Continu verlichting uitzetten op St2

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Michiel Werkman schreef: 24 mar 2018, 08:15 Over de hele gebruiksduur levert dat tot nu toe een ovetall gemiddelde snelheid op van 25kmh. Op die manier, met gepersonaliseerde setting en gewoon meer eigen spierkracht, halen wij op 1 acculading tot wel 250km.
Eén van onze forumleden verzamelt de gegevens van eindgebruikers voor het berekenen van de theoretische actieradius. Bijna alle gegevens zijn van Stromeraars met een woon-werkrit, en die mensen trappen aardig door. Ik zou het leuk vinden als je de gegevens van jouw Stromer en die van je vrouw eens zou willen delen in dit topic:

viewtopic.php?f=8&t=86&start=260#p16719

Het aantal mensen dat puur recreatief rijdt op de Stromer is relatief laag, en ik denk dat juist deze groep veel aan jouw ervaringen zal hebben.
Michiel Werkman schreef: 24 mar 2018, 08:15 Wij wagen ons er met die snelheden bewust niet mee tussen de auto's. Dáárom, én om ermee op fietspaden en in de natuur te rijden, hebben wij hebben alle elementen die ze duidelijk als speedelec kenmerken eraf gehaald c.q. eraf gelaten. Daartoe behoort ook het daglichtje. Overigens fietsen wij altijd met de gewone verlichting aan, met (gewone racefiets) helm en handschoenen en WA-verzekering.
Ik snap die beslissing volledig. En dat jullie wel netjes WA verzekerd zijn, maakt ook jullie beste bedoelingen duidelijk, namelijk dat je ondanks het "illegaal" op fietspaden rijden wel je verantwoordelijk richting andere weggebruikers neemt en jezelf verzekert. Chapeau.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Michiel Werkman
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2017, 08:08

Zal ik doen 😀
St2 (5/2016) persoonlijk gemodificeerd
Take the long way home (Supertramp)
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

Stromeur schreef: 15 mar 2018, 09:33 Ja, kan:

Start je Stromer op.
Knijp de rechter remhendel in.
Druk, terwijl je de rechter remhendel ingeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en houd deze ingedrukt.
Laat na enkele seconden de rechter remhendel los terwijl je de MENU knop ingedrukt houdt.
Na enkele seconden verschijnt vanzelf het Menu en hierna kun je je vinger op de OMNI dislay loslaten.
Scroll in het Menu een stukje naar beneden en klik op SERVICE. Nu zit je in het service menu.
Klik op INSTELL.
Achter Daylight staat AAN. Druk op AAN en dit wijzigt naar UIT.
Nu is je dagrijdverlichting uit, en dat blijft zo totdat je deze zelf in het Servicemenu weer op AAN zet.
geprobeerd echter werkt dit niet gezien er geen balkje service is te vinden bij mij, hoe zou dit komen?
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zebbernaut schreef: 24 mar 2018, 12:42 wist zelfs niet dat het mogelijk was om er 250km mee te doen.
Met 25 km/h heb je véél minder energie nodig dan met 37 km/h. Voor de eerste fiets je waarschijnlijk kruissnelheden van 30 km/h waarvoor je bij windneutraal weer iets van 250W nodig hebt. Als je daarvan zelf 150W levert dan heb je voor elk uur fietsen 111W uit de accu nodig (motor is ongeveer 90% efficient, dus ±100 / 0,9).
Met een 983Wh accu kun je dan ongeveer 8,8 uur fietsen, met een gemiddelde snelheid van 25 km/h kom je dan zo'n 220 km ver.

Hetzelfde verhaal voor die 37km/h: kruissnelheid is dan ongeveer 45, waarvoor je dan 750W nodig hebt. Lever je wederom 150W zelf dan komt er dus 600W uit je motor, ofwel 666W uit je accu. Met diezelfde 983Wh accu kun je dan een klein 1,5 uur fietsen, met een gemiddelde van 37 dus 55 km bereik.

Het benodigde vermogen loopt kwadratisch op met snelheid, met 50 km/h heb je dus 4x zoveel vermogen nodig dan met 25 km/h. Dat scheelt véél, zeker als het vermogen van de fietser zelf het benodigde vermogen voor de lage snelheid benaderd (dan hoeft de fiets bijna niets te doen)!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mhoutman

fred schreef: 29 apr 2018, 17:30
Stromeur schreef: 15 mar 2018, 09:33 Ja, kan:

Start je Stromer op.
Knijp de rechter remhendel in.
Druk, terwijl je de rechter remhendel ingeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en houd deze ingedrukt.
Laat na enkele seconden de rechter remhendel los terwijl je de MENU knop ingedrukt houdt.
Na enkele seconden verschijnt vanzelf het Menu en hierna kun je je vinger op de OMNI dislay loslaten.
Scroll in het Menu een stukje naar beneden en klik op SERVICE. Nu zit je in het service menu.
Klik op INSTELL.
Achter Daylight staat AAN. Druk op AAN en dit wijzigt naar UIT.
Nu is je dagrijdverlichting uit, en dat blijft zo totdat je deze zelf in het Servicemenu weer op AAN zet.
geprobeerd echter werkt dit niet gezien er geen balkje service is te vinden bij mij, hoe zou dit komen?
Op mijn oude ST2 lukte het vaak meteen om het Service nenu te activeren maar ik heb het ook met een andere ST2 meegemaakt dat het niet lukte..of pas na lang proberen. Vreemd genoeg was FW hetzelfde.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

fred schreef: 29 apr 2018, 17:30
Stromeur schreef: 15 mar 2018, 09:33 Ja, kan:

Start je Stromer op.
Knijp de rechter remhendel in.
Druk, terwijl je de rechter remhendel ingeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en houd deze ingedrukt.
Laat na enkele seconden de rechter remhendel los terwijl je de MENU knop ingedrukt houdt.
Na enkele seconden verschijnt vanzelf het Menu en hierna kun je je vinger op de OMNI dislay loslaten.
Scroll in het Menu een stukje naar beneden en klik op SERVICE. Nu zit je in het service menu.
Klik op INSTELL.
Achter Daylight staat AAN. Druk op AAN en dit wijzigt naar UIT.
Nu is je dagrijdverlichting uit, en dat blijft zo totdat je deze zelf in het Servicemenu weer op AAN zet.
geprobeerd echter werkt dit niet gezien er geen balkje service is te vinden bij mij, hoe zou dit komen?
Dit kan onder andere gebeuren (en zo was het bij mij) omdat de rechterremhendel niet binnenkomt, zet je stuur eens in een andere positie als je het probeert. Bij mij was de kablage slecht en kreeg ik enkel nog contact als ik het stuur uiterst links draaide.

Ik zeg niet dat het dat is maar het kan.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

mhoutman schreef: 30 apr 2018, 09:18


Op mijn oude ST2 lukte het vaak meteen om het Service nenu te activeren maar ik heb het ook met een andere ST2 meegemaakt dat het niet lukte..of pas na lang proberen. Vreemd genoeg was FW hetzelfde.
ik had het ook, er zit ergens een connector van de remhendel naar de kabel die het frame in gaat. die kan los trekken als het stuur naar links uitslaat (zou niet moeten mogen), bij mij was de boel net iets te strak aangetrokken. Is met voorzichtig trekken om kabel vanuit het frame wat te verlengen op te lossen. En dan de connectoren goed aandrukken natuurlijk. Heb de verbinding met stukje tape vastgeplakt.
Plaats reactie