ST1x

Plaats reactie
vinny
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2017, 15:57

Hey Stromer rijders,

na vele e- bikes getest te hebben is het doek gevallen en is het deze geworden.... de STx1 :cool2:
Wat is dit voor een zalige machine.
Ik pendel nu veel meer voor korte afstanden met m'n Stromer waar ik vroeger altijd de wagen nam.
Korte tripjes dwz naar het centrum in het dorp, bakker, slager noem maar op, als het weer het toelaat ben ik weg met m'n Stromer.
Het hoofddoel is woon-werkverkeer en dat is ongeveer een 50 km (heen en weer) en dat bevalt me prima !!
Ik lees hier wel op het forum dat er aanpassingen gedaan worden (verende zadelpen, andere stuurpen, andere handle bars enz..) , geeft dit geen problemen met garantie of zijn dit fabeltjes ??
Want een eventuele aanpassing van stuurpen en handle bars zie ik mezelf ook nog aanpassen bij m'n eigen fiets ....kwestie van comfort op de fiets, niet dat het nu niet goed is maar om nog dat tikkeltje meer :ay
Ik heb een 20 inch versie met de 815 Wh batterij en dit bevalt me prima, de fiets is super stevig en de motor is fluister stil wat uiteraard een groot pluspunt is.
Ik ben heel tevreden over m'n Stromer en ga hier nog vele jaren van genieten :bp:

Greetz
Bijlagen
IMG_20170814_184928.jpg
IMG_20170814_184928.jpg (1.87 MiB) 4803 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met je mooie aankoop. Wat ziet-ie er nog lekker kakelvers uit :d3:
vinny schreef: 17 aug 2017, 15:25 Ik lees hier wel op het forum dat er aanpassingen gedaan worden (verende zadelpen, andere stuurpen, andere handle bars enz..) , geeft dit geen problemen met garantie of zijn dit fabeltjes ??
Wat Stromer betreft vervalt de garantie bij aanpassingen (andere dan originele onderdelen/monteren door niet-geautoriseerde dealer etc.). Maar de soep wordt echt niet zo heet gegeten als-ie wordt opgediend. Zorg gewoon dat je alle originele onderdelen houdt, zodat je die er in geval van problemen met de garantie weer terug op kunt zetten.

Ik heb ook vanalles aangepast aan mijn ST1 X, en ik heb best wat keren een beroep moeten doen op mijn dealer i.v.m. wat kleine problemen (niet met onderdelen die ik zelf heb vervangen, andere dingen); mijn dealer (Qicq) heeft alles keurig en snel onder garantie opgelost.

Maar als b.v. je frame scheurt omdat je een geveerde zadelpen te hoog hebt gemonteerd, ja dan mag je problemen met garantie verwachten en dat lijkt me in zulke gevallen ook helemaal terecht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ben wel ff aan het zoeken waar je spiegel zit?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nog nergens zo te zien.

Mijn ST1 X werd (ook?) geleverd zonder gemonteerde spiegel, zat in de doos bij handleiding en lader e.d.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vinny
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2017, 15:57

Hey Stromeur,

scherpe blik heb je, nee die heb ik er laten afhalen bij levering en zit nu in de doos :cool2:

Greetz
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

NickV en ik hebben 'm zelf ook, de ST1 X, dus dan vallen die dingen snel op :geek:

Ga je op zoek naar een alternatief of wil je zonder spiegel rijden?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Speeddevil
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:55

Op de foto van Vinny's fiets zie ik de reflectors op de voorvork. Mijn dealer heeft de reflectors in de meegeleverde Strömerdoos met oplader en handleiding etc. gedaan, daar kwam ik bij thuiskomst achter. Waarschijnlijk met de bedoeling om zelf te kunnen beslissen of ik die zou aanbrengen of niet. Enerzijds geeft het natuurlijk een stukje extra zichtbaarheid, maar anderzijds ziet de voorvork er op een of andere manier niet meer zo "strak" uit. Wat hebben jullie daarmee gedaan? :bn:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Speeddevil,

geplaatst.
Het is een verplichting een vorm van zijreflectie te hebben. Da's bij de meeste fietsen gedaan door een reflecterende strook op de band maar dat gaat even niet bij de standaard Schwalbe Big ben's waarmee je St1x standaard is uitgerust. Vandaar dat er van die reflectoren bij zitten.

Je kan ze plaatsen of overstappen op andere soorten banden waarbij wel van huis uit van die reflectie zit. Vergeet niet, als je naar andere banden kijkt, dat deze aan de EC50 moeten voldoen ("band geschikt voor Speed Pedelecs").

In ieder geval: doe iets reflecterends aan de zijkant. Anders ben je een hele snelle onzichtbare schim voor de andere weggebruikers......maar eigenlijk vooral gevaarlijk voor jezelf.

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Gefeliciteerd met je aanwinst

Het blijft een mooi ontwerp die Stromer.

PS
Mag ik vragen wat er op je Accubuis gemonteerd zit ? (slot of een reparatiekit ?)
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
vinny
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2017, 15:57

Hey Ampeer,

dat is inderdaad een slot dat op de accubuis gemonteerd zit omdat dit verplicht was bij de Omnium verzekering die ik er bij genomen heb. :cool2:

Thnx voor de reactie :ay
Plaats reactie