Geen juiste locatie op OMNI app

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee joh! Mijn Stromer staat hier in de keuken, dat is zeker drie meter bij mijn bank vandaan en er zit een muurtje tussen.

Ik heb geen idee waar mijn Stromer nu is! *Zit op de bank ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Voor nauwkeurige locatie bepaling heeft de gps ontvanger meerdere satellieten nodig. Bij hoge gebouwen (in de stad bijvoorbeeld) heb je er meer last van dan op het platte land. Mijn diverse Garmin GPS toestellen vertonen vergelijkbaar gedrag.

Zijn er wanneer je problemen hebt met de locatie toevallig hoge gebouwen in de directe nabijheid?

Je telefoon maakt (ook) gebruik van WiFi; oa de Google autootjes maken niet alleen foto’s maar leggen ook kenmerken van de wifi zenders vast. (Tbv Wifi assist gps). Vandaar dat je telefoon het beter doet dan diverse gps ontvangers.
Vdbrinky
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2018, 12:42
Locatie: Nijkerk - NL
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21684

Na de update was bij mij de locatie direct goed, echter toen ik naar huis fietste op vrijdag werd de locatie pas zondag aangepast naar mij thuis. Momenteel geeft hij een positie aan die op de route ligt.

Mijn SP staat in een bossige omgeving.
Is aan het genieten van een ST1x
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Wanneer je fiets in een bossige omgeving staat is het onaannemelijk dat de gps ontvangst het probleem is. Blijven over
- defecte of haperende gps
(Onwaarschijnlijk daar je af en toe goede locatie hebt; maar nog niet voor 100% uitgesloten)
- slechte communicatie tussen jouw Stromer en de servers van Stromer
(Geeft je fiets aan dat je voldoende signaalsterkte hebt?)
- iets ondoorzichtigs voor ons “buitenstaanders” met de werking van de software van Stromer. Diverse mogelijkheden ik ga even niet speculeren want dat voegt niets toe. Ik heb onvoldoende kennis van het applicatie landschap en/of infrastructuur van Stromers IT omgeving. Gissen of extrapoleren veroorzaakt vaak ruis.

In het laatste geval is de dealer je ingang naar een oplossing.
Marijn541
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 16:12
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 5400

Ik heb vandaag 76kn gereden en volgens de app 112km.Iemand ook dit gehad?
Stromer ST1x :ay Sinds 10-12-2018 met 814wh accu.(Ik ga voor goud).
Jaap58
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:41
Locatie: Metropoolregio Rotterdam Den Haag

Komt bij mij ook wel voor. Ik ben er nog niet achter of de fout alleen in de dag/week/jaartotalen (derde tabblad) zit, of ook in de rit/totaal kilometers onder fietsinformatie (eerste tabblad)
ST1X, 983W
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Marijn541 schreef: 19 dec 2018, 20:17 Ik heb vandaag 76kn gereden en volgens de app 112km.Iemand ook dit gehad?
Dat zie ik ook regelmatig echter de volgende dag wordt het wel recht getrokken. Blijf bijzonder. Aan de andere kant heb je wel een topsnelheid :P

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie