Pagina 5 van 6

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 09 nov 2018, 11:04
door Vdbrinky
Bij mij werkt de GPS ook niet. Mijn fiets staat in de Golf van Guinee, ik hoop dat hij water dicht is. De FM gaat contact opnemen met Stromer.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 09 nov 2018, 11:11
door FreddyH
Vdbrinky schreef: 09 nov 2018, 11:04 Bij mij werkt de GPS ook niet. Mijn fiets staat in de Golf van Guinee, ik hoop dat hij water dicht is.
Onder water is het GPS bereik ook bedroevend slecht :bj

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 09 nov 2018, 14:22
door jick
Bij mij stond de laatste FW er nog niet op, maar ook nadat dit vorige week gebeurd is, is er niets verbeterd. Ook de ritdata in de Omni app wordt niet opgeslagen. Nog een restpuntje blijkbaar.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 09 nov 2018, 14:43
door Vdbrinky
Mijn Stromer is opgedoken uit de zee ;) , en geeft nu de juiste locatie aan. Ik hou in de gaten hoe goed dat geupdate is.
Er is een nieuwere Firmware ingezet.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 09 nov 2018, 16:27
door jjj
Vdbrinky schreef: 09 nov 2018, 14:43 Mijn Stromer is opgedoken uit de zee ;) ,
Waterfiets. :lol:

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 09 nov 2018, 21:46
door jick
jjj schreef: 09 nov 2018, 16:27
Vdbrinky schreef: 09 nov 2018, 14:43 Mijn Stromer is opgedoken uit de zee ;) ,
Waterfiets. :lol:
Gewoon een beetje ombouwen naar zoiets. :cool2:

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 10 nov 2018, 09:41
door Vdbrinky
:lol: en dan over het randmeer naar mijn werk. Beetje te koud in de winter.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 10 nov 2018, 12:56
door LeuventotBrussel
Mijn Omni app geeft bijna nooit de juiste locatie aan (iphone, meerdere malen herstarten, of wat dan ook).
Dus ik heb enorme twijfels bij die zogenaamde diefstalpreventie.

Meestal zit de app er een goede 5 à 10 km naast en de enkele gevallen dat de locatie goed staat dan is die niet accuraat (meest voorkomende geval: een bureau in Brussel en omni app zit er steeds drie tot vijf huizen naast)

Ik ben van plan om een andere tool te gebruiken voor geolocatie en diefstalpreventie want de Zwitserse precisie is ver zoek voor mijn fiets.
(dit is dan ook en enige klacht die ik heb over mijn fiets)

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 10 nov 2018, 14:03
door Stromeur
LeuventotBrussel schreef: 10 nov 2018, 12:56 Meestal zit de app er een goede 5 à 10 km naast en de enkele gevallen dat de locatie goed staat dan is die niet accuraat (meest voorkomende geval: een bureau in Brussel en omni app zit er steeds drie tot vijf huizen naast)
Dit kan worden veroorzaakt door het feit dat de OMNI de gegevens niet real-time doorgeeft. Mijn Stromer stond regelmatig bij de Jumbo i.p.v. mijn kantoor een kilometer of wat verderop. Mijn Stromer stond op kantoor ook nog eens in een fietsenkelder zonder bereik, dus dan komt de juiste positie nooit meer door. (Geen bereik of Stromer uit, daar kan de OMNI echt niks aan doen.)

Als ik mijn Stromer een paar uur thuis heb staan (aan en met bereik), dan volgt de juiste lokatie vanzelf.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 10 nov 2018, 14:21
door Krid
Stromeur schreef: 10 nov 2018, 14:03 Als ik mijn Stromer een paar uur thuis heb staan (aan en met bereik), dan volgt de juiste lokatie vanzelf.
Weet men dan zonder de app niet dadelijk dat de fiets thuis staat?