Trapsensor ST1X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bh:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Pieter schreef: 29 aug 2018, 20:02 Op 1 augustus mijn fiets bij de FM afgeleverd in Geldrop (zie eerdere berichten in dit draadje). Aangezien deze FM zojuist was overgenomen door een andere keten, moest de fiets doorgestuurd worden naar Uden. Daar is aangegeven dat de reparatie drie weken zou duren (wachten op een nieuwe controller).

Gisteren maar eens gebeld. Ze hadden op zaterdag de controller gemonteerd, maar daarna deed de fiets het nog steeds niet. Voor mij dus geen verrassing. Ze zouden gisteren weer in de telefoon klimmen en Stromer om advies vragen.

Mijn vrees is dus uitgekomen ... Deze week er nog maar eens achteraan bellen. Ondanks het feit dat de FM beloofd heeft terug te bellen zodra er nieuws is. Zo gaat dat, helaas.
Echt heel klote voor je zeg.. zit er geen anderen stromer reparateur in de buurt?
Ik had toevallig wel een anderen in de buurt en deze heeft werkelijk alles super netjes afgehandeld en super snel! En heeft een nieuwe klant erbij.

Er zit sinds gisteren een nieuwe sensor op en eerste indruk is dat hij 200% beter fietst. Die anderen was echt niet goed..

Binnenkort is wat stop lichten proberen om het helemaal goed te testen :cool2:
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Trouwens update over de sensor,

Vandaag stukje gefietst en wat een wereld van verschil!
De originele sensor wat echt niet in orde, nu gewoon altijd goede ondersteuning in stand 3 zoals het hoort.
Balkje blijft ook altijd aanwezig voor de ondersteuning en ik hoeft niet op het allerzwaarste verzet te rijden om de sensor genoeg kracht te geven om hem te laten werken. Als je lichter schakelt blijft de ondersteuning actief. :bf:

Ik heb zelf stand 2 gebruikt en de sensor gevoeligheid op 70% staan! Dat kon bij de oude helemaal niet want dan viel alle ondersteuning weg!

Dus voor iedereen die dit ook ervaart, check welke type sensor eronder zit. De "oudere" versie heeft iets tussen de kabel zitten van een soort blokje, de nieuwe is 1 geheel draad naar de controller. (heb geen foto ervan). Schijnt hiermee te maken te hebben.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Vandaag maar weer eens een status update gevraagd van mijn FM in Uden:
- Er staat een print in bestelling (na vervanging van de controller, wat het niet bleek op te lossen).
- Print zou rond het balhoofd moeten zitten. Zit daar een print???

Volgende week zou het onderdeel binnenkomen. Eind van de week klaar ... als het goed is. Laag vertrouwen vanuit mijn kant. :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pieter schreef: 07 sep 2018, 14:43 - Print zou rond het balhoofd moeten zitten. Zit daar een print???
Volgens mij bevindt de verdeler (print) zich tussen de OMNI en het balhoofd. Ze zijn dus nu het volgende printje in de keten aan het vervangen. Hopelijk is het hierna klaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Deze bedoel ik. Foto's uit het Supernova M99 mod topic (met dank aan Elsje). De kabels die je onder de aluminium plaat van de schuine onderbuis ziet verdwijnen gaan richting de controller:

i9ny0GC.jpg
i9ny0GC.jpg (223 KiB) 4037 keer bekeken
Eb7bLRB.jpg
Eb7bLRB.jpg (196.14 KiB) 4037 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Deze printplaat zit in alle stromer modellen? Of is het net iets anders omdat de ST2`s een lampje in de balhoofd huis hebben?
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Update van mijn pech met de ST1X:
- Ook het tweede PCB (naast de controller, de verdeelprint vervangen) gaf geen soelaas.
- De FM in Uden heeft gisteren en vandaag geprobeerd contact te zoeken met Stromer (CH). Tevergeefs.
- Ze zijn nu van plan om de gehele fiets naar Stromer terug te sturen voor reparatie.
- De FM heeft me gebeld en aangeboden een vervang fiets aan te bieden. Ik had al een ST1 als leenfiets gekregen van de FM in Geldrop (mijn eigen FM die failliet is gegaan en die overgenomen is door de FM in Uden),
- Nu heb ik dus ook een ST2 in mijn bezit. Helaas de 20" variant en niet mijn maat (22").
- Waarschijnlijhk gaat het nog wel een maand duren voor alles in orde is.

Voor de duidelijkheid: ik ben mijn fiets nu sinds 1 augustus kwijt. Heb mijn FM ook aangeboden dat ik in ben voor een deal met een ST3 of ST5 ... Als dat voor hun voordelig is, maar zeker ook voor mij ... :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pieter schreef: 19 sep 2018, 20:09 - Ze zijn nu van plan om de gehele fiets naar Stromer terug te sturen voor reparatie.
Dat lijkt me een meer dan uitstekend plan, want op basis van jouw relaas krijg ik de indruk dat deze dealer het er alleen maar erger op maakt. Mijn ervaring (niet persoonlijk, wel meermaals over gehoord) is trouwens wel dat als een fiets naar Stromer zelf gaat voor onderzoek/herstel, dan je hem meer dan 100% in orde terug krijgt.

Ik blijf voor je duimen op een goeie afloop (en/of een goeie deal uiteraard ;) ).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Gisterenavond is mijn ST1X weer terug gebracht. Netjes aan huis afgeleverd vanuit de FM in Uden. Op 1 augustus naar de FM gebracht en op 9 oktober weer terug thuis ...

Er werd mij verteld dat de controller er drie keer is uitgebrand. De vierde zit er nu dus in. Verder is de verdeelprint vervangen en de aansluiting aan de fiets voor het opladen van de batterij. Ook zijn de kabels naar de motor vervangen en uiteindelijk ook het hele achterwiel. De motor bleek de oorzaak van alle ellende.


Snel vergeten deze ellende en fijn om weer op mijn eigen fiets te kunnen rijden.
Er is trouwens geen verlengde garantie op de onderdelen die nu vervangen zijn. Gewoon de twee jaar standaard garantie die op deze fiets zit.

Met welke FM ik nu verder ga is nog een vraag. Ik denk met de FM in Uden tot de garantie verlopen is. Daarna maar verder kijken. Veel goede referenties heb ik niet in deze regio.
Plaats reactie