Eerste week achter de rug op de ST1x

Golvas

Veel beterschap gewenst Ambiorix !

Schwalbes op je fiets ? :roll:
Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Merci allemaal.

Ik heb nog de originele big bens liggen maar ik heb er van in het begin inderdaad niet superveel vertrouwen in. Zelfde als op de moto : rijd ik ook enkel met Michelin Pilot Road omdat alle andere die ik geprobeerd heb gedurende de jaren me niet zelfde gevoel gaven. Zal zelfde moeten doen met de Stromer denk ik. Proberen van verschillende types, in verschillende omstandigheden is de boodschap. Hoewel het hier niet veel geholpen zou hebben denk ik : spiegelglad fietspad, natte bladeren en donker. Enige rare is dat ze een fietspad aanleggen dat er supermooi uit ziet maar zeer gevaarlijk is. Ik heb het geluk dat de rest van mijn route wel super is : veel rustige wegen met mooie asfalt en nieuwe fietspaden. Dat korte stukje ga ik in de toekomst gewoon stapvoets afleggen als het geregend heeft. Op het werk al enkele collega's gesproken die daar net zelfde hadden meegemaakt maar dan met de racefiets. Bedrijf heeft gemeentebestuur van Lille blijkbaar al gecontacteerd.

Prettig weekend allemaal !
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 17 nov 2018, 09:25 Schwalbes op je fiets ? :roll:
Wil je hiermee suggereren dat alle Schwalbe banden slecht zijn? Lijkt me wat overtrokken. Ik begrijp het dat velen de BB's niks vinden, maar de SMGT365 is gewoon een fantastische band...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens met FreddyH.

Heel veel beterschap Ambiorix!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Van harte beterschap gewenst ook.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

FreddyH schreef: 17 nov 2018, 13:26
Golvas schreef: 17 nov 2018, 09:25 Schwalbes op je fiets ? :roll:
Wil je hiermee suggereren dat alle Schwalbe banden slecht zijn? Lijkt me wat overtrokken. Ik begrijp het dat velen de BB's niks vinden, maar de SMGT365 is gewoon een fantastische band...
Dankzij de tip van Stromeur ook Schwalbe Marathon 365 GT gelegd (meteen bij aflevering van mijn Stromer). Ze geven me echt een veilig gevoel! Afgelopen weken voldoende ondervonden bij het regenweer, de mist, de gevallen bladeren,... Voorzichtigheid is en blijft hoedanook altijd geboden! Maar olievlekken, gladde tegels, gladde fietspaden... blijven boosdoeners! Je ziet ze niet meteen...
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Golvas

FreddyH schreef: 17 nov 2018, 13:26 Wil je hiermee suggereren dat alle Schwalbe banden slecht zijn?
Nope, ik wou enkel weten of de ST1x van Ambiorix al dan niet nog op de originele Schwalbe BB's lag ... zonder meer.

Ambiorix begreep mijn vraag wél en heeft ze ondertussen ook beantwoord, dankjewel ! :ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Chrisje schreef: 17 nov 2018, 16:59 Dankzij de tip van Stromeur ook Schwalbe Marathon 365 GT gelegd (meteen bij aflevering van mijn Stromer). Ze geven me echt een veilig gevoel!
Ik heb er nu zo'n 8000 km mee gefietst, het zijn inderdaad echt super fijne banden voor relatief weinig geld.

Vorig jaar met herfst en winter ben ik een aantal keren oprecht verbaasd geweest over de enorme hoeveelheid grip die deze banden hebben. Regen, sneeuw, droog, koud, warm (zelfs met 38 graden!)... het maakt allemaal niet uit. Deze banden trotseren alles met verve!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Awel, als ik bij de dealer ben om mijn rem te laten herstellen zal ik ineens eens informeren naar de Schwalbe Marathon 365 GT. Heb wat bijgelezen en lijken me een goed alternatief.
Prettig weekend!
Ambiorix
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

De Marathon's zijn erg goed, slijtvast en lekbestendig...gebruik ze voor op mijn ligfiets als "winterbanden" (op zware winterwielen) en kunnen niet lek......bomproof of je moet door glas oid. rijden. Enigste nadeel is dat ik minder snel op snelheid kom in vergelijking met mijn racewielen en banden......maar bandje wisselen met bezweet lijf in de kou is erger.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie