. Vandaag wordt ook Omni geactiveerd door Nelis, waarna de firmware kan worden geupgrade en ik de fiets met de Omni app kan bedienen. Gisteren kon dit nog niet omdat de fiets nog niet was overgeschreven door Stromer van van Herwerden in Voorburg naar Dikkenberg. De fiets staat dan nog niet in hun portal. Vanavond nog even m'n eigen Brooks B17 erop zetten en dan is het feest compleet!

Een Stromerlijke groet,

Mathijs
Laatst gewijzigd door mhuibers op 08 sep 2017, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Mathijs,

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je prachtStromer! En wat goed om te lezen dat je dankzij alle informatie die Stromer-rijders bereid zijn om hier te delen al meteen bij het eerste gebruik zoveel hebt kunnen aanpassen naar je eigen voorkeur, dat maakt de lol alleen maar groter.

Heel veel plezier met je vurig-oranje ST1 X :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Dank je! Inderdaad, alleen door dit forum goed door te spitten ben ik tot deze aanpassingen gekomen. Ik kon de fiets kopen met erg veel korting dus dan maar meteen goed en de -in mijn ogen nodige- aanpassingen direct doorgevoerd.

Groet,
Mathijs
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

En meteen 'geadopteerd ' door Dikkenberg. Bepaald miet kinderachtig van ze.

Misschien zie ik je wel eens in Tiel Mathijs.
Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Awv schreef: 08 sep 2017, 10:48 Bepaald niet kinderachtig van ze
Inderdaad, erg sportief! Daarom de aanpassingen gisteren meteen ook door hen uit laten voeren. De bidonhouder en handgrepen had ik er in Voorburg al op laten zetten maar de rest bewust overgelaten aan Dikkenberg. Er fijn want door een andere baan per 1 november ligt Herveld precies in het midden van m'n route.
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Mathijs,

welkom !
Geniet van je St1x.
Doe me een lol en check gelijk even welke software je hebt (kan zowel op de fiets als op de app).
FW 3.4.1.4. (die is heel recent) zou niet alleen die haperende ondersteuning na voet op pedaal bij rust moeten oplossen; de St1x lijkt er ook gretiger door te worden.
Dus als je straks/weer in Herveld bent laat gelijk die laatste software pushen.

Mogelijk zien we elkaar eens onderweg of bij Dikkenberg (ik was er zojuist en zag WEER 3 nieuwe Stromer-dozen; en er waren er gisteren 2 verkocht. Buitengewoon .....ze moeten razendrap naar dat nieuwe pand !).

Grtz, Reinout
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Hallo Mathijs,

Mooie bike in die oranje/zwart combinatie! Ik heb zelf de antracietkleurige. Ben benieuwd naar je spatlap; is die van een bepaald merk of een zelf gemonteerde van de Decathlon zoals ik die laatst op het forum tegen kwam?
Ik heb nog een tip voor je Ortlieb-tassen; als je wat textieltape (verkrijgbaar in doe het zelf-zaak) op je bagagedrager plakt daar waar de tassen de drager raken dan is je drager niet zo snel beschadigd, dat scheelt echt. De tape is in het zwart verkrijgbaar dus valt niet eens op. Veel plezier met je ST1X!
Lomito

Reinout-St1x schreef: 08 sep 2017, 12:03 ...ik was er zojuist en zag WEER 3 nieuwe Stromer-dozen; en er waren er gisteren 2 verkocht. Buitengewoon .....ze moeten razendrap naar dat nieuwe pand...
De teller staat op 5 voor deze week en toen ik vanavond langskwam om "de week door te nemen" was Jos in gesprek met nr.6. Geen tijd voor mij... :bh:
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Net even op m'n Stromer bij Dikkenberg geweest: gouden accu ingeruild voor een blauwe, handvatten beter afgesteld als ook de spiegel. Gewoon even 30 km heen en weer.

Ook in de regen is het Stromeren een feest!
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Helemaal mee eens. Mijn ST1 X was na een modder-rit van afgelopen woensdag niet meer bruikbaar (knarsketting), donderdag geen tijd gehad om hem op te poetsen, dus vrijdag in de stromende regen met de auto naar mijn werk. En bálen dat ik deed!

Ik ben nooit vies geweest van een beetje regen, maar om nou te zeggen dat ik altijd nat wílde worden: neu. Maar sinds ik mijn ST1 X heb is dat veranderd. Weer of geen weer, ik moet en zal Stromeren :dwarf:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie