Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een heerlijke eerste ervaring!

Ik heb de standje-2 vergissing inderdaad ook weleens gemaakt tijdens een rit in de schemering. De schakelaar van mijn groot-licht zit pal naast de +/- schakelaar en ik zal toen ook de - eens meegepakt hebben. (En ik maar denken dat ik moe was van het paardrijden en wind tegen had.) De + weer een en huppekee: daar was het zetje in de rug weer.

Heel veel plezier met je prachtige limited aanwinst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Dank U Sylvia
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oregon schreef: 16 jun 2018, 18:34 Ik heb tijdens triatlons en trainingsstages afdalingen genomen tegen snelheden die onverantwoord zijn en toen viel het windgeruis ook mee. Maar ik dacht op het forum word er regelmatig over gesproken zou het anders zijn bij de Stromer? Nee is geen hinder.
Het is denk ik maar net wat je al gewend bent voordat je op een Stromer stapt. Met jouw atletische achtergrond heb je al meer dan genoeg wind om de oren gehad vermoed ik zo. Dat geldt niet voor het grootste deel van de Stromer bezitters.
Oregon schreef: 16 jun 2018, 18:34 Het enige minpunt tijdens de rit, de gewone pedalen. Ik bleef er op schuiven. Maar die oplossing heb ik al een paar weken thuis liggen in de vorm van XT sed klikpedalen.
Ik had hetzelfde probleem met de pedalen van mijn ST1 X 2017. Die pedalen waren van kunststof, en ondanks de spikes werd het eraf glijden met regen alleen nog maar erger. Ik heb die pedalen ook direct vervangen, maar dan voor metalen MTB-pedalen met hogere en scherpere spikes: weg probleem.

Op mijn ST2 S zitten af fabriek metalen pedalen en die bevallen me een stuk beter. Die zitten er hier nog steeds op.

Heb jij metalen of kunststof pedalen op jouw ST2 Ltd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Uren later ben ik nog altijd onder de indruk. En zelfs als ik veel storingen krijg zal ik dat met de mantel der liefde bedekken. Ik was nu misschien iets te warm aangekleed vandaag, lange broek, vest, en ook al ging het gemakkelijk, ik had regelmatig de indruk dat ik echt aan het trainen was. Ik ga eens vergelijken met hartslag maar standje 2 voelde aan als stevig doorfietsen op een gewone racefiets. In het zweet fietsen dus.
Op kasseistroken(goed aangelegd) jammie! Ik ben nooit een topfietser geweest in de triatlon maar kon mij verdedigen, ik was veel meer loper. Flyer lichtgewicht. Klimmen ging meer dan behoorlijk. In de tijd van Strava had ik al mijn KOM's bergop. Maar kasseien daar was ik echt een sukkel, de fiets reed met mij dan andersom. Het ging een beetje beter met een MTB maar toch. Maar met de Stromer, er leken geen kasseien te liggen en dit tegen 45km/u. Zal ook wel aan de banden liggen maar de fiets zweefde erover.
Eerste keer ook met schijfremmen. Ik had altijd zoiets van: als niet het hele profpeloton er mee fietst moeten er toch nog veel twijfelen dus ik nog niet. Maar met de Stromer moest ik wel. Hoe gek remt dat! waanzinnig.
Komende week een week verlof thuis. Een paar lange ritten geplande de Santos, maar ik ga er toch een paar Stromer ritjes aan toevoegen.
Ik geraak er niet over uitgepraat.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Stromeur schreef: 16 jun 2018, 23:48
Oregon schreef: 16 jun 2018, 18:34 Het enige minpunt tijdens de rit, de gewone pedalen. Ik bleef er op schuiven. Maar die oplossing heb ik al een paar weken thuis liggen in de vorm van XT sed klikpedalen.
Ik had hetzelfde probleem met de pedalen van mijn ST1 X 2017. Die pedalen waren van kunststof, en ondanks de spikes werd het eraf glijden met regen alleen nog maar erger. Ik heb die pedalen ook direct vervangen, maar dan voor metalen MTB-pedalen met hogere en scherpere spikes: weg probleem.

Op mijn ST2 S zitten af fabriek metalen pedalen en die bevallen me een stuk beter. Die zitten er hier nog steeds op.

Heb jij metalen of kunststof pedalen op jouw ST2 Ltd?
Metalen, maar zal ook wel een beetje aan de schoenen liggen. Hebben meer een zool van loopschoenen, waar dan wel plaatjes voor sed op gemonteerd kunnen worden. Als ik lange rechte stukken deed was het geen probleem, maar op onze goede Vlaamse fietspaden :roll: floepten ze er regelmatig af of verschoven ze.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Oregon schreef: 16 jun 2018, 18:34 . Maar halfweg zag ik dat ik op standje 2 stond, waarschijnlijk per ongeluk aan de - geweest. Standje 3 ging die dus vlot naar de 47 zoals de eerste kilometers.
Om dit te vermijden kan je de selectieknop en de toeter-knop van plaats verwisselen. Heeft bij mij ook flink geholpen.
Oregon schreef: 16 jun 2018, 23:58 Uren later ben ik nog altijd onder de indruk. En zelfs als ik veel storingen krijg zal ik dat met de mantel der liefde bedekken. Ik was nu misschien iets te warm aangekleed vandaag, lange broek, vest, en ook al ging het gemakkelijk, ik had regelmatig de indruk dat ik echt aan het trainen was. Ik ga eens vergelijken met hartslag maar standje 2 voelde aan als stevig doorfietsen op een gewone racefiets. In het zweet fietsen dus.
Het is een perfecte trainingsmachine, om op hartslag te rijden. Zowel voor duurtraining als voor intervaltraining. Ik heb nog nooit zoveel controle gehad ver mijn hartslag.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag voor de eerste keer eens flink tegenwind gehad bij het naar huis komen. Wind met een snelheid van 20 -25 km/h pal op kop, en dat voor een ritje van 50 km :dwarf:

Ik heb het eerste deel van de rit een zeer conservatieve ondersteuning genomen, zo conservatief dat ik na 20 km rijden nog 75% batterijcapaciteit over had (en een gemiddelde snelheid van 32,5 km/h :o ). Dan toch maar besloten om verder te rijden in standje 3 (koppelsensor @ 30%) en uiteindelijk met 18% overblijvende capaciteit thuisgekomen, een gemiddelde van 34,9 km/h volgens de GPS.
De laatste 10 km snelheden boven de 40 km/h gereden, met de wind stevig (zijdelings) op kop. :d3: En niet dat ik me moest uitsloven, gemiddelde hartslag 126 bpm.

Met de vorige speed-pedelec was 35 km/h een goede dag, iets dat ik alleen haalde met de wind in de rug en hartslag > 145 bpm. Ik had dan ook maar 400 Wh batterij, maar toch...

Kortom, ik ben vandaag echt onder de indruk van mijn masjien.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Vandaag mijn 2de rit op de Stromer. Nog geen woon-werk want ben een week thuis. Al het goede van de eerste rit bevestigd. 66,8km, 39,1 km/u gemiddeld(garmin gemeten) en nog 28% batterij capaciteit over. Dat laatste vind ik wel indrukwekkend. Ik hoopte op 60-65km met een volle batterij. Maar nu denk ik toch dat 90km realistisch zal zijn.
Toch vermelden dat ik geen volledige rit op stand 3 heb gereden. Maar ook op stand 2 haal ik garmin gemeten +40km/u
Stand 1 32km/u.
Je raakt snel gewoon aan deze snelheid en op de 45 voel je de fiets constant afremmen. Dat voelt nu wel aan of er sleept iets, maar dat doet men meteen ook ferm zweten.
Nu met klipedalen is het schuiven op de pedalen uiteraard weg.
Onderweg een groepje wielertoeristen voorbijgevlogen die op sleeptouw werden genomen door een Gazelle Pedelec. Ook die laatste kon niet dromen om aan te pikken. Op de terugweg echter weer een groepje voorbij gereden. Maar dan had ik wel prijs. Eén van het groepje zat redelijk snel in mijn wiel om dan nog eens weg te springen van mij. Indrukwekkend! Net ik hem ging zeggen: knap gedaan man zei hij: een beetje minder de luiaard uithangen dan kan je mij misschien volgen.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Oregon schreef: 19 jun 2018, 20:52 Net ik hem ging zeggen: knap gedaan man zei hij: een beetje minder de luiaard uithangen dan kan je mij misschien volgen.
aan zo'n onbenul vraag ik 'Doe jij ook 500 km per week woon-werk met de fiets?"
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oregon schreef: 16 jun 2018, 18:34 Ik heb tijdens triatlons en trainingsstages afdalingen genomen tegen snelheden die onverantwoord zijn en toen viel het windgeruis ook mee. Maar ik dacht op het forum word er regelmatig over gesproken zou het anders zijn bij de Stromer? Nee is geen hinder.
Is vooral ook een functie van de vorm van je hoofd en je helm. Ik sprak vorige week een Stromer rijder die nogal last had van windruis op volle snelheid. Hij had een Abus helm, dus ik heb hem een stukje laten rijden met mijn Bontrager helm en daarmee had hij veel minder last. Naar zijn woorden: de bandjes zitten bij de Bontrager helm net wat verder van de oren af waardoor je minder last van windruis hebt.

Indien je brildrager bent: het helpt ook flink als je de bril *over* de bevestigingsbandjes zet, dan zitten die bandjes strakker langs je gezicht en dus krijg je minder ruis.

Ik heb met mijn Bontrager helm ook wat meer last van windruis dan met mijn vorige (niet SP) helm. Komt door het dikkere stuk achter de oren denk ik, maar voor mij is dat niet storend.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie