Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Alle achterstallige ST2 zouden eind augustus uitgeleverd zijn. Dan zal ook de productie van de ST2 stoppen, vanaf begin volgend jaar is er een opvolger voor de ST2
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

tjeerd schreef: 15 jun 2018, 11:14 Er móet iets veranderen aan het stuur en ik was al voor onze fietsvakantie langs geweest bij mijn fietswinkel, maar die had niet zo een-twee-drie een (verstelbare) stuurpen in huis, waar ook nog eens de koplamp weer op past. Dus ik ben nu op zoek naar een oplossing om mijn stuur iets hoger te krijgen.

Wat betreft het zadel gaat ook dat minder lekker zitten en/of wat pijn doen als ik 40-50 km. achter de rug heb, dus ik ben ook aan het rondkijken of ik toch een ander zadel erop kan zetten waarmee het langer uit te houden is.
Ik heb hetzelfde ondervonden tijdens de tests en ga binnenkort aan de slag met de Ergotec Swell XR stuurpen en / of de Ergotec 30 mm riser bar ... de Ergotec Swell XR kan gecombineerd worden met de Supernova Multimount M99 CRC lamphouder, perfect voor de bevestiging van de Supernova koplamp.

SQlab levert kwalitatieve zadels, zie bijvoorbeeld de Ergolux reeks : https://www.sq-lab.com/shop/en/Saddles/ERGOLUX/

Om de juiste zadelbreedte te kiezen is het belangrijk dat je de afstand van je zitbotjes kent ... je kan dit zelf meten of je kan dit laten doen bij een SQlab dealer : https://www.sq-lab.com/en/sqlab-buy-pro ... iumpartner
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Ik ga jouw genoemde oplossing voor stuurverhoging bespreken met mijn fietswinkel om te kijken of dat een mogelijkheid is (als ze ondertussen zelf ook niet al een oplossing hebben gevonden). En gelukkig is mijn fietswinkel ook verkoper van SQlab-zadels, dus misschien dat ik die eerst ook eens kan proberen.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Golvas

Mooi, ik kijk uit naar je feedback ... succes !
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

tjeerd schreef: 15 jun 2018, 11:14 Er móet iets veranderen aan het stuur en ik was al voor onze fietsvakantie langs geweest bij mijn fietswinkel, maar die had niet zo een-twee-drie een (verstelbare) stuurpen in huis, waar ook nog eens de koplamp weer op past.
Ik heb dit dingetje, past op bijna elke stuurpen:
https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... =1000,4,25
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Allebei bedankt voor de tips en informatie, ik hoop binnenkort hier weer terug te kunnen komen met de eindresultaten.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag toch weer een klein probleempje: batterij in fiets niet geladen. Vanmorgen nog eens opnieuw geprobeerd, na een kwartier nog geen extra lading.
Batterij ligt nu naast de fiets. Indien ik om 06h30 40% accu heb, vertrek ik en rijd ik de afstand in standje 1 (via de kortste weg 49 km). Indien ik minder batterij heb, wordt het de auto vandaag.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Hopelijk niets ernstig! Wel sterk dat je in standje 1 50km zou rijden! Standje 1 is toch max zo'n 30km/u he?
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vertrokken met 34% batterij-capaciteit, aangekomen met 10% overschot. 48,5 km aan 26,4 km/h gemiddeld (cijfers van de GPS), 150 hoogtemeters en wind op kop (windsnelheid wel maar 10 km/h) . Vals plat stroken naar beneden en enkele goedlopende vlakke stroken zonder ondersteuning gereden, de rest standje 1.
Ik zou dus 200 km ver geraken aan 26,5 km/h gemiddeld. De tactiek is blijkbaar zelf goed doortrappen, want de fiets gaf aan dat hij minder ondersteunde bij 32 km/h dan bij 28 km/h. Dat zag ik pas ergens op 't einde.
Je zou dat indrukwekkend kunnen noemen, maar met de racefiets vormt dat ook geen enkel probleem :lol:

Ik weet ondertussen wat er misgelopen is: de fiets stond nog op toen ik de laadkabel aansloot, daarna heb ik de fiets afgezet. Blijkbaar stopt hij dan met laden
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Waar kan je zien dat de fiets tegen een bepaalde snelheid meer of minder ondersteuning geeft.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Plaats reactie