Ondersteuning valt weg ? Wat doe ik fout ?

Ben
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:47
Locatie: Groningen

Vandaag mijn fiets gaan ophalen in Brugge, maar al meteen pech ?Tijdens mijn rit valt de ondersteuning plots weg...Ik vermoed bij het afremmen of laten bollen ? Kan dan ook niet meer gewoon fietsen ? Stromer uitschakelen en terug opzetten en dan is hij terug OK ?? Vandaag 4 keer gehad tijdens een rit van 30km ? Doe ik iets fout ?
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Ik zou hier onmiddellijk mee terug gaan.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Er zit duidelijk nog iets niet goed bij de kwaliteitscontrole. Ongelofelijk! Hoe is het mogelijk dat je op je eerste dag al met pech langs de weg komt te staan. :ai
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daar kun je pas over oordelen als je weet wat de oorzaak is. En gelukkig is de eigenaar niet gestrand; de ondersteuning is 4x weggevallen en het uitnemen en terugplaatsen van de accu loste het tijdelijk op. Dat is mij ook weleens gebeurd en dan ben je heel blij (en opgelucht) dat je verder kunt en juist NIET strandt langs de kant, want je schrikt je kapot, denkend aan de kilometers dat je nog van huis bent met je 30kg zware fiets.

Daarnaast worden de 2018 Stromers nu massaal tegelijkertijd uitgeleverd en dus zal het aantal meldingen van opstartproblemen ook (tijdelijk hoop ik) toenemen. Mag niet, gebeurt helaas wel. Maar wat de uitval procentueel is en of dat betekent dat QC niet deugt; ik vind het veel te vroeg om nu al zo'n dramatische conclusie te trekken. Ik volg deze meldingen wel met verhoogde aandacht.

Dat gezegd hebbende; het plots wegvallen van de ondersteuning hoort niet en in principe kun je zelf maar weinig verkeerd doen waardoor dit kan gebeuren, behalve je Stromer met een hoge drukspuit reinigen of, zoals mij weleens gebeurt, per ongeluk de min-knop op het stuur aanraken en zonder het door te hebben in ondersteuningsstandje 1 Stromeren. Maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets nu bij jou aan de hand was. Dit moet worden opgelost, dus huppekeetje naar de dealer ermee.

Viel je verlichting eigenlijk ook uit toen de ondersteuning ermee ophield? Heb je foutmeldingen in de display gezien? Wegvallen van de ondersteuning kan namelijk door veel dingen worden veroorzaakt. En als het bijvoorbeeld gebeurde tijdens remmen of uitbollen, dan denk ik aan een remsensor die blijft hangen of niet helemaal lekker is. Trapsensor kan ook nog. Heb je die al eens gekalibreerd en bekeken of het probleem daarmee weg blijft?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ben
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:47
Locatie: Groningen

Fietswinkel denkt ook eerder dat remsensor blijft hangen. Komende dagen testen en verder opvolgen. Als ik het nog eens heb moet ik remmen aantal keren activeren en zien wat er dan gebeurd. Wordt vervolgd
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je kunt de werking van je remhendels ook testen via het servicemenu. Ik weet alleen niet of je bij de nieuwe OMNI op dezelfde manier in het servicemenu kunt komen als bij de OMNI's van voor 2017, maar je kunt het gewoon proberen. In de oude OMNI werkt het als volgt:

Start je Stromer op.
Knijp de rechter remhendel in.
Druk, terwijl je de rechter remhendel ingeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en houd deze ingedrukt.
Laat na enkele seconden de rechter remhendel los terwijl je de MENU knop ingedrukt houdt.
Na enkele seconden verschijnt vanzelf het Menu en hierna kun je je vinger op de OMNI dislay loslaten.
Druk nu op Service (het servicemenu dus) en dan op Sensor

Hier zie je je TMM sensor en daaronder je beide remsensoren. Die staan nu als het goed is allebei op "rel". Als je een remhendel inknijpt wijzigt dit naar "pull". Probeer eens een heleboel keer achter elkaar of dit allemaal vlekkeloos werkt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik realiseer me ineens dat jij op je 2018 model natuurlijk gewoon een remlicht hebt. Daar kun je dit ook simpel mee testen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 06 jul 2018, 23:49 Ik realiseer me ineens dat jij op je 2018 model natuurlijk gewoon een remlicht hebt. Daar kun je dit ook simpel mee testen.
:bu: :bj :bj
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jaaaaa, I know I know. :bu:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wel een klein beetje jammer dat de FM dit niet bedacht heeft. Hij had minimaal even een flink aantal keren moeten testen of het bij stilstand ook blijft hangen. Nu laat hij het een beetje aan de klant om te testen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie