Accu en actieradius

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kost inderdaad wel veel tijd, maar is een kwestie van doorlooptijd. En als je die tijd een keer niet hebt: gewoon een keertje normaal laden (met redelijk lage stroom, liefst ongeveer 0,1C).

Ik deed bruidsreportages vooral op vrijdag of zaterdag (nooit 2 dagen achtereen), daarna was ik dagen bezig met bewerken en ontwerpen van het boek. Of die batterijen dan in 2 uur of 2 dagen opladen zal me een worst wezen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Voor mij hetzelfde als voor Henry. Mijn lader ontlaadt de batterijen eerst, maar doet dat met een redelijk hoge snelheid, zeg 1 uur voor een nog redelijk volle batterij. Na de ontlading wordt de batterij dan weer automatisch geladen, tot deze vol is.
Ik vraag me af of het “vol” langere tijd bewaren wel goed is.
Voor de Li batterijen, dus ook de Stromer accu, is bewezen dat de “stress” die dit veroorzaakt de levensduur bekort.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stroompje schreef: 12 jul 2018, 08:38 Voor mij hetzelfde als voor Henry. Mijn lader ontlaadt de batterijen eerst, maar doet dat met een redelijk hoge snelheid, zeg 1 uur voor een nog redelijk volle batterij. Na de ontlading wordt de batterij dan weer automatisch geladen, tot deze vol is.
Een bijna volle 2400 mAh accu in 1 uur ontladen, dan trek je hem leeg met een constante ±2 A. Dat is incidenteel niet erg, maar moet je niet steeds doen. Ik ben daarin wat voorzichtiger en trek hem met 100 mA of 200 mA leeg. Kost in het 2e geval 10 uur, maar da's gewoon 1 nacht...
Stroompje schreef: 12 jul 2018, 08:38 Ik vraag me af of het “vol” langere tijd bewaren wel goed is.
Voor de Li batterijen, dus ook de Stromer accu, is bewezen dat de “stress” die dit veroorzaakt de levensduur bekort.
Maar is een andere technologie. Een analogie:
Voor mijn auto (benzinemotor) is het slecht als ik nooit de olie vervang, dus ik vraag me af of ik bij mijn fiets niet vaker de olie moet vervangen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie