Trapsensor ST1X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oei.

Het achterwiel is zo te zien verkeerd teruggeplaatst en daardoor is de motor van zijn plek geschoven. Bij gevallen die mij bekend zijn, is de motor daarbij ook meteen aan gort gedraaid.

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen op basis van de foto, maar het lijkt er inderdaad op dat het busje niet is geplaatst. (En als een FM niet weet wat-ie doet, dan kán het achterwiel zonder dit busje verkeerd worden teruggezet, met dit tot gevolg.)

Wat een blunder. Heeft de dealer al gereageerd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Wordt als het goed is besproken met de mensen daar morgen/volgende week.

Ik heb zelf het wiel goed gemonteerd en heb een stukje gereden en motor werkt nog wel..
Ondersteuning verhaal is nog steeds hetzelfde.. tijdje stil gestaan en daarna weer harder moeten trappen, resetten en hij werkt weer als normaal..

Bedrading heeft wel een ruk gehad...

Maar als de motor nog werkt zal het meevallen hoopik.....
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ik heb het zelf ook gehad onlangs. Ik had toch al zo'n 15 keer het achterwiel er uit gehaald, maar de 16e keer ging het fout. Ook onmiddellijk een drive error. Na opnieuw inhangen van het wiel kon ik 20km rijden. Toen kwam de error weer terug. Bij jou zit duidelijk ook niet de modificatie. Volgende week hoop ik de mijne terug te krijgen. Bij de FM is de controller ook nog eens opgeblazen. :bu:
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

ahh das echt klote zeg!

Ben tevens naar een anderen FM in de buurt geweest welke ook stromer ST1X en verkoop en
hem laten rijden op de fiets omdat ik ook een beetje aan mezelf begon te twijfelen kwa ondersteuning.

Gelukkig zei hij na 5 min fietsen dat er indd iets niet goed zit en hij het gaat fixen met iemand van stromer zelf dus was blij om dat te horen :)
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Terug gebeld door "nieuwe" FM met de melding dat het waarschijnlijk de trap sensor is en dit bij oudere modellen wel vaker voorkomt.
Als het meezit ben ik dan ook van het motor geluid af... Deze heeft een hoog zoem geluid als de ondersteuning aan gaat.
Als dan ook de "nieuwe"bus geplaatst wordt kan ik in iedergeval nooit meer hebben dat het achterwiel verkeerd gemonteerd wordt...

Moet wel zeggen dat de service van de nieuwe FM echt grandioos goed is!

Over de "oude" FM wat eindigd op .nl nog steeds niks gehoord voor oplossing......
Ik heb wel is slechte service meegemaakt maar man...man...man... wat een zaak is dat zeg..... Ben er zeker van dat deze web/winkel nog een keertje bij kassa ter spraken komt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

kelleke22 schreef: 23 aug 2018, 17:22 Ben er zeker van dat deze web/winkel nog een keertje bij kassa ter spraken komt.
Daar heb je zelf natuurlijk ook invloed op... Ik denk even aan een koude douche oid. Of wellicht juist een warme douche voor die nieuwe dealer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Ja heb je zeker gelijk in.

Zeg liever hier op het forum dat je daar nooit een stromer moet kopen, maar dat mag geloofik niet.
Mensen die zon dure fiets willen aanschaffen komen al snel op dit forum uit...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als een dealer een fout maakt en daarmee de klant dupeert, dan is dit een zaak tussen de dealer en de klant. De dealer heeft het recht om een fout naar behoren op te lossen en zodra dat is gebeurd is de kous af.

Wanneer een boze klant zijn onvrede wereldkundig maakt op fora, FB etc., dan kan er geen hoor en wederhoor worden toegepast. We horen enkel het verhaal van de klant, vaak niets over de door de dealer geboden oplossing, en één fout van een bij naam genoemde dealer wordt door tienduizenden mensen gelezen. Dat is funest voor een bedrijf. Het internet is genadeloos en zoiets gaat nooit meer weg, ook niet als een dealer later verbetert. Dat is de reden dat ik liever niet heb dat namen van dealers die een fout maken op het forum worden geplaatst.

Dealers die aan de lopende band blunderen, en die zijn er helaas ook in het Stromer-dealerbestand (ik ken er in ieder geval drie, plus een paar twijfelgevallen, en één dealerketen die vrij slecht begon maar inmiddels is verbeterd), daarvan sijpelen na verloop van tijd genoeg verhalen de fora op om duidelijk te krijgen dat er iets chronisch mis is met de kwaliteit die ze leveren.

Let wel: het beleid van het forum zegt niets over wie er gelijk heeft. In dit geval is namelijk zo duidelijk als wat dat jouw dealer heeft geblunderd. Maar het blijft een zaak tussen jou en je dealer. Wanneer mensen willen weten wie de dealer is, dan kunnen ze dit altijd via een PB aan je vragen. Zo houden we het voor alle partijen een beetje netjes.

Overigens zijn er voldoende review-websites waarop je je ongenoegen over een dealer kenbaar kunt maken. Ook een klacht neerleggen bij Stromer zelf is een optie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Als je je bedenkt wat er met mijn achterbrug is gebeurd en als je je dan ook bedenkt dat ze dus tot de dag van vandaag niet hebben terug gebeld voor een oplossing.........

Klacht bij stromer neerleggen is indd wel een goede optie. Dan kan ik misschien voorkomen anderen mensen de dupe hiervan worden...
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Op 1 augustus mijn fiets bij de FM afgeleverd in Geldrop (zie eerdere berichten in dit draadje). Aangezien deze FM zojuist was overgenomen door een andere keten, moest de fiets doorgestuurd worden naar Uden. Daar is aangegeven dat de reparatie drie weken zou duren (wachten op een nieuwe controller).

Gisteren maar eens gebeld. Ze hadden op zaterdag de controller gemonteerd, maar daarna deed de fiets het nog steeds niet. Voor mij dus geen verrassing. Ze zouden gisteren weer in de telefoon klimmen en Stromer om advies vragen.

Mijn vrees is dus uitgekomen ... Deze week er nog maar eens achteraan bellen. Ondanks het feit dat de FM beloofd heeft terug te bellen zodra er nieuws is. Zo gaat dat, helaas.
Plaats reactie