Hallo fietsgenoten, weer een ST1X-er erbij!

Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Sinds vandaag ben ik ook de trotse bezitter van een ST1X. Ik heb een 17-inch-model in antracietkleur met 814 Wh accu. Ik heb er wel ontzettend lang op moeten wachten; bijna 11 weken!!! Volgens mijn dealer had de fabriek problemen met de levering van accu's, waardoor de fiets niet kon worden afgeleverd. Steeds werd de levering uitgesteld, heel vervelend allemaal. Mijn dealer vond de communicatie hierover vanuit de fabriek beneden de maat en gaat dit zeker nog aankaarten.
Ik ga mijn fiets alleen voor woon/werkverkeer gebruiken. Ik woon in Hilvarenbeek en werk in Breda; een afstand van 30 kilometer. Eerst heb ik ruim 2,5 jaar een R&M gehad, die heb ik vandaag dus ingeruild met 23.345 kilometers op de teller!
Met die fiets heb ik uiteindelijk behoorlijk wat problemen gehad, vooral met de Nuvinci-naaf, daar zit nu het 3e exemplaar in, weliswaar onder garantie, maar toch.
Met mijn ST1X heb ik vandaag alleen nog maar het ritje van 10 kilometer naar huis gemaakt, maar de rijeigenschappen voelden meteen goed. Uiteraard had ik al eerder 2 proefritjes gemaakt voordat ik hem bestelde. Ik hoop er veel plezier aan te beleven en communiceer graag mee met jullie over de wederzijdse bevindingen. Tot horens!
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ook in Riel gekocht?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hi Snelheidsduivel, welkom!
Speeddevil schreef: 17 aug 2017, 23:33 Eerst heb ik ruim 2,5 jaar een R&M gehad, die heb ik vandaag dus ingeruild met 23.345 kilometers op de teller!
Indrukwekkend. Je zult dus ook een intensieve Stromer rijder worden. Veel plezier :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Ja, dank je!
Ook in Riel gekocht inderdaad, fijn adres wat mij betreft.
Lomito

11 weken wachten op een ST1-x... hier in Herveld staan ze in alle framematen op voorraad, even proefrijden en dezelfde dag meenemen. Of thuis laten bezorgen... :ck:
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Dan weet ik waar ik moet zijn als ik hem nog eens inruil op een nieuwe!!! :D
vinny
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2017, 15:57

Hey SpeeDevil,

veel plezier met je STx1 :cool2:
Ik ben super content van het rijgedrag en ik gebruik nu veel minder de wagen dus win win situatie :lol:

Greetz
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Hey Vinny,
Bedankt! Ik had m'n vorige speedbike, een R & M, al terugverdiend met m'n reiskostenvergoeding,
dus dat is een win-win-win-situatie!!! :lol:
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Mag ik eens informeren naar de toestand van je batterij na 23000km?
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Capaciteit van de Bosch 400 W accu was na ruim 2,5 jaar nog redelijk goed. Ik kon er de benodigde afstand van 30 km nog steeds mee overbruggen. Alleen bij redelijk wat tegenwind moest ik een standje lager rijden, anders kwam ik op het eind tekort. Als het wat kouder was reed ik ook altijd met een neopreen-hoes over de accu, dat heeft denk ik ook wel bijgedragen aan de langere levensduur. Zo'n hoes was wel vrij duur ( circa € 50,-).
Plaats reactie